Ik heb olie op de velg, zeer miniem, en vind zelf niet waar deze vandaan komt. Iemand hier ervaring mee of weet iemand al wat het is?
En de volgende vraag is dan; wat moet er gerepareerd of gekocht worden?

Moderator: RT_Patrick
Heb er netjes 180ml bij gedaan, zoals ze aangeven. De keerring aan de buitenkant is nieuw, de binnenkant nog niet. Tijdens hetciske schreef:Ziet er uit als lekkage van de keerring. Heb je wellicht recent de olie ververst en er ietsie pietsie te veel in gedaan?
Deze lekkage wil ook nogal een duiden op ruimte in het lager en dus ook daardoor versnelde slijtage van de keerring.
gr v Ciske
Het gaat bij de cardanolie om het juiste niveau. Niet om de juiste hoeveelheid. Er blijft altijd olie achter in de cardan bij het aftappen.ggrassi schreef:Dat is een heel acceptabel bedrag.die van mij lekt ook en ben er niet zeker van wat het is. Ik vrees dat ik er te veel heb in gedaan. Ik lees hier 180ml en ik meen in de gebruikershandleiding 230ml te hebben gelezen. Die heb ik er ook in gedaan :shock:
Waar heb je het over? Heb je een R1100R? Er is maar één cardan en één punt waar dus de olie in gaat. En verder heb je nog de versnellingsbakolie en motorolie maar niks anders hoor.ggrassi schreef:Dat geldt voor de cardan, echter niet voor het cardanhuis waar het wiel op gemonteerd is
In ieder geval het huis waar het wiel direct op wordt bevestigd met onder aan de aflaat en boven de vuldop Hartelijke groeten van ONE A2003 aan alle forumledenTon1959 schreef:Waar heb je het over? Heb je een R1100R? Er is maar één cardan en één punt waar dus de olie in gaat. En verder heb je nog de versnellingsbakolie en motorolie maar niks anders hoor.ggrassi schreef:Dat geldt voor de cardan, echter niet voor het cardanhuis waar het wiel op gemonteerd is
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!