Aanhanger voor de RT
Moderator: RT_Patrick
Re: Aanhanger voor de RT
Hans,
Die rubber hoes gaat er zeker nog omheen komen.
Die rubber hoes gaat er zeker nog omheen komen.
Laatst gewijzigd door Pierr op 04 jul 2011, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanhanger voor de RT
De las ziet er netjes uit, dat zou ik geen bakken noemen
.
Ga je een zelfborgende moer gebruiken om te voorkomen dat hij los loopt
:
Bij regelmatig losmaken zul je die dan toch regelmatig moeten vervangen

Ga je een zelfborgende moer gebruiken om te voorkomen dat hij los loopt

Bij regelmatig losmaken zul je die dan toch regelmatig moeten vervangen

Re: Aanhanger voor de RT
Jan R1200RT schreef:De las ziet er netjes uit, dat zou ik geen bakken noemen.
Ga je een zelfborgende moer gebruiken om te voorkomen dat hij los loopt:
Bij regelmatig losmaken zul je die dan toch regelmatig moeten vervangen
Jan,
Ik doe mijn best om het netjes te doen, maar het blijft natuurlijk bakken en braden met metaal :lol:
In de onderstaande foto zie je aan de linkerzijde een stalen kooi. Daar zit een zelfborgende moer in. Die zal ik idd af en toe moeten vervangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanhanger voor de RT
Gewoon een lange bout een contramoer. Ik moet er niet an denken als zo'n aanhangertje ineens los zou komen. Nou begin ik weer zin te krijgen om er een te maken. al vond ik tweewielers ook wel handig en dan wel gewoon met een autokoppeling.
Ton
Ton

Re: Aanhanger voor de RT
Ton1959 schreef:Gewoon een lange bout een contramoer. Ik moet er niet an denken als zo'n aanhangertje ineens los zou komen. Nou begin ik weer zin te krijgen om er een te maken. al vond ik tweewielers ook wel handig en dan wel gewoon met een autokoppeling.
Ton
Helemaal waar Ton, een tweewielige aanhanger is misschien wel het meest handig maar ja..............het begint ook het meest op een autoaanhanger te lijken.
Het leuke en aparte van motorrijden is dat je gebruik maakt van een evenwichtsvoertuig en in de bochten dus schuin hangt. Wat mij betreft mag de aanhanger daar ook een beetje zijn best voor doen

Al zou het alleen maar voor het "plaatje" zijn.
Pierr
Re: Aanhanger voor de RT
Terwijl ik weer meer dacht aan dat evenwicht als de motor op de zijstandaard staat. En dan meer dat extra gewicht wat wil overhellen. Maar misschien valt dat mee. Ik ben benieuwd al naar het eindresultaat in ieder geval. Mooi werk tot zover in ieder geval.
Ton
Ton

Re: Aanhanger voor de RT
Ik word al een klein beetje moe van mijzelf. Ondanks dat het velgje toch best wel netje was heb ik deze toch maar weer gestraald. Onder het mom "Het kan altijd beter"
Nou ja, het knapt wel op. Nu alleen nog een beetje verf er op.
Ik heb zomaar het idee dat ik er ook een paar nieuwe lagers in ga zetten............sorry maar ik kan er niets aan doen
Pierr
Nou ja, het knapt wel op. Nu alleen nog een beetje verf er op.
Ik heb zomaar het idee dat ik er ook een paar nieuwe lagers in ga zetten............sorry maar ik kan er niets aan doen

Pierr
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanhanger voor de RT
Verdulleme Pierr... en zo hou je je zelf wel bezig inderdaad. Maar het lijkt erop dat het weer een onge-evenaard stukje huisvlijt/restauratie wordt.
Je hebt overigens een goed ingerichte werkplaats als je zoveel dingen zelf kunt doen. En aan de kwaliteit van je klusresultaten te zien doe je het ook vaker
Ik word steeds nieuwsgieriger naar het eindresultaat. Als je volgend jaar naar het RT Treffen komt, neem je dan de aanhanger mee???
Groet,
Dave
Je hebt overigens een goed ingerichte werkplaats als je zoveel dingen zelf kunt doen. En aan de kwaliteit van je klusresultaten te zien doe je het ook vaker

Ik word steeds nieuwsgieriger naar het eindresultaat. Als je volgend jaar naar het RT Treffen komt, neem je dan de aanhanger mee???
Groet,
Dave
Re: Aanhanger voor de RT
Zou ik ook doen Pierr je weet nooit hé hoe lang die lagers geen nieuw vet hebben gehad en hoe goed of slecht de keerringen zijn. Maar dan heb je straks ook wat waar je trots op kan zijn toch.
Ton

Ton

Re: Aanhanger voor de RT
Update:
Omdat de kruiskoppeling nu op de aanhanger zit kon ik nu weer verder met de constructie van de trekhaak. Dit heeft mij zo'n beetje een hele dag gekost. Veel passen, meten en controleren voordat ik de boel in elkaar kon lassen. De sluiting voor de buddyzit heb ik weggehaald en in het daar ontstane gat heb ik de trekhaak geconstrueerd. Mooi compact en bijna niet zichtbaar. Over het resultaat ben ik tevreden. Nu alleen nog even een constructie verzinnen om de sluiting van de buddyzit te kunnen bedienen.
Omdat de kruiskoppeling nu op de aanhanger zit kon ik nu weer verder met de constructie van de trekhaak. Dit heeft mij zo'n beetje een hele dag gekost. Veel passen, meten en controleren voordat ik de boel in elkaar kon lassen. De sluiting voor de buddyzit heb ik weggehaald en in het daar ontstane gat heb ik de trekhaak geconstrueerd. Mooi compact en bijna niet zichtbaar. Over het resultaat ben ik tevreden. Nu alleen nog even een constructie verzinnen om de sluiting van de buddyzit te kunnen bedienen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanhanger voor de RT
Met name de uitlijning van de aanhanger t.o.v. de motor was een lastige klus. Maar ook over dat resultaat kan ik tevreden zijn. De aanhanger staat keurig netjes achter de motor en ook horizontaal gezien ligt de boel mooi in lijn. Zelfs met twee personen op de motor blijft het spul netjes in lijn staan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanhanger voor de RT
En zo ziet de achterzijde van het samenstel er uit.
Morgen misschien even een klein stukje rijden. Ben toch wel heel erg benieuwd hoe de motor zich gedraagt en of de constructie van de trekhaak stevig genoeg is.
Morgen misschien even een klein stukje rijden. Ben toch wel heel erg benieuwd hoe de motor zich gedraagt en of de constructie van de trekhaak stevig genoeg is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanhanger voor de RT
Wow, reuze fraai gemaakt, ziet er perfect uitPierr schreef:De sluiting voor de buddyzit heb ik weggehaald en in het daar ontstane gat heb ik de trekhaak geconstrueerd. Mooi compact en bijna niet zichtbaar. Over het resultaat ben ik tevreden. Nu alleen nog even een constructie verzinnen om de sluiting van de buddyzit te kunnen bedienen.

Zelden iemand zo netjes zien werken

Ik herken er bijna mezelf in :lol:
Re: Aanhanger voor de RT
Haha, gelukkig zijn er meer idioten die teveel tijd aan hun hobby besteden.Jan R1200RT schreef: Ik herken er bijna mezelf in :lol:
Maar bedankt voor het compliment hoor!
- HansD
- Berichten: 3352
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Aanhanger voor de RT
Mooi strakke oplossing! Ik ben nu echt benieuwd naar het eindresultaat.
Hans
Hans
Re: Aanhanger voor de RT
Update:
Voor de nodige stroomvoorziening heb ik vandaag een contactdoos geplaatst. Ik heb daarvoor een waterdichte 5-pins connector aangeschaft. In het rechter afdekpaneel, dat gedeeltelijk onder het achterlicht zit, heb ik een gat gemaakt van 22 mm. Daarin is de contactdoos geplaatst en deze is met twee rvs parkers vastgezet.
Vervolgens heb ik van de bestaande bedrading van het achterlicht een beetje stroom gepikt en deze aangesloten op de contactdoos.
Voor de nodige stroomvoorziening heb ik vandaag een contactdoos geplaatst. Ik heb daarvoor een waterdichte 5-pins connector aangeschaft. In het rechter afdekpaneel, dat gedeeltelijk onder het achterlicht zit, heb ik een gat gemaakt van 22 mm. Daarin is de contactdoos geplaatst en deze is met twee rvs parkers vastgezet.
Vervolgens heb ik van de bestaande bedrading van het achterlicht een beetje stroom gepikt en deze aangesloten op de contactdoos.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanhanger voor de RT
Hierna alles weer keurig afgemonteerd met het onderstaande plaatje als resultaat.
Op de foto lijkt de connector erg aanwezig maar in werkelijkheid valt het reuze mee.Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanhanger voor de RT
Hier nog een foto genomen vanaf de achterzijde.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanhanger voor de RT
Vandaag weer een paar uur schuren erop zitten. En ik moet zeggen dat valt niet mee. De bak bestaat uit twee helften die later tegen elkaar zijn gelamineerd met polyester matten. Precies op deze naad is er vanuit de leverancier een brede striping geplakt om de oneffenheden te bedekken.
Bij het weghalen van deze plakstriping zag ik al dat de bak net een golfplaat leek. Nu ben ik redelijk handig maar het strak plamuren is niet echt mijn ding. Of ik heb er geen geduld voor, dat zou ook nog kunnen
. Inmiddels zitten er al vele lagen plamuur op die ik vervolgens voor bijna 80% weer wegschuur. Volgens kenners is dat ook de bedoeling.....helaas.
Voor het plamuren gebruik ik epoxyplamuur. Deze plamuur heeft een lange verwerkingstijd en smeert lekker uit. Het nadeel is dat het knetterhard is. Harder zelfs dan de gelcoatlaag van de bak.
Maar goed, na veel schuren en plamuren is de bak redelijk glad. Langzaam ben ik al een beetje aan het rondkijken welke kleur deze moet worden. Het mooiste is natuurlijk in dezelfde kleur als de motor. Omdat ik geen ervaring heb met het spuiten van metallic lak durf ik dat toch niet helemaal aan. Eigenlijk ben ik van plan om de bak in een geheel afwijkende effen kleur te spuiten. In het verleden heb ik voor dergelijke klussen DD-lak gebruikt. Dit is een twee componentenlak die in alle RAL kleuren is te krijgen. Deze lak is zeer kras en kleurvast en kan zelfs met een roller of kwast worden aangebracht.
De vraag is nu alleen.............in welke kleur??????
Alle ideeën zijn welkom!
Pierr
Ik zit zelf te denken aan een opvallende kleur b.v. oranje. Lekker contrasterend met de motor en daardoor opvallend en veilig.Helaas ben ik niet zo creatief in het bedenken van kleurcombinaties dus roep ik de hulp van creatieve forumleden in.
Wie heeft er een idee!
Bij het weghalen van deze plakstriping zag ik al dat de bak net een golfplaat leek. Nu ben ik redelijk handig maar het strak plamuren is niet echt mijn ding. Of ik heb er geen geduld voor, dat zou ook nog kunnen

Voor het plamuren gebruik ik epoxyplamuur. Deze plamuur heeft een lange verwerkingstijd en smeert lekker uit. Het nadeel is dat het knetterhard is. Harder zelfs dan de gelcoatlaag van de bak.
Maar goed, na veel schuren en plamuren is de bak redelijk glad. Langzaam ben ik al een beetje aan het rondkijken welke kleur deze moet worden. Het mooiste is natuurlijk in dezelfde kleur als de motor. Omdat ik geen ervaring heb met het spuiten van metallic lak durf ik dat toch niet helemaal aan. Eigenlijk ben ik van plan om de bak in een geheel afwijkende effen kleur te spuiten. In het verleden heb ik voor dergelijke klussen DD-lak gebruikt. Dit is een twee componentenlak die in alle RAL kleuren is te krijgen. Deze lak is zeer kras en kleurvast en kan zelfs met een roller of kwast worden aangebracht.
De vraag is nu alleen.............in welke kleur??????
Alle ideeën zijn welkom!
Pierr
Ik zit zelf te denken aan een opvallende kleur b.v. oranje. Lekker contrasterend met de motor en daardoor opvallend en veilig.Helaas ben ik niet zo creatief in het bedenken van kleurcombinaties dus roep ik de hulp van creatieve forumleden in.
Wie heeft er een idee!
Re: Aanhanger voor de RT
Misschien zilverkleurig met een oranje band halverwege. Als je hem in de kleur van de motor maakt moet je telkens de kleur aanpassen als je van motor wisselt. Het zilver past bij de achterbrug velg en schetsplaat.
Ton
Ton

- HansD
- Berichten: 3352
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Aanhanger voor de RT
Het zou toch wel heeel jammer zijn als je na al dat werk de aanhanger NIET in de kleur van de motor gaat spuiten!
Wat is het probleem daarmee?
Mijn voorstel: de bovenste helft glacier gruen, en de onderste helft zwart, met een zilveren pin-stripe op de scheiding.
Hans
Wat is het probleem daarmee?
Mijn voorstel: de bovenste helft glacier gruen, en de onderste helft zwart, met een zilveren pin-stripe op de scheiding.
Hans
Re: Aanhanger voor de RT
Het probleem is dat ik geen ervaring heb met het spuiten van een metallic lak. Ik ben toch wel een beetje bang dat ik het ga verprutsen.HansD schreef:Het zou toch wel heeel jammer zijn als je na al dat werk de aanhanger NIET in de kleur van de motor gaat spuiten!
Wat is het probleem daarmee?
Mijn voorstel: de bovenste helft glacier gruen, en de onderste helft zwart, met een zilveren pin-stripe op de scheiding.
Hans
Re: Aanhanger voor de RT
Zoiets?
In vind het zelf niet zo mooi

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- HansD
- Berichten: 3352
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Aanhanger voor de RT
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Dat ziet er niet uit. Helemaal glacier gruen dan?Pierr schreef: Zoiets?
In vind het zelf niet zo mooi
Of anders bovenste helft glacier gruen, en onderste helft zilver?
Ik heb geen verstand van spuiten dus heb geen idee wat de moelijkheid is met metallic lak.
Hans
Re: Aanhanger voor de RT
Update:
Klaar om in de spuitplamuur te worden gespoten. Ik denk dat ik dat morgen maar eens ga doen.
Klaar om in de spuitplamuur te worden gespoten. Ik denk dat ik dat morgen maar eens ga doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Robin0341
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
- Type: R1250RT
- Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
- Land: NLD
- Woonplaats of omgeving: Ermelo
Re: Aanhanger voor de RT
Het wordt echt een prachtige aanhanger
Ben zelfs een beetje jaloers!
Ik vind ook dat een zwarte onderzijde het geheel 'te hard' maakt.
Maar wat nou als je die hardheid er een beetje afhaalt door bijvoorbeeld te kiezen voor een donker antraciet grijze kleur?
Heb het in een foto gezet. Links met de zwarte onderkant, rechts met de 'subtielere' grijze onderkant.
Veel succes met je uiteindelijke keuze,
Robin.

Ben zelfs een beetje jaloers!
Ik vind ook dat een zwarte onderzijde het geheel 'te hard' maakt.
Maar wat nou als je die hardheid er een beetje afhaalt door bijvoorbeeld te kiezen voor een donker antraciet grijze kleur?
Heb het in een foto gezet. Links met de zwarte onderkant, rechts met de 'subtielere' grijze onderkant.
Veel succes met je uiteindelijke keuze,
Robin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanhanger voor de RT
Hoi Robin,
Bedankt voor het meedenken en het aanpassen van de foto's. Maar ehh.......ik zie geen verschil tussen de linker en de rechterfoto.
Antraciet vind ik op zich wel mooier dan zwart maar ik ben bang dat het een allegaartje van kleuren gaat worden.
Pffffffffff het reviseren van en aanhanger gaat mij beter af dan een mooie kleur te bepalen _003 .
Pierr
Bedankt voor het meedenken en het aanpassen van de foto's. Maar ehh.......ik zie geen verschil tussen de linker en de rechterfoto.
Antraciet vind ik op zich wel mooier dan zwart maar ik ben bang dat het een allegaartje van kleuren gaat worden.
Pffffffffff het reviseren van en aanhanger gaat mij beter af dan een mooie kleur te bepalen _003 .
Pierr
Re: Aanhanger voor de RT
Omdat mijn baas vond dat ik nog teveel vakantiedagen had staan heb ik besloten om deze week maar vrij te nemen.
Dus mooi tijd om de aanhanger klaar te maken. Ik ben vandaag alleen niet echt veel opgeschoten. De hele ochtend ben ik op zoek geweest naar iemand die mij een blik 2 componenten spuitplamuur kan leveren. Het lijkt zo simpel maar dat bleek het dus niet. Geen automaterialenzaak die dat spul heeft en zelfs de plaatselijke autospuiter kon het mij niet leveren.
Spuitplamuur in een spuitbus is geen probleem. Dat heeft zo'n beetje elke bouwmaterialenzaak. Alleen mijn ervaringen daarmee zijn helaas niet zo best. Je koopt vooral een bus vol met verdunner en slechts een klein beetje plamuur.
Uiteindelijk via via een kleine automaterialenzaak gevonden (waar ik het bestaan niet van wist) die gespecialiseerd is in 'non paint' benodigdheden. Hij kon mij een blik spuitplamuur leveren voor de prijs van € 20,-.
Dus mooi tijd om de aanhanger klaar te maken. Ik ben vandaag alleen niet echt veel opgeschoten. De hele ochtend ben ik op zoek geweest naar iemand die mij een blik 2 componenten spuitplamuur kan leveren. Het lijkt zo simpel maar dat bleek het dus niet. Geen automaterialenzaak die dat spul heeft en zelfs de plaatselijke autospuiter kon het mij niet leveren.
Spuitplamuur in een spuitbus is geen probleem. Dat heeft zo'n beetje elke bouwmaterialenzaak. Alleen mijn ervaringen daarmee zijn helaas niet zo best. Je koopt vooral een bus vol met verdunner en slechts een klein beetje plamuur.
Uiteindelijk via via een kleine automaterialenzaak gevonden (waar ik het bestaan niet van wist) die gespecialiseerd is in 'non paint' benodigdheden. Hij kon mij een blik spuitplamuur leveren voor de prijs van € 20,-.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Pierr op 18 jul 2011, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanhanger voor de RT
Omdat mijn garage inmiddels zeer stoffig is geworden ben ik maar meteen begonnen met het bouwen van een huis/tuin en keuken spuitcabine. Bij de bouwmarkt een pakketje vuren latten gehaald en daarmee een frame en een deur in elkaar geknutseld. Met een beetje mazzel kan ik op eenvoudige wijze mijn garageheater en een afzuiger op de cabine aansluiten.
Zelf mijn vrouw begint zich al af te vragen of ik niet een beetje moe van mijzelf word, het antwoord daarop is........... Ja.
Ik moet een beetje oppassen want mijn vrouw leest soms op dit forum mee
.
Zoals je kunt zien hangt de aanhanger al aan het plafond. Klaar om te worden gespoten.
Als ik nog zin heb (Het is tenslotte vakantie) ga ik vanavond de boel inpakken met plastic folie en de afzuiger en heater (inclusief filter) aansluiten.
Zelf mijn vrouw begint zich al af te vragen of ik niet een beetje moe van mijzelf word, het antwoord daarop is........... Ja.
Ik moet een beetje oppassen want mijn vrouw leest soms op dit forum mee

Zoals je kunt zien hangt de aanhanger al aan het plafond. Klaar om te worden gespoten.
Als ik nog zin heb (Het is tenslotte vakantie) ga ik vanavond de boel inpakken met plastic folie en de afzuiger en heater (inclusief filter) aansluiten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanhanger voor de RT
Ton1959 schreef:Dan hou je voorlopig de spuitplamuur toch![]()
Ton
Als ik niet snel een kleur verzin zit er ook niets anders op :lol:
Re: Aanhanger voor de RT
Done!
De spuitcabine is klaar. Inclusief verwarming!
Als het resultaat nu niet gelikt wordt dan weet ik het niet meer.
De spuitcabine is klaar. Inclusief verwarming!
Als het resultaat nu niet gelikt wordt dan weet ik het niet meer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanhanger voor de RT
De CV-heater aangesloten op de cabine.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Noortukker
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:04
- Type: R1200RT
- Locatie: Noordwijk
Re: Aanhanger voor de RT
Beste Pierr,
Respect voor je tomeloze inzet, vakmanschap en wat ben jij gelukkig getrouwd
Als basiskleur zou ik de aluminium kleur van je wielen / cilinders nemen.
Zodat de kleur van je motor terugkomt in je aanhanger.
En dan op de kofferdeksel aan de zijkant een contour van een BMW in een andere kleur.
Gedekt of contrasterend dat is een keuze die je zelf moet maken. Dit zou eventueel met een sticker kunnen.
Op de motorbeurs in utrecht stonden afgelopen keer een paar airbrush kunstenaars die zouden
zeker een mooie BMW RT er op kunnen zetten. google op airbrush en je vind wel wat.
Hoewel ik je er voor aanzie om een cursus airbrushen te gaan doen en er vervolgens zelf iets moois van te maken
succes met je keuze en ik blijf het met belangstelling volgen.
Groeten,
André
Respect voor je tomeloze inzet, vakmanschap en wat ben jij gelukkig getrouwd

Als basiskleur zou ik de aluminium kleur van je wielen / cilinders nemen.
Zodat de kleur van je motor terugkomt in je aanhanger.
En dan op de kofferdeksel aan de zijkant een contour van een BMW in een andere kleur.
Gedekt of contrasterend dat is een keuze die je zelf moet maken. Dit zou eventueel met een sticker kunnen.
Op de motorbeurs in utrecht stonden afgelopen keer een paar airbrush kunstenaars die zouden
zeker een mooie BMW RT er op kunnen zetten. google op airbrush en je vind wel wat.
Hoewel ik je er voor aanzie om een cursus airbrushen te gaan doen en er vervolgens zelf iets moois van te maken

succes met je keuze en ik blijf het met belangstelling volgen.
Groeten,
André
Van A naar B is het leukst op een RT
Re: Aanhanger voor de RT
Haha André,
Nu schat je mij toch echts iets te hoog in. Op een één of andere manier heb ik toch een beetje angst voor het spuitwerk, laat staan een cursus paintbrush. Wat bedoel je trouwens met een sticker op de zijkant van het kofferdeksel?
Enuh....ja hoor, ik ben erg blij met het meissie.
Pierr
Nu schat je mij toch echts iets te hoog in. Op een één of andere manier heb ik toch een beetje angst voor het spuitwerk, laat staan een cursus paintbrush. Wat bedoel je trouwens met een sticker op de zijkant van het kofferdeksel?
Enuh....ja hoor, ik ben erg blij met het meissie.
Pierr
Re: Aanhanger voor de RT
De eerste laag spuitplamuur zit er op.
Het voordeel, maar ook het nadeel daarvan, is dat je direct ziet waar nog een oneffenheid zit. Ik heb er al een paar ontdekt
Dat wordt weer schuren _002
Het voordeel, maar ook het nadeel daarvan, is dat je direct ziet waar nog een oneffenheid zit. Ik heb er al een paar ontdekt

Dat wordt weer schuren _002
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanhanger voor de RT
Zojuist de bak van de aanhanger, daar waar nodig geplamuurd, en volledig nat geschuurd met P600. Hij is nu zo glad als een bel.
Vanavond de laatste laag spuitplamuur er op spuiten.
Ondertussen heb ik een prijsopgave gevraagd voor het spuiten van de aanhanger. Ik ben benieuwd wat de kosten daarvan zijn. Als de kosten te hoog zijn ga ik de stoute schoenen aantrekken en ga ik de aanhanger zelf metallic spuiten
.
Vanavond de laatste laag spuitplamuur er op spuiten.
Ondertussen heb ik een prijsopgave gevraagd voor het spuiten van de aanhanger. Ik ben benieuwd wat de kosten daarvan zijn. Als de kosten te hoog zijn ga ik de stoute schoenen aantrekken en ga ik de aanhanger zelf metallic spuiten

Re: Aanhanger voor de RT
Ik ben zeer benieuwd wat het kosten zal. Het voorwerk is immers al gedaan. Netjes hoor
Ton
Ton

- 1-handed
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
Re: Aanhanger voor de RT
Hoi Pierr
Doe wat werk (website beheer ) bij eens motorspuiter http://www.motopaints.nl
Kan je wel vertellen goed spuitwerk is niet goedkoop schat dat de bak spuiten gauw tussen de 200 en 400 euries gaat kosten
Misschien is er een beun die het goedkoper wil doen
_003
Persoonlijk zou ik de bak in de motor kleur spuiten
Kan dan ook voor alle club leden op vertoon van lidmaatschap 10% korting aanbieden op al het werk bij MotoPaints
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Doe wat werk (website beheer ) bij eens motorspuiter http://www.motopaints.nl
Kan je wel vertellen goed spuitwerk is niet goedkoop schat dat de bak spuiten gauw tussen de 200 en 400 euries gaat kosten
Misschien is er een beun die het goedkoper wil doen
_003
Persoonlijk zou ik de bak in de motor kleur spuiten
Kan dan ook voor alle club leden op vertoon van lidmaatschap 10% korting aanbieden op al het werk bij MotoPaints





![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Re: Aanhanger voor de RT
Dat spuitwerk duur is snap ik inmiddels wel. Er gaat onwijs veel uren in zitten die natuurlijk allemaal betaald moeten worden.
In mijn geval is de aanhanger spuitklaar.
Ik schat een half uur arbeidsloon en ongeveer 50 euro aan verf.
Volgens mij is het dan met 150 euro ruim betaald.
Inmiddels ben ik ook van mening dat de aanhanger in dezelfde kleur moet als de motor, hoewel.............oranje blijft mooi
Ik wacht eerst de prijsopgave maar eens rustig af.
In mijn geval is de aanhanger spuitklaar.
Ik schat een half uur arbeidsloon en ongeveer 50 euro aan verf.
Volgens mij is het dan met 150 euro ruim betaald.
Inmiddels ben ik ook van mening dat de aanhanger in dezelfde kleur moet als de motor, hoewel.............oranje blijft mooi

Ik wacht eerst de prijsopgave maar eens rustig af.
Re: Aanhanger voor de RT
Er zullen best spuiters zijn die zoals jij zegt het voor 150 Euro's netjes zullen doen. Maar er zijn er ook genoeg die belachelijke prijzen vragen. Ik vroeg ook eens een keer aan een man die alleen BMW's spuit om mijn spatbord van mijn Enfield te spuiten (zwart met een bies) en ik kon voor dt bedrag 2 spatborden kopen in de juiste kleur gespoten. En hij gaf me die prijs alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Ton
Ton
Re: Aanhanger voor de RT
Ik stel voor dat je, straks als de aanhanger klaar is, een foto ervan als Avatar gaat gebruiken 

Re: Aanhanger voor de RT
Stom stom stom!
Vanmorgen de zijkoffers aan mijn motor gehangen en wat blijkt? ......................zit de contactdoos in de weg.
De contactdoos die ik eerder voor de aanhanger heb geplaatst zit zodanig in de weg dat ik nog wel mijn koffer kan plaatsen maar nooit meer de stekker er in kan steken. Zonde van het werk maar vooral zonde van het gat wat ik in het plaatwerk heb gemaakt. Er is nog één optie en dat is een haakse verbinding maken voor de contactdoos. Had ik al gezegd dat ik moe word van mijzelf?
Vandaag ook de offerte binnengekregen voor het spuitwerk. 350 euro! Ik vind het echt niet normaal. Als de bak onbehandeld was kan ik dat nog begrijpen. Maar de bak is volledig glad gemaakt en spuitklaar! Alleen dus een blaasje verf er overheen voor 350 euro
.
Misschien ben ik een krent maar ik heb het er gewoon niet voor over. Het hele plan van de aanschaf van de aanhanger en het opknappen daarvan moet financieel wel leuk blijven. Als ik er vervolgens dagen aan vrije tijd insteek en aan het einde van de klus bijna net zo duur ben als het kopen van een nieuwe aanhanger, dan gaat er volgens mij iets mis (oke, ik hou van overdrijven).
Maar ik ben er uit. Ik ga de aanhanger zelf spuiten. Ik ben nog niet helemaal over de kleur uit maar dat komt nog wel. Suggesties blijven natuurlijk welkom
.
Vanmorgen de zijkoffers aan mijn motor gehangen en wat blijkt? ......................zit de contactdoos in de weg.
De contactdoos die ik eerder voor de aanhanger heb geplaatst zit zodanig in de weg dat ik nog wel mijn koffer kan plaatsen maar nooit meer de stekker er in kan steken. Zonde van het werk maar vooral zonde van het gat wat ik in het plaatwerk heb gemaakt. Er is nog één optie en dat is een haakse verbinding maken voor de contactdoos. Had ik al gezegd dat ik moe word van mijzelf?

Vandaag ook de offerte binnengekregen voor het spuitwerk. 350 euro! Ik vind het echt niet normaal. Als de bak onbehandeld was kan ik dat nog begrijpen. Maar de bak is volledig glad gemaakt en spuitklaar! Alleen dus een blaasje verf er overheen voor 350 euro

Misschien ben ik een krent maar ik heb het er gewoon niet voor over. Het hele plan van de aanschaf van de aanhanger en het opknappen daarvan moet financieel wel leuk blijven. Als ik er vervolgens dagen aan vrije tijd insteek en aan het einde van de klus bijna net zo duur ben als het kopen van een nieuwe aanhanger, dan gaat er volgens mij iets mis (oke, ik hou van overdrijven).
Maar ik ben er uit. Ik ga de aanhanger zelf spuiten. Ik ben nog niet helemaal over de kleur uit maar dat komt nog wel. Suggesties blijven natuurlijk welkom

Re: Aanhanger voor de RT
Vanmiddag voor de laatste keer schuren(nat) met korrel 600.
Morgen spuiten?
Morgen spuiten?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Aanhanger voor de RT
Tsja, daar bestaat een verdeelde mening over. Er zijn spuiters die zeggen dat je niet te fijn moet schuren omdat het oppervlak dan zo glad wordt dat je verf en minder goed op hecht. Natuurlijk is de verf die je als afdeklaag gebruikt ook van invloed daarop. Metalliclak b.v. vloeit minder mooi dan een gewone lak.vioma schreef:Laatste keer schuren zou ik niet met 600 doen maar met 1000 .
M.a.w. volgens mij is 600 voldoende maar ik wil niet eigenwijs zijn. Heb jij ervaring met het verschil in 600 of 1000?
Ik laat mij graag informeren.
Pierr
Re: Aanhanger voor de RT
Ja ik heb de ervaring dat je met 600 de schuur krassen blijft zien ,ik schuur altijd met 1000 voor de laklaag en het valt er nooit af
Ook een kennis van mij die een spuiterij heeft schuurt de laatste laag met 1000 .
Wel goed ontvetten voor het spuiten !!

Wel goed ontvetten voor het spuiten !!
Re: Aanhanger voor de RT
Ik ben om.
In tegenstelling tot mijn vorige post ga ik dus morgen pas voor de laatste keer schuren met korrel 1000.
Vioma, thanks voor de tip!
Pierr
In tegenstelling tot mijn vorige post ga ik dus morgen pas voor de laatste keer schuren met korrel 1000.

Vioma, thanks voor de tip!
Pierr
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 9278 Weergaves
-
Laatste bericht door WaltzingMatilda
-
- 26 Reacties
- 8678 Weergaves
-
Laatste bericht door Jazzbass
-
- 7 Reacties
- 3665 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-
- 7 Reacties
- 3426 Weergaves
-
Laatste bericht door HenkvanR
-
- 5 Reacties
- 1854 Weergaves
-
Laatste bericht door EileRT