De "nette" naam is dus de radiokoffer.

Met de bedoeling om van een kleine topkoffer waar ik meerdere toch al van had liggen, de onderkant eraf te halen en zo de radiokoffer op het achter-rek te monteren als een alternatieve (nog kleinere) koffer.
(PS: Meestal gaat het andersom, men wenst de RT-P uitvoering weer te voorzien van een "normale" kofferrek.

Wel een paar "uitdagingen";
- De radiokoffer is toch een heel stuk langer als dan ik gedacht had.

Het is qua lengte het zadel van de passagier PLUS het rekje van de topkoffer, dat is toch heel wat meer dan ik ff in de gaten had. :lol:
Moet dus ultimo ook een keuze maken of ik de radiokoffer zal laten over steken aan de achterzijde.
(wat mij initieel niet echt mooi lijkt, naast het feit dat je achterlicht daarmee dus ook een stuk afgedekt zou kunnen worden, lees, veiligheid & zichtbaarheid).
Mooier is het om het te doen zoals het bij de RT-P, achterkant van de radiokoffer gelijk met de achterkant van de motor.
- Het slotje van de radiokoffer is *niet* zoals bij de 1100RT-P & 1150RT-P een op zichzelf staande slotje.
Net zoals bij de "burger" uitvoering van de 1200RT, wordt het slotje van de 1200RT-P radiokoffer bedient door het slot wat onderaan bij het achterlicht zit om het zadel los te kunnen nemen, het mechanisme is dus daaraan gekoppeld.
- Het is ook nog een behoorlijk gewicht, door de zeer stevige uitvoering van de deksel en de RVS onderplaat.
Ik zal dus zeker en vast ook de Cymarc kofferrek versteviger moeten installeren;
http://www.cymarcbikeparts.co.uk/r1200r ... e-78-p.asp
En de krat met diverse losse materialen;