Slechte ervaring met Pilot Road2

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Slechte ervaring met Pilot Road2

Ongelezen bericht door Baird »

Nou eens wat anders,

Vorig jaar bij mijn bandenzaak van jaren, SABRA, een set Pilot Road 2 gekocht. Normaal rij ik op de gewone Pilot Road, met deze band kan ik met 2 vingers in de neus leuke bochten rijden, bandenspanning 2,4/2,9, achter Hyperpro progressieve veer, rest standaard, ongeveer 14000 km, dan zijn ze op. Nu dus de Pilot Road 2 versie: enorm veel onderstuur dat op een droge weg met forceren nog wel te doen is maar op natte weg dóódeng is, regelmatig de bocht missen. In overleg met SABRA en Michelin van alles veranderd aan bandenspanning, vering, demping, niets hielp. Omdat de vakantie kwam en de banden na 7000 km deze banden volledig aan gort waren weer vervangen door de Pilot Road en de fiets stuurt weer fantastisch. De banden zagen eruit alsof de ratten er aan gevreten had. Als ik dan lees dan anderen erg tevreden zijn en er een 1200 broeder schrijft dat hij er 25000 km mee rijdt dan kan ik wel een paar vragen bedenken. De huidige banden hebben er intussen na een rondje Slovenie zo´n 8000 km op zitten en kunnen zeker nog zo´n stuk.

Ik hoop dat iemand mij een hint kan geven wat er blijkbaar aan mijn fiets mankeert als je zo´n verschil hebt tussen de bandentypen.

Groetjes,
Baird, Breda
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Re: Slechte ervaring met Pilot Road2

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Dag, ik ben inmiddels aan mijn 3e set PR II toe en ze doen nog steeds uitstekend waar ze voor zijn, Ik wil op mijn 1200 RT beslist geen andere band. Afgelopen zaterdag nog een toertocht van 860 km naar Noord Frankrijk gemaakt en ze maken elke bocht tot een feest.
Wat was de productie datum van die banden?

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hoi, heb geen ervaring met PR, maar dit klinkt als een productiefout. Maar ja, ga je het nog een keer proberen met de PRII? Waarschijnlijk niet :shock:

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
pvhal
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: goirle

Ongelezen bericht door pvhal »

Ik heb afgelopen jaar door de ervaringen van anderen op het forum ook gekozen voor de PR 2. Heb er inmiddels een 8000 mee gereden en moet zeggen dat ze mij ook prima bevallen. Geen last van de klachten die je beschrijft en ze zijn zeker nog niet versleten. Naar de oorzaak zal je wel moeten blijven gissen.
Blijft overeind dat je wel vertrouwen moet hebben in je onderliggers en of je dat nog krijgt?
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ik rijd nu 10.000km met Pilot Road2 en bevalt prima. Zeker geen klachten over de voorband.
Ik vond in het begin de rechtuit-stabiliteit iets minder, maar die is nu prima. De grip in de regen vind ik opvallend goed.
Misschien heb je inderdaad een "maandag-ochtend" band gehad?
Hans
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Ik rijd sinds enkele duizenden kilometers op de PR2 (daarvoor 'oude' PR 's) en ik herken de klachten niet. Wellicht speelt de rijstijl een rol? De PR2 zijn gericht op toeren en minder geschikt voor sportief gebruik.

Groet,

Tom.
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Bijzonder... ook ik kan alleen maar positief over PR2's zijn.
Je hebt overleg met SABRA en Michelin gehad, schrijf je. Wat was hun gedachte / conclusie?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Baird
2024
2024

moh_fan schreef:Bijzonder... ook ik kan alleen maar positief over PR2's zijn.
Je hebt overleg met SABRA en Michelin gehad, schrijf je. Wat was hun gedachte / conclusie?
"hebben er veel van verkocht voor de zelfde fietsen geen problemen dus raar dat jij dat hebt" , Michelin heeft de oorspronkelijke bandenspanningen geadviseerd, uiteraard geprobeerd maar we weten allemaal dat de boel dan nog harder slijt. zelf met de demping en rijhoogte achter bezig geweest: Het mocht allemaal niet baten.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
Baird
2024
2024

Hazeldonk schreef:Dag, ik ben inmiddels aan mijn 3e set PR II toe en ze doen nog steeds uitstekend waar ze voor zijn, Ik wil op mijn 1200 RT beslist geen andere band. Afgelopen zaterdag nog een toertocht van 860 km naar Noord Frankrijk gemaakt en ze maken elke bocht tot een feest.
Wat was de productie datum van die banden?

Ben
Ik heb ze nog liggen ergens in de kelder: als ik die gegevens opzoek : kun jij dan daar iets mee om verder te komen of is het gewoon uit interesse?
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
Hazeldonk
Contacteer:

Die datum geeft aan hoe "oud" die band is en daarmee hoelang hij in een magazijn heeft gelegen voordat hij bij jouw om je wiel werd gemonteerd.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
Baird
2024
2024

Hazeldonk schreef:Die datum geeft aan hoe "oud" die band is en daarmee hoelang hij in een magazijn heeft gelegen voordat hij bij jouw om je wiel werd gemonteerd.

Ben
Ik had gehoopt dat je met de batch-gegevens iets kon, de voorband is van week 31 2008 en de achterband van week 2 2008, dus op het moment van montage zeker geen winkeldochters.

Nog een opmerking: Sabra is een prima zaak en levert goede service en meestal weten ze een probleem wel op te lossen, maar deze ging gewoon effe niet,
Laatst gewijzigd door Baird op 23 sep 2009, 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
Hazeldonk
Contacteer:

Baird schreef:
Hazeldonk schreef:Die datum geeft aan hoe "oud" die band is en daarmee hoelang hij in een magazijn heeft gelegen voordat hij bij jouw om je wiel werd gemonteerd.

Ben
Nog een opmerking: Sabra is een prima zaak en levert goede service en meestal weten ze een probleem wel op te lossen, maar deze ging gewoon effe niet,
Dat is zeker niet oud en dat is dus uit te sluiten. Ik heb op geen enkele wijze kritiek willen leveren op de leverancier hoor, ook ik weet dat ze een goede naam hebben.

groet,

Ben

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
eravenzw

Ongelezen bericht door eravenzw »

Ik heb 20.000 km gereden met een set. En .... prima de luxe! Nu met de 2e set PR2 en ..... weer prima de luxe! Volgens mij maandagochtend geval waar je mee gereden heb

Groeten

Erik
BRS07
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Ongelezen bericht door BRS07 »

Het verhaal klopt precies! Ook ik heb deze ervaring. Alleen heb ik ze na 1500km er al af gehaald en lekker de oude pilot road terug geplaatst. Ook ik rij door geheel Europa en nog nooit heb ik voor verrassingen gestaan met de "oude pilot" zowel bij droog als ook nat weer. Ook ik spaar ze niet en ga de wedstrijd nogal eens aan met de locals op de sportfietsen en dat is vaak gniffelen.
Baird
2024
2024

BRS07 schreef:Het verhaal klopt precies! Ook ik heb deze ervaring. Alleen heb ik ze na 1500km er al af gehaald en lekker de oude pilot road terug geplaatst. Ook ik rij door geheel Europa en nog nooit heb ik voor verrassingen gestaan met de "oude pilot" zowel bij droog als ook nat weer. Ook ik spaar ze niet en ga de wedstrijd nogal eens aan met de locals op de sportfietsen en dat is vaak gniffelen.

Ben blij dat ik niet de enige ben met deze ervaring, dank voor je reactie
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Toch blijft het een vreemd fenomeen. Ik heb ook PR2 eronder en ben er dik tevreden over. Zou het een slechte batch geweest zijn? Het klinkt namelijk nogal exemplarisch. Of de rijstijl is zodanig anders dan de andere rijders dat het in jullie geval problemen geeft. Niet dat je 'fout' rijdt ofzo, maar gewoon anders dan anderen. Zou dat kunnen? Het is natuurlijk een beetje raar dat (volgens mij dan) de meerderheid lovend is over een band en er in ieder geval vele malen meer km's mee rijdt en dat er dan een enkeling is die er problemen mee heeft. Er moet ergens een verschil zijn met de anderen. Ik denk dat we kunnen uitsluiten dat het een fundamenteel PR2 probleem is, en motor/band combi is ook niets mis mee. Wat er overblijft zijn wegomstandigheden, gebruik of een exemplarisch productieprobleem. Of mis ik iets?
Baird
2024
2024

Nu er binnen het forum ten minste één rijder is die mijn verhaal bevestigt, daarnaast niet iedere RT rijder is forum lid waardoor we maar een beperkte input hebben, blijkt dat mijn probleem geen onzin is. Ik heb Bridgestone, Metzeler, andere Michelins gehad en alleen bij deze set van dit type deze problemen gehad, dus ik denk dat mijn rijstijl en mijn motor niet de oorzaak van het probleem niet is. Als je nog eens in de aanhef van dit draadje mijn klachten leest moet het wel haast zo zijn dat het aan deze banden-exemplaren ligt.

Interessant om te weten is wat de productie data zijn van de banden van BRS07, of die inderdaad van dezelfde data zijn als die van mij, misschien alleen een voor- of achterband, zou al wat licht op de zaak kunnen werpen.

Ik weet trouwens nog steeds niet wat mijn volgende set wordt, PR, PR2 of Dunlop Roadmax.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Baird schreef: Ik weet trouwens nog steeds niet wat mijn volgende set wordt, PR, PR2 of Dunlop Roadmax.
Ik wel , Dunlop Roadsmart. _004
Mike Philippens

Baird schreef:Nu er binnen het forum ten minste één rijder is die mijn verhaal bevestigt, daarnaast niet iedere RT rijder is forum lid waardoor we maar een beperkte input hebben, blijkt dat mijn probleem geen onzin is. Ik heb Bridgestone, Metzeler, andere Michelins gehad en alleen bij deze set van dit type deze problemen gehad, dus ik denk dat mijn rijstijl en mijn motor niet de oorzaak van het probleem niet is. Als je nog eens in de aanhef van dit draadje mijn klachten leest moet het wel haast zo zijn dat het aan deze banden-exemplaren ligt.
Ik zeg ook helemaal niet dat het onzin is of dat jij 'schuld' hebt. Ik zeg alleen dat het vreemd is dat jullie een nogal bijzondere afwijking hebben geconstateerd met die band. Dat is toch niet zo gek? Als er 200 man zijn die positief zijn en 2 hebben een hele slechte ervaring, is dat statistisch opvallend te noemen. Vandaar dat ik me afvraag waar dat verschil in zit. Is het een bepaalde batch van die banden die een probleem vertonen of wat is het?

Nogmaals: ik zeg niet dat je het verzint, liegt of iets fout doet, ik vraag me alleen af waar het verschil vandaan komt. Dat lijkt me heel normaal. Overigens heb ik voor mijn vakantie een nieuwe PR2 voor (achter zit een ContiTrail Attack) gemonteerd en ik heb nu ruim 7700Km gereden met belading en over bijzonder slechte wegen in Marokko, stukjes piste, en de band heeft zich voorbeeldig gedragen. Ik kan morgen even het restprofiel meten en de exacte km-stand. Waarmee ik nog steeds niet beweer dat jullie verhaal niet klopt. Maar je moet zelf toegeven dat het raar is dat de ervaring op gelijkwaardige motorfietsen zo totaal verschillend kan zijn.
vioma

Ik heb de pr2 onder mijn vorige motor gehad (fjr 1300) .Een groot fiasco ,de motor was zo slap als een dweil , boven de 150 km/h was hij niet meer recht te houden en had ik de voledige twee baans weg nodig. Ook zat er een trilling in de motor die er eerst nooit was. Spannig en balans waren goed (3x nagebalanceerd) ik heb er een week meegereden en heb de banden er onderuit gehaald en er nieuwe roadsmarts onder gezet. Perfect ! hij reed weer als nieuw . een week later heb ik hem ingeruild op de -1150- Dat rijdt dus nog beter,terwijl er oude metzelers onder zitten. Ben benieuwd hoe hij volgend voorjaar rijdt op de nieuwe dunlops. :O
Baird
2024
2024

Mike Philippens schreef:
Baird schreef:Nu er binnen het forum ten minste één rijder is die mijn verhaal bevestigt, daarnaast niet iedere RT rijder is forum lid waardoor we maar een beperkte input hebben, blijkt dat mijn probleem geen onzin is. Ik heb Bridgestone, Metzeler, andere Michelins gehad en alleen bij deze set van dit type deze problemen gehad, dus ik denk dat mijn rijstijl en mijn motor niet de oorzaak van het probleem niet is. Als je nog eens in de aanhef van dit draadje mijn klachten leest moet het wel haast zo zijn dat het aan deze banden-exemplaren ligt.
Ik zeg ook helemaal niet dat het onzin is of dat jij 'schuld' hebt. Ik zeg alleen dat het vreemd is dat jullie een nogal bijzondere afwijking hebben geconstateerd met die band. Dat is toch niet zo gek? Als er 200 man zijn die positief zijn en 2 hebben een hele slechte ervaring, is dat statistisch opvallend te noemen. Vandaar dat ik me afvraag waar dat verschil in zit. Is het een bepaalde batch van die banden die een probleem vertonen of wat is het?

Nogmaals: ik zeg niet dat je het verzint, liegt of iets fout doet, ik vraag me alleen af waar het verschil vandaan komt. Dat lijkt me heel normaal. Overigens heb ik voor mijn vakantie een nieuwe PR2 voor (achter zit een ContiTrail Attack) gemonteerd en ik heb nu ruim 7700Km gereden met belading en over bijzonder slechte wegen in Marokko, stukjes piste, en de band heeft zich voorbeeldig gedragen. Ik kan morgen even het restprofiel meten en de exacte km-stand. Waarmee ik nog steeds niet beweer dat jullie verhaal niet klopt. Maar je moet zelf toegeven dat het raar is dat de ervaring op gelijkwaardige motorfietsen zo totaal verschillend kan zijn.
en ik ben helemaal niet boos of verdrietig over je opmerkingen, ik hou van discussie op inhoud, argumenten en verifieerbare data ;) . Maar het kan nu eenmaal gebeuren dat er in een batch banden ergens een foutje zit dat er bij de ( steekproefsgewijze)eindcontrole niet uitkomt. Ik wil alleen maar zeggen dat bij doorvragen blijkt dat er sporadisch meer problemen zijn met een bepaalde band, en dat is wat ik wilde weten.

Om maar eens iets te noemen: ik heb bij 54.000 km een vastloper gehad in de rechter cilinder, olie genoeg, op het eind van een langere rit, vroege voorjaar, graadje of 10: waarom en waarom sinds die tijd niet meer, al 40.000 km?? _001
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
BRS07
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Ongelezen bericht door BRS07 »

Ik heb de pr2 nog steeds in de garagebox. Ik slijt ze niet meer op want ik heb inmiddels een nieuwe 1200rt besteld en erbij bedongen dat ik hem op de oude pilot road afgeleverd wil hebben. Voormij staat onherroepelijk vast dat het een van de betere banden zijn net zoals de oude bt57.

Groetjes Hans.
Mike Philippens

Helaas zijn bandenexperimenten dure grapjes, waarmee je geen risico's wilt nemen. Zo heb ik vlak voor mijn vakantie naar Marokko (waar we ook van plan waren van de mooie asfaltwegen af te wijken) een nieuw setje banden laten monteren. Mijn oude set PR2 was nog niet versleten, maar we zouden er misschien wel 8.000Km bij schrijven, dus voorzorgshalve een nieuwe set. Oude in de schuur en ik heb uiteindelijk gekozen voor een PR2 voor en een Conti TrailAttack achter (kon vanwege mijn vreemde velgmaat van 17" achter en 18" voor, precies omgekeerd van een normale RT). Dit omdat het karkas van een allroadband steviger zou zijn dan die van een normale band. En hoewel 'iedereen' altijd roept dat je dezelfde type en/of merk moet hebben hebben is dit uitstekend bevallen. Om ze in te rijden ben ik de Lek & Linge route gaan rijden en de RT stuurde als een dolle over de dijkjes. Ik heb er ook nog een VRO1 training mee gedaan en de steppies gingen over de grond. Van die achterband merk je met het sturen natuurlijk niet zoveel, want insturen gebeurt op de voorband, maar het gedrag ín de bocht was ook perfect. Heel tevreden mee uiteindelijk. Straks weer de PR2 eronder en daar verwacht ik niets minder van.

Ik vind het ook een heel merkwaardig probleem. Ik zou haast zeggen: probeer nóg een set, om aan te tonen of juist uit te sluiten dat het exemplarisch is. Maar ik denk - zonder bandendeskundige te zijn overigens - niet dat er iets fundamenteels mis is met de PR2. Daarvoor is het aantal mensen met een probleem gewoon te klein. Er is blijkbaar met een klein aantal banden een probleem, en misschien zijn het niet eens productieproblemen maar is er iets gebeurd met die banden. Te denken valt aan een probleem met opslag/transport of wat dan ook. Maar hoe dan ook, het lijkt me sterk dat met exact dezelfde band de ene motor als een dweil rijdt en de ander als een mes stuurt. Vooral als dat motoren van hetzelfde type zijn.

Het zou aardig zijn als er een test kon plaatsvinden om aan de twijfel een einde te maken. Maar ja...zoiets kost weer wat centen en als ik een dergelijke ervaring had, zou ik niet nog eens €325 aftikken om te zien of het nu beter is...
Baird
2024
2024

Beste Mike,

Ik heb ze nog liggen, In de naam van de wetenschap: Als jij ze nou op jou motor monteert als jouw banden versleten zijn hebben we een aardige test: banden die op de ene motor slecht zijn misschien bij de andere motor wel goed, of ook beroerd.

Laat maar horen, ik hoef ze niet meer terug, weet ik meteen wat ik de volgende keer moet kopen.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
Mike Philippens

Baird schreef:Ik heb ze nog liggen, In de naam van de wetenschap: Als jij ze nou op jou motor monteert als jouw banden versleten zijn hebben we een aardige test: banden die op de ene motor slecht zijn misschien bij de andere motor wel goed, of ook beroerd.
Ik zou wel willen, maar ik heb afwijkende velgmaten (ex-politie RT): 18" voor en 17" achter. Ik heb zeg maar het achterwiel van een GS (incl.spaken) en het voorwiel van een C.

Maar dat is inderdaad wat ik voor ogen had. Er kan dan vastgesteld worden of deze banden ook beroerd zijn op een andere RT. Dat verwacht ik wel eigenlijk. En dan natuurlijk de lakmoesproef: een nieuw setje PR2 om te zien of dat dan beter is.
Baird
2024
2024

Als deze banden op een andere RT ook beroerd zijn laat ik de volgende keer een setje PR2 bij mij er op zetten, dan is het verhaal rond.

Wie o wie meldt zich aan om mijn oude banden te testen??
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
GOOVAEF
Type: R1150RT

Ongelezen bericht door GOOVAEF »

heb ook een raar akkefietje met PR2: de a band vertoonde reeds na ong 3000 km een hoogteverschil van ong 1,5 mm van de ene "blok"naar de andere (ttz van de ene kant ve groef naar de andere) nu 10000 en nog steeds hetzelfde. De fiets stuurt echter perfect behalve een zacht gehuil vd band in helling (enkel te horen op fijn asfalt) ... Mss omdat we met 2 en bagage rijden?? druk altijd 2,4 en 2,9!; iemand ervaring hiermee??
xantingo

Ongelezen bericht door xantingo »

Ik heb ondertussen mijn tweede stel PR2 bijna opgereden; de voorband is ondertussen vervangen, de achterste kan nog even mee.

Ik had voordien ook de PR, en voor mij is er wat betreft stabiliteit niet echt veel verschil. Rechtdoor en bochten op droog wegdek gaan ze voor mij net zo goed.
Bij nat wegdek prefereer ik de PR2.

Bandendruk hou ik altijd op 2.5 - 2.9. Deze zomer een retour Duitsland gemaakt met de vrouw achterop: vering aangepast en de zaak loopt stabiel als een trein.
Bij solo rijden, ook bij hogere snelheden, geven de banden geen krimp.

En wat levensduur betreft: de vorige PR2 achteraan heb ik vervangen na 24.000 km, was toen nog niet echt versleten.
De huidige heeft er nu 21.000 opzitten, en die kan nog even mee.
Hans1959

Ongelezen bericht door Hans1959 »

Mooi filmpje

[media]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zVsuDHGc96s&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/zVsuDHGc96s&hl ... 2=0x6b8ab6" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/media]
-1150-
Baird
2024
2024

Inderdaad erg mooi, maar je moet niet alles geloven wat ze op tv of in de reclame laten zien................
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Gezien het probleem die je hier had met je banden en het rare slijt gedrag zou ik de banden aangeboden hebben bij michelin zelf .
|je hebt ervaring genoeg om een goede referentie te hebben kwa merk en motor en band.
Het rare slijt gedrag toont iets aan wat zeker niet goed kan zijn.

Gr Wijnald
Mike Philippens

Baird schreef:Inderdaad erg mooi, maar je moet niet alles geloven wat ze op tv of in de reclame laten zien...
Precies. Volgens de reclame is elke band perfect natuurlijk. 'Wij van WC-Eend...etc...'
Pat Beemer

Ongelezen bericht door Pat Beemer »

Mijn setje PR2 liggen al 23.000 Km op mijn fiets, tot grote tevredenheid. Behalve de laatste 1.000 Km. Ondanks het feit dat er nog ruim genoeg profieldiepte aanwezig is, ondervind ik dezelfde ongemakken : zwaar sturen, sturen als een traktor, als een breekijzer. Mijn 1150 valt echt in een bocht. Ik ga de banden laten vervangen, en gelet op de levensduurte van de PR2, zijnde het dubbele van de PR, kan je al raden wat ik ga aankopen.
braba

Ongelezen bericht door braba »

Pat Beemer schreef:Mijn setje PR2 liggen al 23.000 Km op mijn fiets, tot grote tevredenheid. Behalve de laatste 1.000 Km. Ondanks het feit dat er nog ruim genoeg profieldiepte aanwezig is, ondervind ik dezelfde ongemakken : zwaar sturen, sturen als een traktor, als een breekijzer.
Ik heb persoonlijk dezelfde ervaring. Perfecte band, zelfs voor mij 'DE BAND' op dit moment. Maar als de PR2 aan zijn eind is dan gaat het gemak over in ongemak met de bovengenoemde kwalen. Na vervanging door een vers exemplaar zit er weer een dikke :-) op mijn gezicht.
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Ik ben ook member van de Duitse RT-vriendenclub en daar staan best wel veel wetenswaardigheden in betreffende banden voor onze RT's.

http://www.rt-freunde.de/viewtopic.php?t=4885" onclick="window.open(this.href);return false;
en ook hier:
http://www.rt-freunde.de/viewtopic.php?t=5280" onclick="window.open(this.href);return false;
(je moet je wel even registreren)

ik rij zelf met de Metzler Z6 roadtec en die bevalt me prima. _004
Baird
2024
2024

Pat Beemer schreef:Mijn setje PR2 liggen al 23.000 Km op mijn fiets, tot grote tevredenheid. Behalve de laatste 1.000 Km. Ondanks het feit dat er nog ruim genoeg profieldiepte aanwezig is, ondervind ik dezelfde ongemakken : zwaar sturen, sturen als een traktor, als een breekijzer. Mijn 1150 valt echt in een bocht. Ik ga de banden laten vervangen, en gelet op de levensduurte van de PR2, zijnde het dubbele van de PR, kan je al raden wat ik ga aankopen.

Hoe rij jij 23000 km op een setje banden? Is dat voor en achter? Als ik 14000 km haal ben ik blij, heb jij dan een heeeeeele rustige rijstijl of heb je de bandenspanning erg hard staan?
-1150-
[groet]
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
Pat Beemer

Ongelezen bericht door Pat Beemer »

Ik rijd gewoon. Woon-werkverkeer is langs secundaire wegen. De reizen met echtgenote deels over autoweg en deels over bochtige baantjes. Van mezelf vind ik dat ik redelijk sportief rijd. Het enige wat ik niet doe is hard optrekken uit stilstand.
Ik rijd zo al tientallen jaren en vroeger, zowel met K1100LT of R1150RT hielden mijn banden het maar 12000 Km uit. Zonder mijn rijstijl te veranderen liggen de PR2 er nu al 23000 Km op. Het enige wat ik merk is dat de voorband iets sneller slijt dan de achterband.
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Baird schreef: je moet niet alles geloven wat ze op tv of in de reclame laten zien................
pffff gelukkig want ik vond dat watermonster wel eng.... :shock:
George Michael

Ongelezen bericht door George Michael »

Bandenspanning voor: 2,5 en achter 2,8 met PR2 en ze zitten er nu 18.700 km onder. Zijn nu wel aan vervanging toe, vooral de voorband. Persoonlijk vind ik deze band beter 'plakken' dan de 1e PR. Bij de 70.000km beurt komen er weer PR2 onder.
navigator

Ongelezen bericht door navigator »

Ik rij zellf een GSA.Heb op het GS Forum het "zingende banden probleem" gelezen. Probleem werd onderkend. Oplossing is te vinden in het monteren van de PR met de juiste cod(V of W) Met mijn vorige GT heb ik ook mijn twijfel gehad over PR2, met name over de rechtuit stabiliteit. Mijn dealer heeft toen gekeken of er een B code op de band stond (type met een sterker carcas), stond er wel op. M'n dealer gaf aan de band kosteloos te zullen vervangen als de verkeerde code op de band stond i.v.m. verzekeringen. (Schuldvraag bij een ongeval) Schijn dus belangrijk te zijn die code i.v.m. hoge gewicht plus laadvermogen van de motor.

Misschien heb je iets aan deze informatie.
Groet,H.H.
Baird
2024
2024

Bedankt voor je reactie, maar de codes op de banden zijn zoals ze moeten zijn voor mijn type motor, dus ik heb gewoon een 'rot' setje gehad. Mij PR1 banden zijn nu weer aan vervanging toe ( 14k) en ik ga eens de Dunlops proberen.

[groet] -1150-
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
vioma

De dunlops heb ik al voor je geprobeerd en ik was er super tevreden over .
Ook Jos rijdt erop hoe bevallen ze jou Jos( WRSM) :?: :?:
Baird
2024
2024

vioma schreef:De dunlops heb ik al voor je geprobeerd en ik was er super tevreden over .
zijn er nog verschillende types van Dunlop of is er één type dat we gebruiken?

[groet] -1150-
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
vioma

Deze _004
http://dunlop.hocoparts.com/index2.php/ ... smart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Baird
2024
2024

vioma schreef:De dunlops heb ik al voor je geprobeerd en ik was er super tevreden over .
Vandaag de Dunlops erop gezet, bochten gaan prima zoals ik van PR1 gewend ben, maar vooral de rechtuitstabiliteit is prima, dat was minder bij mijn PR1 banden. Nou nog een levensduur van 15k+ zou het verhaal mooi afronden. _004
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
vioma

Een fjr kennis van mij heeft er reeds 18000 km mee gehaald en ze zijn nog niet echt op.
Tijdens een Hyperprodag van de fjr club kort geleden werd door Hyperpro de michelin pr2 sterk afgeraden zoniet verboden,
volgens hun een levensgevaarlijke band .(bij sportief rijgedrag)
Baird
2024
2024

vioma schreef:Een fjr kennis van mij heeft er reeds 18000 km mee gehaald en ze zijn nog niet echt op.
Tijdens een Hyperprodag van de fjr club kort geleden werd door Hyperpro de michelin pr2 sterk afgeraden zoniet verboden,
volgens hun een levensgevaarlijke band .(bij sportief rijgedrag)
waar ken ik dat van, beetje hééél veel onderstuur !!! _003
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”