Het punt wat ik probeerde te maken is niet of dat jij morst of niet, maar ik heb nogal eens bemerkt dat er soms hele gladde plekken zitten rondom een pomp, terwijl het een meter verder niets aan de hand is.
Deels door slijtage van die plek (dagelijks honderden mensen over de vloer et cetera ) en deels omdat er brandstof of olie gemorst is/was.
Bij het afstappen hou ik altijd (waarschijnlijk op een vreemde manier) schijnbaar balans

, ik heb nog nooit het gevoel gehad ooit maar een moment te kunnen wegglijden maar goede tip om daarop te letten.
Zo duw ik, zodra de zijstandaard is uitgezet, de motor op de zijstandaard zodat ik kan voelen zeker te weten dat de zijstandaard & ondergrond goed is & staat.
Ik ben ooit eens genoeglijk verbaast door JosWRSM die ooit aangaf mijn motor rechtop te houden (hij hield zijn handen in de buurt van de bagagedrager) terwijl ik afstapte van de motor *zonder* zijstandaard, de motor bleek perfect in balans te staan.
Dus ik kan mij de insteek om op de motor te (willen) blijven zitten tijdens het brandstof tanken zeker wel voorstellen, alleen ik persoonlijk zal dat nooit en te nimmer doen.
En ja, ik kijk altijd met een zekere regelmaat in de vulopening waar de brandstof op dat moment in gaat, een soort automatisme, zodat ik kan zien hoe het brandstofniveau staat, er geen overdadige schuim ontstaat, er geen brandstof in de vulopeningrand komt. Ik kijk naar wat ik doe, en zal nooit mijn blik afwenden. Totdat de pomp afslaat en ik dus het voorgaande controleer, eventueel om daarna de laatste liters erin te "druppelen".
Ik ben misschien te voorzichtig, te bewust en denk te veel na. :lol:
Laat ik dan concluderen het kan soms heel anders gedaan kan worden en zo.