Oplossing KFR Recyclizer

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderator: RT_Patrick

Poll voor degene die de KFR Recyclizer heeft geinstalleerd.

Rijdt beduidend beter
131
36%
Rijdt beduidend beter
131
36%
Merk geen verschil
36
10%
Merk geen verschil
36
10%
Rijdt juist slechter
15
4%
Rijdt juist slechter
15
4%

Totaal aantal stemmen: 364

Paatrick
Type: R1200RT
Bijz: Ex politie
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Veluwe

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Paatrick »

Ha allen,
Gister de eerste 100 km met de recyclizer gereden en viel op dat hij laag in toeren soepeler is.
Voor mij een goede aanvulling op een toch al goede motor ( 1200 rt met twin spark)
Gr, Patrick
Danny268
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Turnhout

Ongelezen bericht door Danny268 »

Ik heb de recyclizer dit weekend ook gemonteerd en getest.
weldegelijk een positief verschil in de lage toeren !
minder schokken en bokken ..
Lupo R
Bijz: Polar N48 veel opties
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dongen

Ongelezen bericht door Lupo R »

Als eerste heb ik ook maar een Recyclizer gepakt, en dat verbeterde de motorloop. Nu bleek dat een van de injectoren niet lekker mee deed (130000 KM), en een flesje reiniger was niet de oplossing, dus heb ik een Tills setje gekocht. Dat merk je wel hoor. Ik heb geen testbank maar in het eerste ritje heb ik een duidelijk anders rijdende motor.
Van de defecte injector was er nog maar 1 gaatje van de 4 open! Wegbrengen om te reinigen, wachten, ophalen etc. was het mij niet waard. Bestellen, doorrijden en in 5 minuten een andere motor.
blade-x
2023
2023
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: kempen (B)

Ongelezen bericht door blade-x »

ik merkte het ook erg toch het kfr syndroom was best lastig vond ik , deze week de ReCyclizer aangekomen met de post en idd de bmw rijd veel fijner samen met een synchronisatie
is niet 100 % verdwenen maar een groot verschil , het verbruik valt nog af te wachten ,
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Mwes
Type: R1150RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: 078

Ongelezen bericht door Mwes »

Net per post de stekker ontvangen. Monteren is 30 sec werk.
Morgen een stukje rijden op mijn 1150 uit 2001 om het verschil te ervaren.🤞
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Mwes op 28 sep 2023, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150rt 2001
maRcBMWR
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door maRcBMWR »

Ik heb de recyclizer er ook een tijdje ingeprikt gehad en vond toen dat de motor inderdaad soepeler liep. Echter, dat zou ie zonder natuurlijk ook moeten kunnen. Dus ik ben gaan zoeken wat de beperkende factor zou kunnen zijn. Na wat geëxperimenteer bleek het een te lage brandstofdruk te zijn waardoor de motor niet lekker liep. Ik heb een nieuwe brandstofpomp en filter gemonteerd en het verschil is heel duidelijk merkbaar. Hij loopt nu als een trein en heeft er weer zin in. De oude pomp en filter waren volgens het datumstempel dat er op stond 15 jaar oud.
En het is weer een genoegen om te rijden nu hij regelmatig draait en vlot oppakt bij accelereren. En dat alles nu dus zonder recylizer. Big RT Smile
R1200RT (2010)
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Mooi, zo hoort het te zijn. Altijd terug naar “de basis” met het juiste materiaal, kennis en kunde. Mijn mening. Bedankt voor het delen van je ervaring _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Rikushalle
Woonplaats of omgeving: Halle

Ongelezen bericht door Rikushalle »

Bmw r1200rt
Ook ik heb de Recyclizer geplaatst op mijn bmw.
Ik zag er wel wat in, vroeger veel gewerkt met pt100, pt 100 is een temperatuurvoeler waarvan gewoon de ohm waarde bekent is bij een bepaalde temperatuur, daardoor klonk me dit verhaal niet gek in de oren van alles wat ik hierover op het forum las.
Motor loopt veel soepeler, dat irritante schokken waarbij je een fluwelen handje moest hebben als je na een rotonde gas geeft is ook over je kunt nu zelf in de 3 of 4 ongestraft zo’n rotonde nemen. 100% weg is het niet maar kan ook niet als je met een gangetje van 30 door de bebouwde kom rijd is wel het meeste weg maar niet alles en daar kan ik prima mee leven. Ontwerp van de motor is goed maar dan komt de wetgeving om de hoek kijken en dan moet zo’n motor geknepen worden, en daar begint de ellende. Kan het zeker aanbevelen en voor dat geld krijg je een hele andere motor.
Plaats reactie

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”