Elektrische middenbok

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
tbrettschneider

Elektrische middenbok

Ongelezen bericht door tbrettschneider »

Ik heb vaak gezien dat een K1200 is uitgerust met een elektrische middenbok.
Weet iemand of dit ook mogelijk is onder een R 1150 RT.
avierstraete

Re: Elektrische middenbok

Ongelezen bericht door avierstraete »

Toen ik 2 jaar geleden nog een R1150RT had, is mij door de dealer medegedeeld dat dit niet mogelijk was. helaas is het ook niet mogelijk op de K1200GT die ik momenteel heb. Ook heb ik ruim een jaar geleden is gekeken of er anderen waren die dit zouden kunnen leveren. Nooit iemand kunnen vinden. Ik heb deze acties indertijd ondernomen omdat ik fysiek niet in staat ben/was om dit makkelijk te kunnen doen i.v.m. blijvend letsel na een ziekte. Ik moet trouwens zeggen dat de R11..RT juist een zware motor is wel het makkelijkst op de middenbok gaat. Mocht jij wel een adres vinden dan houd ik mij aanbevolen.

Groet,
Aloys
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

kijk eens op de site http://www.mmvg.nl/ en dan op projectgroep/Allround Technical Assist .Lees wat ze doen en ik weet zeker dat ze voor jou een automatische middenbok kunnen maken!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Als je de middenbok iets inkort kan je veel makkelijker jouw motor overeind brengen.

gr,
Kenny
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Wat ook wonderen doet is een plankje maken met een schuin stukje waar je met je achterband op rijd.
Hierdoor staat je motor van achter iets hoger en kan je makkelijker de motor op de middenbok zetten.
Moet je wel een plankje maken dat je in je koffer kwijt kan natuurlijk dan heb je die altijd bij je.

Dan effe plankje onder de band krijgen en op de middenbok zetten en je plankje kan je onder je band weghalen en in de koffer doen.
Met de motor van de middenbok afhalen heb je het plankje niet nodig.

Groeten,
Richard
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

beemerrichard schreef:Wat ook wonderen doet is een plankje maken met een schuin stukje waar je met je achterband op rijd.
Hierdoor staat je motor van achter iets hoger en kan je makkelijker de motor op de middenbok zetten.
Moet je wel een plankje maken dat je in je koffer kwijt kan natuurlijk dan heb je die altijd bij je.

Dan effe plankje onder de band krijgen en op de middenbok zetten en je plankje kan je onder je band weghalen en in de koffer doen.
Met de motor van de middenbok afhalen heb je het plankje niet nodig.

Groeten,
Richard
[ff dollen]

zet de motor op de middenbok/haal het plankje uit de koffer/leg het plankje achter het achterwiel/haal de motor van de middenbok/schuif het plankje naar voren/zet de motor op de middenbok en voel hoe makkelijk dat gaat!

[/ff dollen]

De oplossing die ik ook wel gebruikt heb als de motor alleen in de garage moest: je maakt een klosje hout van een paar cm dik en schuif dat onder de jiffy, de motor leunt dan veel minder schuin maar valt niet om, het klosje ligt binnen voet-bereik om het te kunnen plaatsen.

@Kenny: hoe wil je de middenbok inkorten: slijpen en lassen?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Ja inderdaad- inkorten en lassen.
Wordt ook soms voor RT's met verlaagde veren vooral bij de jiffy anders staat het te recht op.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”