Vanmiddag na goed te hebben ontvet en het geheel nog even met een kleefdoekje te hebben afgenomen ben ik begonnen met het spuiten van het deksel. Deze heb heb ik opgehangen en vervolgens eerst in de lichte nevel gezet. Daarna ben ik kruislings begonnen met het opbouwen van de lagen. Tussen de verschillende lagen door heb ik telkens ongeveer 10 minuten gewacht zodat de verf kon 'aandrogen''. Bij laatste laag het ik de bak goed nat gespoten.
De bak is op dezelfde wijze gedaan. Zelf ben ik erg benieuwd naar het resultaat. Op dit moment staat de kachel in mijn garage op standje 'snoeien' dus over een uurtje of twee weet ik meer.
De verf die ik heb gebruikt is DD-lak. Dit is een twee-componentenlak waar ik goede ervaringen mee heb. Ik heb ooit eens een bootje van mij daarmee gerold en het leek werkelijk of de boot gespoten was. Zo ongelofelijk strak.
Nu aangebracht met de spuit dus ik verwacht dat het resultaat minstens zo goed is. Het voordeel van deze lak is dat het mooi vloeit, zeer krasbestendig is en goed bestand is tegen verkleuring. Daarnaast, en niet geheel onbelangrijk, is deze verf nog enigszins betaalbaar.
Zodra ik weer in mijn garage durf te kijken zal ik een foto maken. :roll:
Oh ja, de kleur is zwart geworden. Het spuiten van metalliclak zag ik toch niet zo zitten. Ik ben tenslotte ook maar een amateur die nog nooit metallic heeft gespoten. Ik zou het graag willen proberen maar volgens mijn berekening zou ik inclusief primer en de blanke lak toch ongeveer 100 euro aan verf kwijt zijn. Dat is toch wel een hoop geld om het "even te proberen". Metallic is het dus niet geworden. Daarnaast heb ik toch ook gekeken wat een beetje een standaard kleur is. Als ik de aanhanger in dezelfde kleur had gespoten als mijn motor is het ook maar weer de vraag of de aanhanger t.z.t. nog goed te verkopen is. Zwart is volgens mij een kleur die in heel veel motoren is verwerkt en daarmee dus redelijk universeel. Als ik b.v. een rode motor zou hebben zou ik er persoonlijk geen aanhanger achter hangen in de kleur Glacier Grun. Zwart zou in dat geval wel een optie kunnen zijn.
Nou ja, hoe dan ook de aanhanger is zwart geworden. Ik ga nog wel iets van een zilvermetallic sticker op de bak plakken met een leuke of pakkende tekst.
Deze tekst vind ik persoonlijk erg creatief.