Opgelost: R1200RT / IPhone 4

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Opgelost: R1200RT / IPhone 4

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Beste Forum lezers,

Heeft iemand van jullie al ervaring met het aansluiten van een IPhone 4 of een andere IPhone op de audio installatie van de R1200RT 2010.

BMW heeft er een speciaal snoertje voor heb ik begrepen.

Gr. Maarten de Vries
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: R1200RT / IPhone 4

Ongelezen bericht door moh_fan »

Vanaf 1'58" is wat te zien van zo'n kabeltje...

[media]e8ax-zzoyIU[/media]
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Maarten de Vries
Contacteer:

Hè bedankt, leuk gevonden dit filmpje.

Heb het kabeltje besteld. Ben benieuwd wat hij gaat kosten.

Laat het wel weten zodra bekend.

Gr. Maarten
P@1200RT

Ongelezen bericht door P@1200RT »

Volgens de dealer is dit kabeltje alleen te gebruiken als je de basis voor radio-installatie hebt laten inbouwen. Ik denk dus dat dit niet bij mijn -1200- lukt. Ik weet ook niet waar de voeding vandaan komt (rechtstreeks van de accu of toch van de poweruitgang aan de linkerkant van de kuip?). Vooralsnog overweeg ik een verloopstuk van een sigarettenaansteker. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen Maarten.

Hoe ga je overigens het telefoneren, GPS deel en dergelijke doen? Bluetooth of kabeltjes?

Groet,

P@ _004
Maarten de Vries
Contacteer:

Beste P,

Ik heb de motor gekocht met het originele audio systeem gekocht. Dus de aansluiting in het rechter bakje zoals ook in het filmpje zit er al. Via die draad loopt ook de voeding van de telefoon.

Bellen doe ik al met Bluetooth in combinatie met de Scalarider G4 die ik in mijn helm heb ingebouwd. Dat bevalt al goed.

Voordat ik echt ga rijden met het nog te ontvangen aansluit snoertje moet wel eerst de pekel vertrokken zijn. Maar dan zal ik je het zeker laten weten.

Gr. Maarten de Vries
P@1200RT

Ongelezen bericht door P@1200RT »

OK, ik hoor het graag. De scalarider doet het dus goed met de iPhone, mooi! Maar is de muziek ook in stereo? En volgens mij kan je niet je eigen oortelefoon inpluggen maar zit je vast aan het scala speakersysteem. En voor de tomtom-functie heb je dan weer een aparte houder nodig waarbij ik me afvraag of het kabeltje vanuit het kastje lang genoeg is. Ik hoop op het RT-treffen wat opties te kunnen zien voor ik definitief beslis wat ik zal nemen.

Groetjes en gelukkig 2011. _004

P@
Maarten de Vries
Contacteer:

Naar mijn Scalarider gebruik ik geen snoertje en qua telefoon alleen de telefoon functie nog maar gebruikt. Navigatie geluid komt ook draadloos binnen via mijn BMW navigator 3 of 4 dat weet ik niet uit mijn hoofd.

Dus qua muziek met Scalarider nog geen ervaring en de radio functie gebruiken is me nog niet gelukt

Gr. Maarten de vries
Maarten de Vries
Contacteer:

Gisteren het originele BMW kabeltje opgehaald om de iPhone 4 aan te sluiten op de audio van de rt. Het kabeltje kost maar liefst €49,98. Had het eerst geprobeerd met een kabeltje wat er voor het oog precies hetzelfde er uitzag maar dan bij de ford dealer vandaan kwam à €20,-. Maar om een of andere reden werkte die niet.

Als je het originele aansluit werkt het wel. De motor neemt dan het iPod gedeelte van de telefoon over. Je kunt dan met de knoppen op de motor een electie keuze maken op nummer, artiest en album. Gaat niet echt snel. Je menu van de iPod op de telefoon kan je niet meer gebruiken.

Het geluid is wel goed.

Gr. Maarten de Vries

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”