Ik vindt het voor 35 euro ( ik geloof bij de dealert kosten ventieldoppen meer

Bestellen: http://www.novitech.nl/
Ik ben in ieder geval dik tevreden.
Groet Bert
Moderator: RT_Patrick
Bert als jij de twinspark hebt, heb ik de RecyclizerBaird schreef:Heeft iemand ervaring met deze recycler op een twinspark, lijkt me vanuit technisch oogpunt interessant om dat ook eens te meten. Kan getest worden door iemand met een twinspark en een ander met een recycler,
Mike, die vraag kun je gewoon even voorleggen aan de verkoper. Mijn ervaring is dat je gewoon kunt "uitproberen". Niet goed, geld terug.Mike Philippens schreef:Hoewel het KFR effect op een 850 veel minder aanwezig is, ben ik benieuwd of dit ding ook bij mij zou werken. Ik weet niet in hoeverre de motronics verschillen. Zou ik de uitvoering van de 1100RT moeten hebben?
zie dit berichtje nu pas, gemiste kans gisteren,BeemerBert schreef:Bert als jij de twinspark hebt, heb ik de RecyclizerBaird schreef:Heeft iemand ervaring met deze recycler op een twinspark, lijkt me vanuit technisch oogpunt interessant om dat ook eens te meten. Kan getest worden door iemand met een twinspark en een ander met een recycler,![]()
Kun je morgen testen.
Groet, Bert
Baird,Baird schreef:zie dit berichtje nu pas, gemiste kans gisteren,BeemerBert schreef:Bert als jij de twinspark hebt, heb ik de RecyclizerBaird schreef:Heeft iemand ervaring met deze recycler op een twinspark, lijkt me vanuit technisch oogpunt interessant om dat ook eens te meten. Kan getest worden door iemand met een twinspark en een ander met een recycler,![]()
Kun je morgen testen.
Groet, Bert
Zelf ook vergetenBaird schreef:zie dit berichtje nu pas, gemiste kans gisteren,BeemerBert schreef:Bert als jij de twinspark hebt, heb ik de RecyclizerBaird schreef:Heeft iemand ervaring met deze recycler op een twinspark, lijkt me vanuit technisch oogpunt interessant om dat ook eens te meten. Kan getest worden door iemand met een twinspark en een ander met een recycler,![]()
Kun je morgen testen.
Groet, Bert
Als je ons maar op de hoogte houd Janpeijsj schreef:Ik heb hem vrijdag j.l. besteld en ben erg benieuwd. De reacties hierboven zijn veelbelovend.
Ik heb 'm al twee maanden (zo'n 4500 km) in gebruik op de 1150 RT(zie elders op dit forum). Alle KFR opgelost, meer trekkracht onderin, etc etc. Wil 'm nooit meer kwijt. En bovendien: niet goed geld terug. Dus waarom de twijfel?beamer schreef:al lezende begin ik te twijfelen over de bruikbaarheid van deze recyclizer voor mijn r1150rt.
in aanvang lijkt het geschikt voor alle grote bmw's, en ineens wordt er vooral ingezoomd op de 1200 GS-modellen.
wat is er nu precies waar.
en is dit inderdaad dé remedie tegen laufganglast?
groet
Bert, ik weet dat je een TwinSpark hebt, dus ook een kat, waarom dan naast de Recyclizer ook nog een 'andere' (30-87) codeplug(=mapping)?BeemerBert schreef:
Zelf rij ik met een R1150RT en had ook de roze codeplug.
Ik heb alleen 30 en 87 ( lambdasonde ) doorgelust en uiteraard de recyclizer,
Bert
Bert, hoe reset je de motronic, want volgens de monteur hoefde ik alleen maar de codeplug terug te zetten om mijn oude stand te krijgen. Dat is dus niet zo?BeemerBert schreef:Blokje ( codeplug ) weg of ander blokje erin is een veel geadviseerde en gebruikte oplossing.
Als je het blokje weg haalt en de motronic reset dan gaat de motronic over op een noodprogramma wat over de hele linie voor een rijker mengsel zorgt waardoor KFR kan verminderen maar je verbruik zeker zal stijgen.
Hier vindt je veel info over de Codeplug: http://www.bmwgsclub.nl/artikelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Bert
Beste Jan,Bokkie schreef:Bedankt Bert. Ik heb eergisteren de CCP teruggezet op 30-78 en ondanks dat ie nog een heeel klein beetje stottert, lijkt het er wel op dat ie soepeler loopt in de hoge toeren, meer trekkracht heeft en stationair loopt ie nu meteen netjes 1100tpm. Jammer van dat hele kleine beetje stotteren.
Groet, Jan.
Bokkie schreef:Bedankt Bert. Ik heb eergisteren de CCP teruggezet op 30-78 en ondanks dat ie nog een heeel klein beetje stottert, lijkt het er wel op dat ie soepeler loopt in de hoge toeren, meer trekkracht heeft en stationair loopt ie nu meteen netjes 1100tpm. Jammer van dat hele kleine beetje stotteren.
Groet, Jan.
Andere Bert, bedankt.Baird schreef:Louis,
Van een andere Bert....................
Heb het al eens eerder gemeld op het forum maar hierbij dan.......
Bij iedere verandering/verwisseling aan/van de codeplug moet zekering 5 getrokken worden! Als zekering 5 getrokken wordt moet er minstens 30 seconden gewacht worden met het terug plaatsen en moet bij de eerste keer als het contact aan gaat ( dus nog vóór het starten) met het gashandel tussen gas-los en volledig vol-gas gedraaid worden. Dit om de Motronic het signaal te laten lezen van de volledige slag van de TPSensor. Doe je dit niet dan kloppen de instellingen van de Motronic niet met wat er werkelijk aan lucht de motor binnen komt. Ik heb een jaar lopen zoeken naar de oorzaak van een rauw lopende motor, zwarte bougies, etc en uiteindelijk was het in 2 minuten opgelost. Dit moet ook als de motor langere tijd zonder accu gestaan heeft, spanningsloos, etc
succes!!!
Wat bedoel je met USA model? Bedoel je daarmee dat je geen lichtschakelaar hebt? Of zijn er nog andere zaken anders? De mijne is van juni 2003, Twinspark en geen lichtschakelaar, dus weet je zeker dat je een mono-spark hebt?Bokkie schreef:Ik heb een 1150RT USA model uit mei 2003 (dus mono-spark). Gisterenavond bij nat weer toch weer wat meer gestotter. Kleppen staan goed afgesteld. BRISK iridium (dat scheelt wel veel t.o.v. de standaard). Ik zal er eens wat cleaner bij doen, ofschoon dit meestal meer iets is van "tussen de oren" (zoals je zelf al eens hebt geschreven). Het voelt toch echt alsof het de Motronic is (alsof er iemand continue probeert de inspuiting bij te stellen).
Groetjes, Jan.
Hallo Jan,Bokkie schreef:Hoi Bert,
Ooit met het chassisnummer opgezocht op een site die ik niet meer weet. Daar stond dat het een USA model is. Ik heb wel een lichtschakelaar aan rechter handvat. Mono-spark, want er zit maar 1 bougie in elke cilinder met een plastic cover dat de hele breedte van de cilinderkop overspant. Er zitten kleine scheurtjes in het rubber van de dop van de bougiekabels, en die heb ik dichtgetaped. Bougies nog goed. Ik zal komend weekend de contacten eens nakijken.
Groet, Jan.
Bert, hoe reset ik de motronic? Is dat met de zekering 5?BeemerBert schreef:Blokje ( codeplug ) weg of ander blokje erin is een veel geadviseerde en gebruikte oplossing.
Als je het blokje weg haalt en de motronic reset dan gaat de motronic over op een noodprogramma wat over de hele linie voor een rijker mengsel zorgt waardoor KFR kan verminderen maar je verbruik zeker zal stijgen.
Hier vindt je veel info over de Codeplug: http://www.bmwgsclub.nl/artikelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Bert
Beste,BeemerBert schreef:Hij is erDe imitatie Reciclyzer
![]()
Kwam dit tegen bij onze zuiderburen.
Voor de geintereseerden er staat op een pagina beschreven wat de Reciclyzer doet, alleen is dit een goedkopere uitvoering ( imitatie ?? )
http://www.sol2.be/Accelerator/Nederlan ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Let op het is NIET de Reciclyzer en ik weet ook NIET of het werkt.
Maar de beschrijving is exact wat de Reciclyzer doet.
Bron BMWclub Vlaanderen http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=25916" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Bert
mavn1 schreef:Beste,BeemerBert schreef:Hij is erDe imitatie Reciclyzer
![]()
Kwam dit tegen bij onze zuiderburen.
Voor de geintereseerden er staat op een pagina beschreven wat de Reciclyzer doet, alleen is dit een goedkopere uitvoering ( imitatie ?? )
http://www.sol2.be/Accelerator/Nederlan ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Let op het is NIET de Reciclyzer en ik weet ook NIET of het werkt.
Maar de beschrijving is exact wat de Reciclyzer doet.
Bron BMWclub Vlaanderen http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=25916" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Bert
Deze "imitatie" werkt zeer goed. Heel wat positieve feedbacks gekregen met de R1200RT. Zie o.a.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 7&start=25
Alleen is hij wat goedkoper
Kan me helemaal aansluiten bij de reactie van Stingray hierboven.Brommertje114 schreef:Voordat ik eenhad snuffelde ik al op dit forum en heb de Recyclizer aanbevolen aan iemand die erg veel last van KFR met z'n 1150 had.
Hij heeft 't dingetje gekocht, is zeer tevreden over het afnemen van 't vervelende gehakkel maar schrok behoorlijk van 't nogal flink gestegen brandstofverbruik.
Nu vraag ik me af of 't klopt dat de boxer veel meer gaat verbruiken met "dat draadje" of dat hij 't extra vermogen onderin gewoon veel woester is gaan aanspreken. Wie kan daar z'n ervaring over geven? Kan er in alle draadjes op de diverse fora's niet veel over terugvinden maar vind 't toch wel belangrijk om te weten.
Alvast bedankt...
Eric
Ik rij nu al heel wat kilometers rond op de RT met recyclizer. Nog steeds verlost van veel KFR problemen die ik eerder wel had. En blij geworden van de extra trekkracht "onderin".BeemerBert schreef:Kan me helemaal aansluiten bij de reactie van Stingray hierboven.Brommertje114 schreef:Voordat ik eenhad snuffelde ik al op dit forum en heb de Recyclizer aanbevolen aan iemand die erg veel last van KFR met z'n 1150 had.
Hij heeft 't dingetje gekocht, is zeer tevreden over het afnemen van 't vervelende gehakkel maar schrok behoorlijk van 't nogal flink gestegen brandstofverbruik.
Nu vraag ik me af of 't klopt dat de boxer veel meer gaat verbruiken met "dat draadje" of dat hij 't extra vermogen onderin gewoon veel woester is gaan aanspreken. Wie kan daar z'n ervaring over geven? Kan er in alle draadjes op de diverse fora's niet veel over terugvinden maar vind 't toch wel belangrijk om te weten.
Alvast bedankt...
Eric
Als er al geklaagd wordt over een hoger verbruik dan is het meestal maximaal 10%.
En inderdaad, onderhoudstoestand, veel korte stukken etc kunnen het beeld wel vertroebelen.
Bert