Opgelost: trillen r1200rt
Moderator: RT_Patrick
Opgelost: trillen r1200rt
Ik rijdt sinds december 2009 een nieuwe r1200rt
nadat al eerder mijn frame is vervangen ( zie mijn eerdere stukje) vindt ik dat mijn bmw erg trilt.
Ik ben benieuwd of meerdere rijders hier last van hebben.
Mijn km stand is pas 1500 km en het trillen komt in bij zo`n 4000 toeren maar wordt dan alleen maar erger.
vandaag hebben ze bij mijn bmw een modificatie uitgevoerd betreffende de chip die de inspuiting regelt. wel meer vermogen en dus vlotter optrekken maar nog geen echte verbetering wat betreft het trillen.
iemand een oplossing?
bedankt alvast
nadat al eerder mijn frame is vervangen ( zie mijn eerdere stukje) vindt ik dat mijn bmw erg trilt.
Ik ben benieuwd of meerdere rijders hier last van hebben.
Mijn km stand is pas 1500 km en het trillen komt in bij zo`n 4000 toeren maar wordt dan alleen maar erger.
vandaag hebben ze bij mijn bmw een modificatie uitgevoerd betreffende de chip die de inspuiting regelt. wel meer vermogen en dus vlotter optrekken maar nog geen echte verbetering wat betreft het trillen.
iemand een oplossing?
bedankt alvast
Re: trillen r1200rt
Gezien de motor nog in de garantieperiode zit moet de dealer dit voor je oplossen. Is die modificatie uitgevoerd om van die trilling af te komen? En zoekt de dealer ook nog verder ?
Hopelijk reageren hier nog wel leden als ze vergelijkbare ervaringen hebben met hun 1200. Dat helpt je wellicht toch verder.
Hopelijk reageren hier nog wel leden als ze vergelijkbare ervaringen hebben met hun 1200. Dat helpt je wellicht toch verder.
Laatst gewijzigd door Paul cr op 14 mar 2010, 06:58, 3 keer totaal gewijzigd.
- Michl
- Type: R1200RT
de mijne trilde ook toen ik ze had gekocht. Was niet erg storend maar toch. In Den Haag was er niets aan gedaan. Alleen de versie van de software gecheckt.
Via via ben ik bij Motorhuis Schneider in Voerde terecht gekomen voor de 20000 service en daar waren de kleppen gesteld. Wat een verbetering.
Binnenkort weer ernatoe voor de 30000 service.
Groet,
Michl
Via via ben ik bij Motorhuis Schneider in Voerde terecht gekomen voor de 20000 service en daar waren de kleppen gesteld. Wat een verbetering.
Binnenkort weer ernatoe voor de 30000 service.
Groet,
Michl

- beamer1200rt
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS 2004
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zeist
Mijn RT is van oktober 2009 en ik had dezelfde klachten. Bij de 1000-beurt heb ik er een K&N-filter een een PowerFRK (dure versie van de Recyclizer) in laten zetten. Daarna liep en trok hij veel beter. Ik kan dus niet zeggen of het door de beurt kwam of door het filter of de FRK.
Heb het met de dealer ook over Iridium bougies gehad, omdat dat bij mijn vroeger R1150RT had geholpen. Dat raadt hij echter af omdat het niets zou toevoegen.
Inmiddels ben ik een modificatie verder (uitlaat vervangen door Akropovic) en is de PowerFRK eraf in afwachting van de bestelde RapidBike-EVO.
Loopt nog steeds prima.

Heb het met de dealer ook over Iridium bougies gehad, omdat dat bij mijn vroeger R1150RT had geholpen. Dat raadt hij echter af omdat het niets zou toevoegen.
Inmiddels ben ik een modificatie verder (uitlaat vervangen door Akropovic) en is de PowerFRK eraf in afwachting van de bestelde RapidBike-EVO.
Loopt nog steeds prima.

Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
- WernerB
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
Nou ken ik de 1200rt niet, maar ik denk e.e.a. te herkennen toen ik voor het eerst op mijn 1100rt reed.
Nadat de kleppen door mijn dealer (Knalpot/Rilland) goed gesteld waren en de gasschuiven waren gesynchroniseerd, was het probleem nagenoeg verholpen. De tip van De Knalpot om Brisk bougies te monteren was de kers op de taart. Soepel draaien/geen trillingen meer.
Ik weet niet of je met deze info uit de voeten kunt, maar mijn ervaring is dat boxers baat hebben bij een nauwkeurige afstelling.
Succes!
Have a nice BMW-day!
WernerB
Nadat de kleppen door mijn dealer (Knalpot/Rilland) goed gesteld waren en de gasschuiven waren gesynchroniseerd, was het probleem nagenoeg verholpen. De tip van De Knalpot om Brisk bougies te monteren was de kers op de taart. Soepel draaien/geen trillingen meer.
Ik weet niet of je met deze info uit de voeten kunt, maar mijn ervaring is dat boxers baat hebben bij een nauwkeurige afstelling.
Succes!
Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

Trillen is voor mij opgelost.
Niet dat dit verholpen is op de r1200rt die ik reed maar Molenaar motors heeft de rt geheel kosteloos omgeruild voor een nieuw exemplaar.
( er bestaat dus toch nog zoiets als service in ons land) nu maar genieten van mijn nieuwe motor.
Niet dat dit verholpen is op de r1200rt die ik reed maar Molenaar motors heeft de rt geheel kosteloos omgeruild voor een nieuw exemplaar.
( er bestaat dus toch nog zoiets als service in ons land) nu maar genieten van mijn nieuwe motor.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 6284 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-
- 9 Reacties