Ik moet nog een beetje wennen aan mijn nieuwe aanschaf maar ook technisch moet ik een hoop ervaringen op doen van mijn R1200RT.
Als vraag wilde ik het volgende voorleggen, voor mij echt een vraagteken, voor jullie misschien een domme vraag:
Ik heb hiervoor een 4cilinder gereden en nu mag ik mij vervoeren met een R1200RT. Ik merk bij het wegrijden bij verkeerslichten etc dat ik niet helemaal die lekkere optrekkende kracht heb vanaf stilstand. Ik merk dat de toeren vrij snel terugdalen totdat ik de koppeling los heb gelaten en ik zonder koppelinghendel optrek dan willen de toeren vasthouden en weer stijgen.
Als ik wat vlotter optrek moet ik mijn pols verder doorbuigen, krijg ik de gewenste toeren, trekt die wat vlotter op maar dan heb je gelijk die nare lucht wanneer je de koppeling teveel laat trekken (lijkt me ook niet goed dit altijd te doen). En ik gebruik de koppeling niet anders als bij mijn 4 cilinder, dus het lijkt voor mij alsof ik iets anders moet doen bij dit type motor.
Ik ervaar weinig vermogen in de lagere toeren en lees op internet dat de pk's inderdaad hoger in het toerental zitten, ok die weet ik dus al

Ik wil voorkomen dat ik mijn motor vernietig door verkeerd optrekken enz. Een kennis van mij zij dat ik de motor vanwege het boxer principe schuin moest houden bij het optrekken... Daar heb ik dan weer een beetje twijfels bij en wil dus een beroep doen op jullie ervaringen en kennis.
Is er iemand die het een beetje JIP&Janneke kan vertellen hoe het zit? Wellicht hoort het gewoon bij deze type aandrijving? Thanks!