Aanhanger achter je motor

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Anton
Type: R1200RT
Bijz: geen

Aanhanger achter je motor

Ongelezen bericht door Anton »

Hallo forumleden,

Graag zou ik eens weten of er forumleden ervaring hebben met aanhangers voor achter een motor. Tijdens onze zomervakantie is mijn motor net een pakezel. Vol geladen met kampeerspullen. Het gaat, maar misschien is een aanhanger achter de motor wel gemakkelijker. Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring. Anton
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanhanger achter je motor

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Roeiboot schreef:Hallo forumleden,

Graag zou ik eens weten of er forumleden ervaring hebben met aanhangers voor achter een motor. Tijdens onze zomervakantie is mijn motor net een pakezel. Vol geladen met kampeerspullen. Het gaat, maar misschien is een aanhanger achter de motor wel gemakkelijker. Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring. Anton

Ik heb er geen ervaring mee, maar je ziet soms hele mooie en het kan een goede oplossing voor je bagage probleem zijn. Kijk wel uit naar welk land je dan gaat want in sommige landen is het absoluut verboden om een aanhanger achter de motor te hebben.

veel succes er mee,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Anton
Bijz: geen

Ongelezen bericht door Anton »

Hoi Ben,

Bedankt voor de tip dat je niet in ieder land mag rijden met een aanhanger achter je motor. Weet je toevallig ook nog welke landen dat zijn?
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Roeiboot schreef:Hoi Ben,

Bedankt voor de tip dat je niet in ieder land mag rijden met een aanhanger achter je motor. Weet je toevallig ook nog welke landen dat zijn?
Ik weet niet alle landen maar daar kan je wel achter komen lijkt me, beetje Googlen maar in iedergeval Zweden.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

En dan de maximum snelheid die ook maar 90 km per uur is in Nederland. Ik denk in sommige andere landen nog minder :(

Ton
hansuitolst
Bijz: Exclusive
Woonplaats of omgeving: Olst

Ongelezen bericht door hansuitolst »

Roeiboot schreef:Hallo forumleden,

Afgelopen jaar met de motor (toen nog ST1100) naar Engeland geweest met de aanhanger. Ideaal, had ik eerder moeten doen. De aanhanger zat helemaal vol, had ik nooit op de motor kwijt gekund. Een motor heeft ook maar een beperkt laadvermogen (PAN - 200kg). Samen in het pak en er kan geen bagage meer mee.
Je merkt weinig van het rijden met aanhanger. Enig nadeel op de snelwegen zijn de sporen in het wegdek. Jammer dat de toegestane snelheden zo verschillen. In Engeland 96 km/u, in Belgie 120 km/u en in Duitsland 60 km/u. Heb zojuist een R1200RT aangeschaft en bij EZS in Zelhem een trekhaak laten maken. Komend jaar met de vrouw en aanhanger naar Bretagne. Mijn aanhanger is ook te huur als ik er niet mee weg ben. Kijk maar op http://members.ziggo.nl/h.vanwijnen/
Het begon in 1974 met een Suzuki GT250, nu een R1200RT (sinds 11-2010) en een F650GS (uit 2000). Meeste kms, >200.000 op een Honda ST1100
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Is er voor wat betreft de max snelheid geen EU wetgeving over? Wij steken ons daar steeds achter weg als we een motoaanhanger achter de wagen hangen: Zolang het getrek in zijn geheel onder de 3,5 ton en korter is dan 9 meter mag je gewoon 120km/uur rijden.

Bij de Guzzi rijders zijn er een aantal die met een Birdie rijden. Is een aanhangwagentje op 1 wiel ipv 2 en zijn daar uiterst tevreden over.
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

met een aanhanger, wat voor soort ook mag je nooit harder dan ,tegenwoordig, 90 en vrachtwagens 80. Volgens mij heeft dit niets met lengte of gewicht te maken.
[groet]
HenkvanR -1200-

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”