Hoe snel (na het starten) moet de oliedrukmeter op ongeveer half komen te staan ??
GR.M.. 8-)

Moderator: RT_Patrick

:
:   
														 .Die werkt op oliedruk natuurlijk,vandaar.
 .Die werkt op oliedruk natuurlijk,vandaar. gebeurd dit na zo'n 5 min gereden te hebben na koude start,en na 15min 2 streepjes op de display.Na lang en hard gereden te hebben gaattie er boven soms.
  gebeurd dit na zo'n 5 min gereden te hebben na koude start,en na 15min 2 streepjes op de display.Na lang en hard gereden te hebben gaattie er boven soms.![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg) Jeroen.
  Jeroen. 

....nu was ik eerder bij dit topic al een beetje in de war bij de term 'oliedrukmeter'....jaybmw schreef:Oh,ik dacht gelijk aan het bekende ratelen van de kettingspanner die je vaak even hoort op.Die werkt op oliedruk natuurlijk,vandaar.
Jeroen.
 ....en ik dacht dat ik mijn
 ....en ik dacht dat ik mijn   (2004) door al 't gepoets.....
 (2004) door al 't gepoets.....  inmiddels een beetje kende....maar zit er bij mij ergens een 'kettingspanner' op Jeroen?
  inmiddels een beetje kende....maar zit er bij mij ergens een 'kettingspanner' op Jeroen?![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg) 

...dus.....in voor mij normaal Nederlands.....mijn blok heeft twee distributiekettingen met bijbehorende distributiekettingspanners (3x woordwaarde....), één voor elke cylinder. Die kettingspanners werken op olie(-druk) welke ze verkijgen vanuit de oliecarter zodra de motor loopt. Echter, de kettingspanner van de linkercylinder verliest zijn olie zodra de motor niet meer draait, terwijl de rechter kettingspanner zijn olie bij een niet draaiende motor niet kan verliezen omdat die 'ondersteboven' gemonteerd zit ten opzichte van de linker..... 8-)
 ...dus.....in voor mij normaal Nederlands.....mijn blok heeft twee distributiekettingen met bijbehorende distributiekettingspanners (3x woordwaarde....), één voor elke cylinder. Die kettingspanners werken op olie(-druk) welke ze verkijgen vanuit de oliecarter zodra de motor loopt. Echter, de kettingspanner van de linkercylinder verliest zijn olie zodra de motor niet meer draait, terwijl de rechter kettingspanner zijn olie bij een niet draaiende motor niet kan verliezen omdat die 'ondersteboven' gemonteerd zit ten opzichte van de linker..... 8-)  
  :
: 

! Maar nu weet je van je kettinkjes af in ieder geval.
 ! Maar nu weet je van je kettinkjes af in ieder geval. ![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg) Jeroen.
  Jeroen. 

Idd Jeroen, heerlijk toch zo'n forum! Ook al zal ik nooit een ervaren sleutelaar aan mijn RT worden, ik wil wél graag weten wat er zoal in mijn motorblok speelt of kan spelen.....jaybmw schreef:Zo Berry, je vraag is al beantwoord door dutchi . Scheelt mij weer wat werk! Maar nu weet je van je kettinkjes af in ieder geval.
Jeroen.

Yep,Berry. Zo ist maar net. Het praat wat makkelijker als je er iets van af weet toch? Niemand hoeft een sleutelwonder oid te zijn,en zo met elkaar kun je eens wat evalueren over een en ander. Leuk toch?Berrybeer schreef:Idd Jeroen, heerlijk toch zo'n forum! Ook al zal ik nooit een ervaren sleutelaar aan mijn RT worden, ik wil wél graag weten wat er zoal in mijn motorblok speelt of kan spelen.....jaybmw schreef:Zo Berry, je vraag is al beantwoord door dutchi . Scheelt mij weer wat werk! Maar nu weet je van je kettinkjes af in ieder geval.
Jeroen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!