Baird had wel degelijk gelijk:
Olie en andere vloeistoffen hebben de neiging naar beneden te gaan

en dan ga je zoeken bij het laagste punt waar de olie zich verzamelt en je het dus ziet. Je zou het hoger op moeten zoeken:
De olie komt van een ander punt, de olie retour leiding banjobout in het blok. Het loopt keurig en uit het zicht, verscholen achter de uitlaat over een van de koelvinnen naar het laagste punt, het gaatje.
Helaas is het door de constructie van de uitlaat, en de verwarmingspot die de warmte van de uitlaat de cabine in moet brengen (ala 2cv stijl), het niet mogelijk om hier bij te komen zonder de uitlaat te demonteren

. Afgelopen week dus maar aan de slag gegaan en omdat de uitlaat toch bleef lekken was dit een mooie kans om daar nog eens naar te kijken. Het juiste moment opgezocht in de Haynes manual en dit bleek 35nm te zijn. Helaas gaat mijn momentsleutel niet verder dan 25nm (genoeg voor alles aan een 2cv blok) dus op 25nm gezet en met een andere sleutel nog een beetje bij gegeven. Tot nu toe lijkt het lekken in ieder geval een heel stuk minder en misschien is het zelfs wel helemaal weg en heb ik alleen nog wat restanten zien liggen. Fingers crossed dat het ook zo blijft.
Thanks voor alle reacties!