3 wk geleden motor gekocht (R1100RT) die 2 jaar vrijwel had stilgestaan; niet zo best voor de accu.
Daarom had ik op dit forum me al in accu's verdiept en woensdagavond de Odyssey PC680 besteld (http://agmaccushop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;).
Gisteren raakte ik even aan de praat met een collega over de motor, liet het beweegbare raam even zien, we praatten nog wat...; afijn, handvatverwarming stond op 100% ('t is nog wat koud in het Noorden des lands) en de lampen natuurlijk aan; dat was wat te veel van het goeie en hij startte niet meer.
De lokale Shell heeft naar ik hoorde van onze technische dienst een startaccu, maar die was niet te vinden; toen de ANWB gebeld en die was er in een half uurtje. Maar ja, zo'n accu is toch wat minder makkelijk bereikbaar dan eentje van een auto. En die jongens van de ANWB hebben van die enorme klemmen om een tank mee te starten. Afijn, klem paste op de nul (waar zou dat op het frame kunnen?), en met een platte schroevendraaier op de plus was het zo gepiept. De ABS kwam ook door z'n test heen (met de slechte accu nooit).
De accu is zojuist bezorgd door de koeriersdienst

mvg Jildert