Streetpilot III kaarten
Moderator: RT_Patrick
- Andrew
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Streetpilot III kaarten
Ik heb een Streetpilot III met wel heel oude kaarten.
Het zou wel leuk zijn om er wat nieuwere kaarten bij te hebben.
Klopt het dat de nieuwste kaarten voor dit systeem van 2009 zijn ?
Dan natuurlijk de vraag : Wie heeft deze kaarten en wil ze kwijt ?
Groeten,
Andrew
Het zou wel leuk zijn om er wat nieuwere kaarten bij te hebben.
Klopt het dat de nieuwste kaarten voor dit systeem van 2009 zijn ?
Dan natuurlijk de vraag : Wie heeft deze kaarten en wil ze kwijt ?
Groeten,
Andrew
Re: Streetpilot III kaarten
Hoi Andrew,
Jammer genoeg voor jou worden de huidige kaarten niet 'gegeten' door je SPIII. Maar er zijn alternatieven te vinden waarmee je publieke kaarten op je systeem kunt zetten. Ik weet alleen niet zo snel waar je die vindt, ik ben geen ervaringsdeskundige wat die kaarten betreft (wel wat de SPIII betreft, eigenlijk wel spijt dat ik 'm niet meer heb).
Succes!
Jammer genoeg voor jou worden de huidige kaarten niet 'gegeten' door je SPIII. Maar er zijn alternatieven te vinden waarmee je publieke kaarten op je systeem kunt zetten. Ik weet alleen niet zo snel waar je die vindt, ik ben geen ervaringsdeskundige wat die kaarten betreft (wel wat de SPIII betreft, eigenlijk wel spijt dat ik 'm niet meer heb).
Succes!
Het klopt dat de meest recente kaart vanuit Garmin zelf is van 2008, oftewel City Navigator Europe 2009.
Garmin maakt geen kaarten meer in dit formaat, noch voor dat apparaat.
Aangezien je daar ook codes voor nodig hebt, is het waarschijnlijk verstandiger over te stappen op Open Street Map;
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_ ... n/Download
Garmin maakt geen kaarten meer in dit formaat, noch voor dat apparaat.
Aangezien je daar ook codes voor nodig hebt, is het waarschijnlijk verstandiger over te stappen op Open Street Map;
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_ ... n/Download
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Open Street Map files voor de SP III kan je beter downloaden via de volgende website: http://garmin.openstreetmap.nl/. Als je de gewenste landenset uitkiest, krijg je een link toegestuurd (kan een paar uur duren), waarmee je een executable file kan ophalen. Deze eerst installeren, en daarna via Mapsource de kaartset op je GPS zetten.
Succes!
Succes!
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Ik heb City Navigator Europe 2009 liggen met de nodige vitamine pillen, het is alleen groter dan mijn dvd's dus hoe ik dat bij jouw krijg weet ik zo nog niet, misschien via Dave uploaden?? Weet niet of de huidige Mapsource versie de 'Unlockwizard' nog ondersteund.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- wil51
- Type: R850RT
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Zijn de kaarten niet gekoppeld aan een GPS waarop ze geïnstalleerd staan en geunlockt? Ik dacht dat je geen kaarten kan overdoen aan een ander. Alleen met de Garmin GPS erbij.Baird schreef:Ik heb City Navigator Europe 2009 liggen met de nodige vitamine pillen, het is alleen groter dan mijn dvd's dus hoe ik dat bij jouw krijg weet ik zo nog niet, misschien via Dave uploaden?? Weet niet of de huidige Mapsource versie de 'Unlockwizard' nog ondersteund.
- PaPinkelman
Je kan nog altijd een unlock code bij Garmin halen(kopen dus).
De installatie DVD's zijn voor iedereen hetzelfde. Het kaartmateriaal is echter alleen op de GPS bruikbaar na invoeren van deze unlock code (is specifiek voor combinatie apparaat en kaartversie)
De installatie DVD's zijn voor iedereen hetzelfde. Het kaartmateriaal is echter alleen op de GPS bruikbaar na invoeren van deze unlock code (is specifiek voor combinatie apparaat en kaartversie)
Groeten,
Frank
Frank
- wil51
Dan is het makkelijkste en enige mogelijkheid om de kaarten bij Garmin te kopen en te downloaden. Normaal koop je ook de GPS met kaarten en unlockcodes. In dit geval is dat ook gebeurd met hele oude kaarten begrijp ik.PaPinkelman schreef:Je kan nog altijd een unlock code bij Garmin halen(kopen dus).
Nog een tip wat je kunt proberen;
Als het Garmin apparaat nimmer eerder online (!) geregistreerd is bij MyGarmin (https://my.garmin.com/) "ziet" (soms) die website het als een "nieuwe" aanschaf.
En bij een nieuwe aanschaf heb je (soms?
) recht op de nieuwste kaart-update, ergo kan je dus de meest recente kaart voor die serie apparaten gratis downloaden.
Het is het proberen waard.
Als het Garmin apparaat nimmer eerder online (!) geregistreerd is bij MyGarmin (https://my.garmin.com/) "ziet" (soms) die website het als een "nieuwe" aanschaf.
En bij een nieuwe aanschaf heb je (soms?

Het is het proberen waard.
- PaPinkelman
Prima aanvulling! Dank!
En inderdaad. Ik kocht mijn Garmin SP 2610 ook 2e hands, bleek nog nooit geregistreerd te zijn. Had ik dus recht op (en kreeg ik ook!) de laatst bekende kaartversie voor dit toestel, in dit geval ook City Navigator versie 2009.
Ik weet alleen niet hoever in het verleden Garmin dit nog accepteert. De SPIII is alweer een hele lange tijd uit productie.
En inderdaad. Ik kocht mijn Garmin SP 2610 ook 2e hands, bleek nog nooit geregistreerd te zijn. Had ik dus recht op (en kreeg ik ook!) de laatst bekende kaartversie voor dit toestel, in dit geval ook City Navigator versie 2009.
Ik weet alleen niet hoever in het verleden Garmin dit nog accepteert. De SPIII is alweer een hele lange tijd uit productie.
Groeten,
Frank
Frank

Gewoon proberen, het is een (beveiligde) website, die zijn soms niet zo heel..ehm...oplettend. (of slim) :lol:
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
En daarom kun je met de vitaminepillen dus een nieuwe code genereren op basis van kaartnummer en het id-nummer van de GPS, als je dan de oude MapSource versie gebruikt kun je de boel activeren. Je begrijpt dat ik dat nooit gedaan heb want het mag niet, en wat niet mag doe ik niet!wil51 schreef:Zijn de kaarten niet gekoppeld aan een GPS waarop ze geïnstalleerd staan en geunlockt? Ik dacht dat je geen kaarten kan overdoen aan een ander. Alleen met de Garmin GPS erbij.Baird schreef:Ik heb City Navigator Europe 2009 liggen met de nodige vitamine pillen, het is alleen groter dan mijn dvd's dus hoe ik dat bij jouw krijg weet ik zo nog niet, misschien via Dave uploaden?? Weet niet of de huidige Mapsource versie de 'Unlockwizard' nog ondersteund.

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- wil51
Streetpilot III kaarten
Ik snapte die vitaminepillen al niet. Ik ben blij dat je goede voorbeeld geeft door ze niet te gebruiken. Maar mijn dokter zegt weer dat het soms nodig is.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 5759 Weergaves
-
Laatste bericht door Bart51
-
- 5 Reacties