Vast zetten motor op aanhanger
Moderator: RT_Patrick
- Snellecees
- Type: R1200RT
- Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Breda
Vast zetten motor op aanhanger
Er is hier regelmatig een item over het vastzetten van de motor op een aanhanger. Ik heb hiervoor de achterste bouten in de schetsplaat vervangen door knevelbouten. Deze hebben een oog waar net een 10 mm pen doorheen past of een haak van 8 mm. Doordat de bolletjes klein zijn valt het nauwelijks op dat ze erop zitten. Op mijn vorige motor had ik ze ook en ik heb nooit een vraag gehad in de trend van wat is dat daar achter de duo voetsteunen.
Hiermee kan ik de motor goed vasttrekken op de aanhanger en goed in de vering trekking. De voorzijde gaat dan volgens voorschrift van BMW.
Mijn vorige motor heb ik al een aantal keren op deze manier vastgezet en die stond als een huis op de aanhanger.
Zie enkele foto's van het resultaat
Groet
Cees
Hiermee kan ik de motor goed vasttrekken op de aanhanger en goed in de vering trekking. De voorzijde gaat dan volgens voorschrift van BMW.
Mijn vorige motor heb ik al een aantal keren op deze manier vastgezet en die stond als een huis op de aanhanger.
Zie enkele foto's van het resultaat
Groet
Cees
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Vast zetten motor op aanhanger
Heerlijk simpel, I love it 

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Handige oplossing!
Geniaal qua simpelheid en daardoor super doeltreffend!!

Geniaal qua simpelheid en daardoor super doeltreffend!!
- HenkvanR
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
En duidelijke foto's daar heb ik wat aan.[THUMBS UP SIGN]
Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
HenkvanR

- Bert M
- Erelid
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Mooie en doeltreffende oplossing!
Bert M

Bert M
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
- wobbert
- Bijz: Van Harten special
- Woonplaats of omgeving: Almere
Voor het eerst gaat dit jaar de motor ook mee en ik vind dit idd wel een mooie, slimme en oh zo simpele oplossing.
Maar eens overwegen of ik voor deze oplossing ga of gewoon door het frame 'net er boven'.
Maar eens overwegen of ik voor deze oplossing ga of gewoon door het frame 'net er boven'.
Ik ben waarschijnlijk een doemdenker, maar wat als de kop van dat boutje afbreekt? Het is tenslotte maar een metalen boutje waar je relatief veel kracht op uitoefend. Ik zou toch liever door het kader gaan, al was het maar voor mijn gemoedsrust.
- DesertStrom
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Zou hier toch erg voorzichtig mee zijn.
Zolang je rijdt zal het allemaal geen probleem zijn, maar bij een evt aanrijding breekt dit gewoon af en heb je de motor op de achterbank liggen.
Ter illustratie:
Bij een botsing tegen een boom met 35 km/h ondervindt je al een G-kracht van 10G.
Ofwel, de motor wordt 10 maal 'zwaarder'.
Dan hebben we het dus over bijna 3 ton dat door de boutjes moet worden tegengehouden.
Zolang je rijdt zal het allemaal geen probleem zijn, maar bij een evt aanrijding breekt dit gewoon af en heb je de motor op de achterbank liggen.
Ter illustratie:
Bij een botsing tegen een boom met 35 km/h ondervindt je al een G-kracht van 10G.
Ofwel, de motor wordt 10 maal 'zwaarder'.
Dan hebben we het dus over bijna 3 ton dat door de boutjes moet worden tegengehouden.

- Snellecees
Ik denk dat als er een kracht van 10 G optreedt de spanbanden het niet houden dus het maakt niet uit of de bout het dan wel of niet houdt.
Als er dermate grote krachten gaan optreden is het frame krom zie aanhanger ongeval van een van onze andere forumleden.
Ik ben daar dus niet bang voor, er moet veel gebeuren voordat bouten M10 breken. Naast de spanbanden naar de knevelbouten zet ik ook nog andere spanbanden vast aan de motor. Ik zet altijd extra spanbanden zodat bij het los gaan van een band er altijd een back up is van een andere band.
Ik breng ook een band door het achterwiel aan die het achterwiel direct op de rijgoot vastzet. Dus als er iets gaat vliegen is dat niet de motor alleen maar de complete aanhanger met motor.
Groet
Cees
Als er dermate grote krachten gaan optreden is het frame krom zie aanhanger ongeval van een van onze andere forumleden.
Ik ben daar dus niet bang voor, er moet veel gebeuren voordat bouten M10 breken. Naast de spanbanden naar de knevelbouten zet ik ook nog andere spanbanden vast aan de motor. Ik zet altijd extra spanbanden zodat bij het los gaan van een band er altijd een back up is van een andere band.
Ik breng ook een band door het achterwiel aan die het achterwiel direct op de rijgoot vastzet. Dus als er iets gaat vliegen is dat niet de motor alleen maar de complete aanhanger met motor.
Groet
Cees
Ik gebruik de tyrefix , simpel, snel , erg stevig en geen belasting van je veer systeem . Wel wat duurder dan twee boutjes
Voorwiel heb ik in een inrijklem en achter de tyrefix staat als een huis .
http://www.laurieraanhangwagens.nl/stea ... spanbanden even naar beneden scrollen

Voorwiel heb ik in een inrijklem en achter de tyrefix staat als een huis .
http://www.laurieraanhangwagens.nl/stea ... spanbanden even naar beneden scrollen
- Wullum
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Zeau! Dat is nog eens handig!
Lijkt me een mooie om Das Boot mee vast te zetten op de veerboot naar GB.
Vanavond eens kijken of dat op een
ook te realiseren is...
Lijkt me een mooie om Das Boot mee vast te zetten op de veerboot naar GB.
Vanavond eens kijken of dat op een

Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Tja jongens, zo lust ik er nog wel een paar......
Ik vind het een geniale oplossing maar de spanband door het frame halen kan natuurlijk net zo goed. Wel meer kans op lakschoen van frame maar doekjes doen wonderen.
Bang voor afbreken van het knevelboutje...? al eens gezien hoe de kont van de R1200RT aan de rest van het frame vastzit....? Boutjes en lagertjes van je aandrijfas al eens bekeken...?
Of de boutjes van je remschijven of remklauwen....? Maar dan wel je ketting afspuiten met een hogedrukspuit....??? Daarmee vuil juist IN de draaiende kettingdelen spuitend....?
Wel eens eens gezien wat er gebeurt wanneer een ketting vastslaat of breekt....?? Overal is wel iets negatiefs op te bedenken.
Probleem met de tyrefix is dat je alleen het achterwiel wiel vastzet. De rest van de motor kan dan nog steeds in en uitveren en dat geeft ook onrust op de aanhanger? Die zogenaamde belasting van je veersysteem, dat vind ik klinkklare onzin! Vering werkt toch wanneer je rijdt....??? Juist DAN wordt de vering meer belast vanwege in en uitveren.....
Mijn mening is: trek je motor juist IN DE VEREN om een deinende lading te voorkomen. Praat eens met een trucker......
Of met een stuwadoor..... Die van de Herald of Free Enterprise......?
Kort gezegd: wanneer ik naar het kijkgedrag (en de zeer lage mate van anticiperend vermogen) van de doorsnee motorrijder kijk, zie ik meer gevaren bij hun RIJ- en KIJKSTIJL dan bij een afbrekend boutje bij een aanrijding......
Ennuh...... Wie ellende met aanhangers en aanrijdingen wil voorkomen, die doet toch gewoon hetzelfde als elke "echte" motorrijder: opstappen en naar je bestemming rijden......?
Ik vind het een geniale oplossing maar de spanband door het frame halen kan natuurlijk net zo goed. Wel meer kans op lakschoen van frame maar doekjes doen wonderen.
Bang voor afbreken van het knevelboutje...? al eens gezien hoe de kont van de R1200RT aan de rest van het frame vastzit....? Boutjes en lagertjes van je aandrijfas al eens bekeken...?
Of de boutjes van je remschijven of remklauwen....? Maar dan wel je ketting afspuiten met een hogedrukspuit....??? Daarmee vuil juist IN de draaiende kettingdelen spuitend....?
Wel eens eens gezien wat er gebeurt wanneer een ketting vastslaat of breekt....?? Overal is wel iets negatiefs op te bedenken.
Probleem met de tyrefix is dat je alleen het achterwiel wiel vastzet. De rest van de motor kan dan nog steeds in en uitveren en dat geeft ook onrust op de aanhanger? Die zogenaamde belasting van je veersysteem, dat vind ik klinkklare onzin! Vering werkt toch wanneer je rijdt....??? Juist DAN wordt de vering meer belast vanwege in en uitveren.....
Mijn mening is: trek je motor juist IN DE VEREN om een deinende lading te voorkomen. Praat eens met een trucker......
Kort gezegd: wanneer ik naar het kijkgedrag (en de zeer lage mate van anticiperend vermogen) van de doorsnee motorrijder kijk, zie ik meer gevaren bij hun RIJ- en KIJKSTIJL dan bij een afbrekend boutje bij een aanrijding......
Ennuh...... Wie ellende met aanhangers en aanrijdingen wil voorkomen, die doet toch gewoon hetzelfde als elke "echte" motorrijder: opstappen en naar je bestemming rijden......?

- Snellecees
Wullem,
Past ook op een R1150RT want daar heb ik ze ook op gehad. Ongeveer op dezelfde zelfde plek op de motor.
Het is inderdaad belangrijk dat je de motor in de vering trek want anders staat hij te springen op je aanhanger, niet op de snelweg maar wel op de binnenwegen. Zelfs als je de motor onvoldoende in de vering trekt kunnen er spanbanden loskomen omdat ze door de bewegingen van de motor ruimte krijgen en de haken los gaan. Heb ik zelf ervaren op de soms slechte binnenwegen in Engeland. Toen nog zonder die handige bouten
Het voorwiel staat trouwens ook nog in een wielklem vast
Groet
Cees
Past ook op een R1150RT want daar heb ik ze ook op gehad. Ongeveer op dezelfde zelfde plek op de motor.
Het is inderdaad belangrijk dat je de motor in de vering trek want anders staat hij te springen op je aanhanger, niet op de snelweg maar wel op de binnenwegen. Zelfs als je de motor onvoldoende in de vering trekt kunnen er spanbanden loskomen omdat ze door de bewegingen van de motor ruimte krijgen en de haken los gaan. Heb ik zelf ervaren op de soms slechte binnenwegen in Engeland. Toen nog zonder die handige bouten

Het voorwiel staat trouwens ook nog in een wielklem vast
Groet
Cees
Rustig maar ik wist niet dat je kwaad werdBOXERBOY schreef:

Mijn eigen staat dan ook nooit in de bus , maar wel die van klanten met panne of die ik ophaal voor onderhoud . Dus voor mij beroeps matig en niet voor vakantie .
En dat vering verhaal komt niet bij mij vandaan maar bij Hyperpro

- Ton1959
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ik zou hem persoonlijk liever vast zetten door het frame dan met deze boutjes. Ik vind het wel een nette oplossing en ik verwacht niet dat het boutje zomaar afbreekt maar eerder dat het oog loskomt van het boutje. Misschien zou ik één boutje extra kopen en eerst eens proberen hoe vast dat oog zit op het boutje. Het kan best steviger zin dan de eerste indruk die ik ervan heb maar voor de zekerheid en voor wat zo'n boutje kost kan je rustig een testje doen.
- Bert M
- Erelid
In mijn bedrijf gebruik ik dit soort knevelbouten veel in de machinebouw. Ik vermoed haast dat deze in M10 haast sterker zijn dan het mechanisme van een spanband.
Bert M
Bert M
Bert M
Bert M
- Nico4sen
- 2023
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Volgens mij is het een M6 boutje. Laat niet onverlet dat ik het een erg fraaie oplossing vindBert M schreef:In mijn bedrijf gebruik ik dit soort knevelbouten veel in de machinebouw. Ik vermoed haast dat deze in M10 haast sterker zijn dan het mechanisme van een spanband.
![]()
Bert M

- Ton1959
Nico4sen schreef:Volgens mij is het een M6 boutje. Laat niet onverlet dat ik het een erg fraaie oplossing vindBert M schreef:In mijn bedrijf gebruik ik dit soort knevelbouten veel in de machinebouw. Ik vermoed haast dat deze in M10 haast sterker zijn dan het mechanisme van een spanband.
![]()
Bert M
Hou Bert
Is dat oog dan een deel van de bout of is het bij de fabricage op de bout gelast? Als dat een 10mm bout is dan heb ik zeker wel vertrouwen dat die bout nooit zal afbreken. Bij de bout in de link moet ik zeggen dat die er wel stevig uitziet maar ik kon niet goed zien op de foto hier of deze hetzelfde was.
https://www.google.nl/search?q=knevelbo ... _9EigLM%3A
- Eric r1200rt
- Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Google (oogbout C15, DIN 580)
WLL:
M6: 70 kg
M10: 230 kg
Breeksterkte is 6x WLL
Geeft dit een idee?
Groet
Eric.
WLL:
M6: 70 kg
M10: 230 kg
Breeksterkte is 6x WLL
Geeft dit een idee?
Groet
Eric.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
- Bert M
- Erelid
@Eric: de DIN580 is meer een hijsoog. Die zou ik in dit geval niet aanbevelen omdat je een relatief groot oog plaatst. Deze is op de draadstang gelast en zal, indien onder een hoek belast, sneller buigen en afbreken.
@Ton: wat ik op de eerste foto zie is het een versie waarbij oog en draadstang één massief en ongelast geheel vormen. Je hebt ook de 'gebogen' versies: daar moet je voor deze oplossing ver bij uit de buurt blijven.
@Nico: uit de eerdere reactie van Snellecees begreep ik dat het om een M10 gaat en dat correspondeert met het gegeven dat het gat (waar de haak door gaat) ook een diameter van 10mm heeft. Bij de DIN444 knevelbouten hebben enkel de M10 en M12 versies een oog van 10 mm.
De versie die ik regelmatig gebruik (dat is overigens wel de sterkere zwart stalen uitvoering 5.8) heeft een treksterkte van 500N per mm2; dat is in M10 dus 39,5 kN. Dus zeg maar dat je er een gewicht van ongeveer 3950 kg recht aan kunt hangen. Mwah, dan blijft die RT wel staan...
Bert M
@Ton: wat ik op de eerste foto zie is het een versie waarbij oog en draadstang één massief en ongelast geheel vormen. Je hebt ook de 'gebogen' versies: daar moet je voor deze oplossing ver bij uit de buurt blijven.
@Nico: uit de eerdere reactie van Snellecees begreep ik dat het om een M10 gaat en dat correspondeert met het gegeven dat het gat (waar de haak door gaat) ook een diameter van 10mm heeft. Bij de DIN444 knevelbouten hebben enkel de M10 en M12 versies een oog van 10 mm.
De versie die ik regelmatig gebruik (dat is overigens wel de sterkere zwart stalen uitvoering 5.8) heeft een treksterkte van 500N per mm2; dat is in M10 dus 39,5 kN. Dus zeg maar dat je er een gewicht van ongeveer 3950 kg recht aan kunt hangen. Mwah, dan blijft die RT wel staan...
Bert M
Bert M
Bert M
- Nico4sen
- 2023
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Heb net deze week dezelfde bout losgehaald, vanwege mijn net aangeschafte valbeugels. Is een 6mm boutje (moet nog op zoek naar een langer exemplaar) .
- Bert M
- Erelid
Ik zie net inderdaad foto nummer 3 op groot beeldscherm (ipv op mijn telefoon) en dat is geen M10 maar M6 zoals jij terecht opmerkt. Dat betekent dat mijn hele verhaal over DIN444 waarbij de diameter van het gat identiek is aan de diameter van de draadstang (inclusief het deel over de treksterkte) ook niet helemaal opgaat.Nico4sen schreef:Heb net deze week dezelfde bout losgehaald, vanwege mijn net aangeschafte valbeugels. Is een 6mm boutje (moet nog op zoek naar een langer exemplaar) .
Bert M
Bert M
Bert M
- Ton1959
Ik denk ook wel dat die goed is BertBert M schreef:
![]()
Bert M

Ik vind het alleen altijd moeilijk om bij een klein plaatje om te zeggen dat een bout wel stevig genoeg kon zijn omdat je niet echt weet wat voor kwaliteit die bout had. Er zijn genoeg bouten die er gelijkwaardig uit zien maar waar je met één tik van de hamer het oog ziet afvliegen. Met het fotootje dat ik liet zien wilde ik meer duidelijk maken dat je daar echt kon zien dat bout en oog een geheel waren. Buiten de kwaliteit verder van deze bout bekeken te hebben.
- Snellecees
Heren,
Bedankt voor het meedenken en uitzoeken van sterktes en breeksterktes. Ik laat jullie na mijn vakantie weten hoe het is afgelopen met de knevelbouten.
De bouten die ik erin heb gezet zijn verzinkte knevelbouten M10 x 50 volgens DIN444LB.
Ik heb het gat inderdaad iets moeten opboren omdat M10 net niet paste.
Vriendelijke groet
Cees
Bedankt voor het meedenken en uitzoeken van sterktes en breeksterktes. Ik laat jullie na mijn vakantie weten hoe het is afgelopen met de knevelbouten.
De bouten die ik erin heb gezet zijn verzinkte knevelbouten M10 x 50 volgens DIN444LB.
Ik heb het gat inderdaad iets moeten opboren omdat M10 net niet paste.
Vriendelijke groet
Cees
- Snellecees
De motor is op de trailer mee gereden tot zuid Frankrijk en vanaf daar met de motor verder de Pyreneeen in. Ik heb de motor vastgezet met de speciaal hiervoor aangebrachte knevelbouten. De motor voor en achter goed in de vering getrokken en het geheel stond als en huis op de trailer. Gen enkel probleem gehad onderweg, en banden bleven keurig strak gespannen. Knevelbouten hebben zich ook prima gehouden. Ik heb ze niet op treksterkte of breeksterkte kunnen testen omdat de zaak keurig in het spoor bleef

De Pyreneen is zeker een aanrader voor een motorvakantie, overwegend mooie wegen en super rustig, soms zelfs een half uur gereden zonder iemand tegen te komen. Ook opvallend weinig motorfietsen gezien. Ik heb ongeveer 2500 km met veel plezier gereden.
Sommige dagen was het wel warm, tussen 35 en 40 graden. We hebben gereden in doorwaai jas en keflar motorspijkerbroek, dit gaf tijdens het rijden wel wat verkoeling door de rijwind. Bij 40 graden voelde het wel alsof er een warme föhn op ons was gericht.
Maar ondanks de warmte een prima vakantie en weer met een voldaan gevoel thuis.
Groet
Cees
- RToon
- Type: R1100RT
- Bijz: Kofferdeksels in kleur gespoten
- Woonplaats of omgeving: Asten
Bij de R1100RT zit er achter de passagiers voetsteun een bout
is die te verwisselen om de motor op deze besproken manier vast te zetten
de bout rechts van de voetsteun

is die te verwisselen om de motor op deze besproken manier vast te zetten
de bout rechts van de voetsteun

een gezond mens heeft duizend wensen
een ziek mens heeft er maar een
- Snellecees
Mat,
Bij mijn vorige motor een R1150RT had ik inderdaad de bouten die jij bedoelt vervangen door knevelbouten en heb daarmee mijn motor diverse keren op de aanhanger vervoerd.
De motor stond hiermee stabiel en goed vast op de aanhanger. Let wel op dat je de motor altijd voldoende ver in de vering trekt. Als je banden onvoldoende vasttrekt staat de motor te "stuiteren" op de aanhanger en krijgen de banden ruimte om los te gaan.
Succes
Cees
Bij mijn vorige motor een R1150RT had ik inderdaad de bouten die jij bedoelt vervangen door knevelbouten en heb daarmee mijn motor diverse keren op de aanhanger vervoerd.
De motor stond hiermee stabiel en goed vast op de aanhanger. Let wel op dat je de motor altijd voldoende ver in de vering trekt. Als je banden onvoldoende vasttrekt staat de motor te "stuiteren" op de aanhanger en krijgen de banden ruimte om los te gaan.
Succes
Cees
- RToon
Oké bedankt
Zijn het M10 bouten of een andere maat
Zijn het M10 bouten of een andere maat
- Snellecees
Bij mijn r1150RT waren het M10 bouten en kon ik ze zo vervangen door de knevelbouten. Ik heb er wel een dike ring onder gezet zodat het oog iets verder van de schetsplaat zit i.v.m. de ruimte die je nodig hebt om een haak door het oog te kunnen steken. Als je de knevelbouten er zonder ringen indraait krijg je de haken van je spanband er niet doorheen. De knevelbouten zijn in een aantal lengte maten verkrijgbaar dus je moet wel even meten welke lengte je nodig hebt
De schetsplaat zit op een aantal plaatsen vast dus er valt niks van je motor als je de bewuste bouten eruit draait
success
Cees
De schetsplaat zit op een aantal plaatsen vast dus er valt niks van je motor als je de bewuste bouten eruit draait
success
Cees
- RToon
oke bedankt
nu nog een adres waar ik ze per 2 kan kopen
alleen nog maar adressen gevonden waar je ze met 50 tegelijk moet bestellen
nu nog een adres waar ik ze per 2 kan kopen
alleen nog maar adressen gevonden waar je ze met 50 tegelijk moet bestellen
-
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Bij de 1100RT zitten net voor de zijkoffers 2 kunststof plaatjes. Als je die verwijdert en tijdens transport er af laat dan kan je de spanbanden achter de zwarte buis van het frame doorhalen. De motor staat dan wat hoger vast waardoor ook in de bochten de krachten beter worden opgevangen. Om het dansen te voorkomen trek ik altijd over de achterband een 3e band die nagenoeg recht naar beneden vastgezet wordt. Bij een noodstop of een flinke drempel houdt deze de motor aan de grond.
- Snellecees
Mat,
Ik heb er toen 2 stuks besteld bij :
Repair Management Nederland B.V.
Bergstoep 25-27
Arjan Scholten
3079 DS Rotterdam
The Netherlands
T: +31 10 82 00 959
F: +31 10 48 38 836
M: +31 6 22 45 22 56
E: [email protected]
W: www.repairmanagement.nl
Groet
Cees
Bergstoep 25-27
Arjan Scholten
3079 DS Rotterdam
The Netherlands
Groet

Cees
- RToon
oke Heren

- RToon
een wat late reactieSnellecees schreef:Mat,
Bergstoep 25-27
Arjan Scholten
3079 DS Rotterdam
The Netherlands
W: http://www.repairmanagement.nl
Groet![]()
Cees
maar heb je toen 2 x M10 knevelbouten met een lengte van ongeveer 2,5 cm besteld
of zijn die er niet in die lengte en heb je ze korter moeten maken
- Snellecees
Mat,
Ik heb ze langer bested en ingekort
Ik heb ze langer bested en ingekort
- RToon
Bedankt
heb er een mailtje aan gewaagd
heb er een mailtje aan gewaagd
- RToon
helaas geen antwoord terug
zit nu al een paar uur te zoeken via google
heb onderhand vierkante ogen van op het scherm kijken maar helaas niets gevonden
jawel bij alie expres maar dam met 10 stuks tegelijk
heb er maar 2 nodig
wie kan mij uit de brand helpen aan 2 van zulke bouten
download/file.php?id=4502
uiteraard tegen betaling
zit nu al een paar uur te zoeken via google
heb onderhand vierkante ogen van op het scherm kijken maar helaas niets gevonden
jawel bij alie expres maar dam met 10 stuks tegelijk
heb er maar 2 nodig
wie kan mij uit de brand helpen aan 2 van zulke bouten
download/file.php?id=4502
uiteraard tegen betaling
- RToon
na lang zoeken en rond vragen is het gelukt om 2 bouten te scooren
er is nog moeilijker per 2 aan te komen als aan een Kalasjnikov
maar ze zitten erop

er is nog moeilijker per 2 aan te komen als aan een Kalasjnikov

maar ze zitten erop

- Wigo
- Woonplaats of omgeving: Groene Hart
Om mij een lange zoektocht te besparen, kan je me zeggen waar je uiteindelijk geslaagd bent voor deze ogen?
Welke maat heb je besteld?
Willem
Welke maat heb je besteld?
Willem
Motorhistorie: cb550f, cb750kz, cx500c, vf700c, k75, r850r, r1100rt, r1150rt, r1200gs, k75, k75rt, r1150rt, r1200rt
Nu r1200rt lc
Nu r1200rt lc
mss bij horbach proberen; heeft groot assortiment
gr leo
gr leo
- RToon
via een ander forum
daar ook maar eens de vraag voorgelegd
en binnen een paar dagen waren ze thuis
ze hebben een lengte van 3 a 4 cm onder het oog
ook hadden we in div bouwmaterialen zaken gekeken maar nergens te vinden
waar ik niet gezocht heb is in watersport zaken
daar ook maar eens de vraag voorgelegd
en binnen een paar dagen waren ze thuis
ze hebben een lengte van 3 a 4 cm onder het oog
ook hadden we in div bouwmaterialen zaken gekeken maar nergens te vinden
waar ik niet gezocht heb is in watersport zaken
- Snellecees
Bergstoep 25-27
Arjan Scholten
3079 DS Rotterdam
The Netherlands
Bergstoep 25-27
Arjan Scholten
3079 DS Rotterdam
The Netherlands
- Wigo
Bedankt voor de tips. Ik ga zoeken.
Motorhistorie: cb550f, cb750kz, cx500c, vf700c, k75, r850r, r1100rt, r1150rt, r1200gs, k75, k75rt, r1150rt, r1200rt
Nu r1200rt lc
Nu r1200rt lc
- RToon
die had ik ook per mail benaderd
moet nog antwoord krijgen
moet nog antwoord krijgen
-
- Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
- Bijz: r1200rt
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: arnhem
Wat een moeite om de motor op een aanhanger te zetten, je kan met ddeze motoren ook gewoon naar zuid Frankrijk rijden!!
Eer dat je hem vast hebt staan ben je al halverwege

Eer dat je hem vast hebt staan ben je al halverwege

- RToon
en de camper of auto als aanhanger zeker mee nemen achter de motor

- Wigo
Niet omdat het moet......, maar omdat het kan 

Nu r1200rt lc
Nu r1200rt lc
- Wigo
Op de site van rvs land zag ik oogbouten staan m10, lengte 30 mm. Zouden die geschikt zijn?
Nu r1200rt lc
Nu r1200rt lc
- RToon
als de schroefdraad 30 mm is
is het aan een kant aan de krappe kant maar het gaat
maar ze staan wel op de site
maar bij bestellen loop je de kans dat ze met meerdere tegelijk besteld moeten worden
is het aan een kant aan de krappe kant maar het gaat
maar ze staan wel op de site
maar bij bestellen loop je de kans dat ze met meerdere tegelijk besteld moeten worden
- Wigo
Het lijkt alsof ze per stuk te bestellen zijn maar ik begrijp Mat, dat ik beter kan zoeken naar bouten van 40mm?
Nu r1200rt lc
Nu r1200rt lc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3122 Weergaves
-
Laatste bericht door Snellecees
-
- 26 Reacties