Olieverbruik r1200rt-lc gevraagd
Moderator: RT_Patrick
- rienrt
- Type: R1200RT
- Bijz: alle pakketten
- Land: ned
- Woonplaats of omgeving: Alphen ad rijn
Olieverbruik r1200rt-lc gevraagd
Beste mensen
Basplehn meldde vandaag dat zijn LC op 10000 km. Amper iets aan olie heeft verbruikt.
Ik ben er zeer nieuwsgierig naar. Zeker als ik over enige tijd naar de LC ga kijken als vervanger
van m' n huidige 2010 model. Die gebruikt best wel wat....
Ben benieuwd of de LC berijders hun verbruik willen delen.
gr. RienRT.
Basplehn meldde vandaag dat zijn LC op 10000 km. Amper iets aan olie heeft verbruikt.
Ik ben er zeer nieuwsgierig naar. Zeker als ik over enige tijd naar de LC ga kijken als vervanger
van m' n huidige 2010 model. Die gebruikt best wel wat....
Ben benieuwd of de LC berijders hun verbruik willen delen.
gr. RienRT.
Re: Olieverbruik r1200rt-lc gevraagd
Ik heb nu 3500 km weg en oliegebruik is 0,0.
Maat van mij heeft een GS LC en heeft na 14000 km een oliegebruik van 0,0.
Het lek lijkt gedicht
Maat van mij heeft een GS LC en heeft na 14000 km een oliegebruik van 0,0.
Het lek lijkt gedicht

- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Sinds wanneer is het olieverbruik een koop factor?
- wobbert
- Bijz: Van Harten special
- Woonplaats of omgeving: Almere
weird ja.HansD schreef:Sinds wanneer is het olieverbruik een koop factor?
Mijn 2010 brommert verbruikt trouwens erg weinig olie. Op hoeveel verbruik zit je dan dat je dit zo graag wilt weten?
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Olieverbruik is van zo ontzettend veel factoren afhankelijk, dat het een nauwelijks te beantwoorden vraag is. Hoe gebruik je de motor? Veel korte stukjes of juist mooie lange ritten, veel stadsverkeer en plank gas bij ieder stoplicht, lange tijden stilstand of juist elke dag woon/werk...en zo kunnen we nog wel even doorgaan. En zelfs onder exact identieke gebruiksomstandigheden zal het ene blok net weer iets anders zijn dan het andere...
Bert M
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- rienrt
- Bijz: alle pakketten
- Land: ned
- Woonplaats of omgeving: Alphen ad rijn
Mijn rt heeft inmiddels al onder garantie nieuwe kleppen, geleiders enz. Enz. gehad ivm met het olieverbruik.
Sindsdien is het beter, maar een liter op 5k vind ik nog veel.
Ik rij alleen langere stukken tijdens het touren. Het meeste verbruikt hij uiteraard als hij moet werken in heuvelachtig cq berggebied. Maar misschien heb ik wel een maandagochtend ...
Ik heb er inmiddels bijna 40k opzitten, dus het wordt wellicht tijd voor een LC. Vandaar.
Olie is geen koop argument, maar ik kijk liever naar de mooie omgeving of mooie wegen dan altijd 's-avonds naar het oliepeil.
Gr. RienRT
Sindsdien is het beter, maar een liter op 5k vind ik nog veel.
Ik rij alleen langere stukken tijdens het touren. Het meeste verbruikt hij uiteraard als hij moet werken in heuvelachtig cq berggebied. Maar misschien heb ik wel een maandagochtend ...
Ik heb er inmiddels bijna 40k opzitten, dus het wordt wellicht tijd voor een LC. Vandaar.
Olie is geen koop argument, maar ik kijk liever naar de mooie omgeving of mooie wegen dan altijd 's-avonds naar het oliepeil.
Gr. RienRT
Liter op 5k is normaal hoor.
Die maat van me die ik aanhaalde had bij zijn vorige GS 11 ( elf !! ) liter olie verbruikt op de eerste 10K.
Net als bij jou is de hele rataplan vervangen, maar het vertrouwen was hij kwijt en heeft toen een LC gekocht.
Met als resultaat: olieverbruik niet meetbaar.
De bus olie kan voortaan thuisblijven bij een buitenlandse trip.
Die maat van me die ik aanhaalde had bij zijn vorige GS 11 ( elf !! ) liter olie verbruikt op de eerste 10K.
Net als bij jou is de hele rataplan vervangen, maar het vertrouwen was hij kwijt en heeft toen een LC gekocht.
- wobbert
- Bijz: Van Harten special
- Woonplaats of omgeving: Almere
Nou, ik vind een liter per 5k niet normaal! Ik heb nog geen halve liter op 10k. En dat met een motor die ik dagelijks gebruik en waarmee ik inmiddels 120.000 km in 4 jaren heb gereden.doov650 schreef:Liter op 5k is normaal hoor.
Met zo'n hoog olieverbruik is het nog niet zo'n gekke vraag......
- basplehn
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heesch
:lol:doov650 schreef: De bus olie kan voortaan thuisblijven bij een buitenlandse trip.

BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Olieverbruik langs kleppen /geleiders heb je het meest bij gas afsluiten waardoor er een hoog vacuum ontstaat. Ik had veel motoren die wel wat olie verbruikte op lange afstanden vooral als ik geen synthetische olie gebruikte. De gewone minerale olie lijkt gewoon meer te verdampen bij een constante hoge olietemperatuur. Dus vooral bij vakantie kilometers en hogere temperaturen.
Ik zou één liter op 5000 gewoon acceptabel vinden. Zeker bij een boxer is dat geen rare waarde. Dan kan je nog wat experimenteren met andere motorolie. Als het heel warm is houd ik niet van een te dunne olie. Daarom liever 15W50 dan 10W40
Ik zou één liter op 5000 gewoon acceptabel vinden. Zeker bij een boxer is dat geen rare waarde. Dan kan je nog wat experimenteren met andere motorolie. Als het heel warm is houd ik niet van een te dunne olie. Daarom liever 15W50 dan 10W40
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht