live life today, don't wait till tomorrow........
Moderator: RT_Patrick
Berrybeer schreef:Heel mooi gemaakt.
+1 . . . TOP (koffer) !Jos WRSM schreef:Heel netjes gedaan . . .
Oké, ben heel benieuwd hoe dat dan werkt. Het zijn eigenlijk 24V leds die met 12 volt dezelfde lichtopbrengst hebben als het standaard achterlicht. Nog mooier natuurlijk als het feller kan gaan branden als je remtLemoi schreef:als de LED goed gedemensioneerd zijn kan je ze ook als remlicht gebruiken door ze feller te laten branden als je remt
Heb je een tekening van het schakelingetje? Gebruik je voorschakel weerstanden? (24V LED's? Je bedoelt dat er al standaard een weerstand voor zit?)RT TOE schreef:Oké, ben heel benieuwd hoe dat dan werkt. Het zijn eigenlijk 24V leds die met 12 volt dezelfde lichtopbrengst hebben als het standaard achterlicht. Nog mooier natuurlijk als het feller kan gaan branden als je remtLemoi schreef:als de LED goed gedemensioneerd zijn kan je ze ook als remlicht gebruiken door ze feller te laten branden als je remt
ok, dan zitten er al weerstanden in. Heb je info over deze LED's?RT TOE schreef:De leds zijn parallel geschakeld. Ik heb een haakse stekker gemonteerd, tzt zal ik er foto's van maken en plaatsen.
Voor het helder laten branden met remmen is in principe de weerstandwaarde tussen de voeding en LED's verlagen.Ronald K schreef:Volg het project met veel belangstelling, want ik ben ook van plan een extra achterlicht en bij voorkeur ook remlicht bij te plaatsen.
Ben benieuwd hoe het geschakeld dient te worden om beide functies te hebben en ook nieuwsgierig welke leds je hebt gebruikt, wat ze kosten en vooral waar ze te koop zijn.
Succes met het project en houd ons op de hoogte.
![]()
Ronald
Daar alles in de afgesloten LED behuizing zit van kan je hier niks met de weerstand doen. Wat je dan nog kan doen is een DC to DC (12VDC naar 24VDC) converter nemen omdat de LED's oorspronkelijk voor 24V zijn bedoelt. En 2 dioden voor de zodat je geen 24V op de voeding van je achtelicht zet en om geen spanning op de uitgang van de DC to DC converter te zetten als het remlicht uit isRT TOE schreef:Informatie over de leds volgt nog, die heb ik nog niet kunnen achterhalen. Ik heb ze nl van het werk en die persoon die ik moet hebben is met vakantie. In ieder geval ben ik zeer geïnteresseerd hoe ik de leds feller kan laten branden tijdens het remmen.
Absoluut . . . heel mooi en professioneel!Erteetje schreef:Heel erg mooi gedaan!!!
![]()
![]()
Leuk voor de decembermaand. Dat krijg je een RT kerstboom-editieDingeman schreef:Nu nog een aantal LED,s in het "vaste" deel aan achterkant van de zijkoffers.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!