Opgelost: Voorremlichtschakelaar probleem
Moderator: RT_Patrick
Opgelost: Voorremlichtschakelaar probleem
Ik ben in het bezit van een RT 1100 van 97. Nu het volgende probleem.
De voorremlichtschakelaar deed het niet meer. Ik had deze doorgemeten en deze was inderdaad defect. Nieuwe schakelaar aangesloten en het remlicht deed het weer.
Nu het probleem. Als ik de microschakelaar monteer, dat kan maar op een maneer dan is de schakelaar knopje door de veer middels de remhandel ingedrukt.
Dan brand het achterlicht.
Bij het inknijpen van de remhandel, komt het knopje naar buiten dan gaat het remlicht branden. Maar knijp ik de remhandel in dan gaat het remlicht uit.
Dus zoals het nu is erkt het systeem contra,
Wie weet de oplossing. ik ben he spoor helemaal kwijt.
groeten Richard
De voorremlichtschakelaar deed het niet meer. Ik had deze doorgemeten en deze was inderdaad defect. Nieuwe schakelaar aangesloten en het remlicht deed het weer.
Nu het probleem. Als ik de microschakelaar monteer, dat kan maar op een maneer dan is de schakelaar knopje door de veer middels de remhandel ingedrukt.
Dan brand het achterlicht.
Bij het inknijpen van de remhandel, komt het knopje naar buiten dan gaat het remlicht branden. Maar knijp ik de remhandel in dan gaat het remlicht uit.
Dus zoals het nu is erkt het systeem contra,
Wie weet de oplossing. ik ben he spoor helemaal kwijt.
groeten Richard
Laatst gewijzigd door Richard op 13 jan 2012, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Voorremlichtschakelaar
Is het niet zo dat deze schakelaar in twee standen gemonteerd kan worden? Mijn eerste reactie is: omdraaien...
Ik heb zo'n schakelaar niet goed bekeken, maar wellicht heb je het verkeerde pootje aangesloten en is het maak en verbreek contact verkeerd om. Vlgs mij moet het als verbreek cotact zijn aangesloten: Met de handle in rusttoestand is het knopje ingedrukt en de verbinding verbroken= geen spanning = licht uit. Handle inknijpen dan komt het knopje "uit" en maakt verbinging = lamp aan.
Of je hebt een verkeerde schakelaar gekocht ( maak/verbreek-technisch gezien)
Of je hebt een verkeerde schakelaar gekocht ( maak/verbreek-technisch gezien)
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Zijn er misschien 2 types in omloop( Normally Open & Normally Closed) en hebben ze jou de verkeerde gegeven??
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Beste forum leden bedankt voor het meedenken. Ik had inderdaad de verkeerde schakelaar. Weer een wijze les volgende keer onderdelen bestellen via het
OEM nummer
Groeten Richard
OEM nummer
Groeten Richard
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht