Geluid Zumo 550 via luidsprekers van RT1200

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Gerry

Geluid Zumo 550 via luidsprekers van RT1200

Ongelezen bericht door Gerry »

Ik zou graag de aanwijzigingen van de gps(dus ook MP3 in gps)kunnen afspellen via de radioluidsprekers van mijn RT1200.
Dus als de radio van de motor onderbroken worden als de MP3 van de zumo speelt en als de GPS navigatieaanwijzigingen geeft.

Is dit mogelijk.

Onder mijn zadel zit wel nog een starcom advance die niet gebruikt wordt(van vorige eigenaar).Misschien kan ik hier iets mee doen?

Weet er iemand raad?
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Geluid Zumo 550 via luidsprekers van RT1200

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik heb zelf de 660, en die heeft een uitgang voor koptelefoon oid. Het lijkt me dat dat signaal wel op één of andere manier (lijningang) aan de radio is te knopen. Op mijn 1150 had ik die uitgang aan de bedrade intercom hangen.

Sent from my HTC One X aan alle forumleden
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Heeft de radio van de RT een extra ingang (aux)? Dan zou je de audio uitgang van de 550 daarmee kunnen verbinden. Ik weet niet hoe het dan met aardlussen zit. Misschien even navragen bij Waypoint (http://www.gps.nl), ze bieden meestal erg goede service en hebben een eigen TD, die dit misschien al eens aan de hand hebben gehad.

Overigens: de Starcom Advance is een erg goede intercom. Ik heb zelf een voorganger daarvan. Zou je ook kunnen overwegen om te gaan gebruiken (dan krijg je wel het geluid in je helm). En mocht je er nog vanaf willen.......
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gerry

Ongelezen bericht door Gerry »

PaPinkelman schreef:Heeft de radio van de RT een extra ingang (aux)? Dan zou je de audio uitgang van de 550 daarmee kunnen verbinden. Ik weet niet hoe het dan met aardlussen zit. Misschien even navragen bij Waypoint (http://www.gps.nl), ze bieden meestal erg goede service en hebben een eigen TD, die dit misschien al eens aan de hand hebben gehad.

Overigens: de Starcom Advance is een erg goede intercom. Ik heb zelf een voorganger daarvan. Zou je ook kunnen overwegen om te gaan gebruiken (dan krijg je wel het geluid in je helm). En mocht je er nog vanaf willen.......
Ik zou niet weten waar ik deze AUX uitgang moet gaan zoeken.
Ik vind zelfs geen radio.(het enige dat ik zie is de handbediening aan stuur,links op de motor de knoppen van de radio,en rechts de ingebouwde cdspeler.
1-handed
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

Bij mijn R1200RT zit wel een aansluiting op de radio , usb met 3,5 mm jack
Hierop sluit ik mij Ipod aan , volgens mijn kan ook de zumo hier op
Maar dan heb je alleen het geluid van de zumo , gaat niet samen met muziek of radio volgens mij
aangezien hij op de aux aansluiting zit _001
Weet het niet zeker, ga het binnenkort testen ;)
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Ik zou de starcom eens goed bestuderen en kijken wat daar de mogelijkheden mee zijn.
GrTz
BertL
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

1-handed schreef: Maar dan heb je alleen het geluid van de zumo , gaat niet samen met muziek of radio volgens mij
Maar als je een Z550 of 660 hebt kun je op die manier natuurlijk prima de mp3-speler gebruiken!
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij de -1200- zit onder/nabij de linker spiegel (tegen het frame aan _001) een 2-polige AUX-ingang.
Als je het zo 1-2-3 niet kunt vinden, kan een BMW dealeRT je waarschijnlijk wel helpen.

Ik ken de Zumo 550 niet goed genoeg, maar als de kabelboom van je Zumo 550 een Line-Out aansluiting heeft, dan zou dat kunnen gaan werken.
Met dien verstande het is óf-óf, of radio, of cd, of aux (mp3 speler, navigatie etc)

Als je (pre 2010) -1200- van de bekende (optionele) MP3-aansluiting (mini-jack) voorzien is, te bemerken door het kabeltje in je radio-compartiment, dan wordt voorgenoemde stekker dus al gebruikt.
(er is maar 1 aux ingang, maar er is ook nog een intercom ingang maar daar heb ik weinig over kunnen vinden)

Afhankelijk van je model Starcom intercom is het soms mogelijk meerdere bronnen aan te sluiten en wellicht zelfs het geluid "te mengen".
Meindert
Bijz: al 50.000 km plezier
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Leeuwarden

Ongelezen bericht door Meindert »

Even nog een reactie, als je het geluid van de Z550 vanaf de motorsteun pakt kun je dit niet direct b.v. op een willekeurige aux. ingang koppelen.
Wil je dit toch doen moet je er een scheidings audio transformator tussen zetten, de reden hiervoor is 1- de uitgang van de Z550 is niet geschikt om tegen massa te werken,
2- je hebt dan geen last van aardlussen door de galvanische scheiding.
Ik gebruik dit al geruime tijd met een zelfbouw intercom.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”