Graag zou ik verstralers monteren op mijne moto ...
Mijn vraag is .Moet deze met dezelfde beugel lijk de 1150RT .Of is er een ander oplossing..Mag je de lamjes rechtstreeks aansluiten op de batterij....
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Moderator: RT_Patrick
Waarom via een relaisdutchmidiman schreef:Je moet deze verlichting altijd via een relais schakelen,
Bedankt DMM voor de uitleg. Je hebt gelijk je krijgt dan een flinke schakelaar en dikkedraden waar je ze niet wil hebben.dutchmidiman schreef:Re: verstralers 1200RT
door dutchmidiman » 08 sep 2010 12:57
De stroom is bij:
2x 35 watt -> 2x 2,9 ampère -> 5,8 ampère
2x 55 watt -> 2x 4,6 ampère -> 9,2 ampère (volgens mij is dit de wattage van de H3's in de "AutoStyle" lampen)
2x 100 watt -> 2x 8,3 ampère -> 16,7 ampère
Je hebt dus een schakelaar nodig die dergelijke stroom minimaal moet kunnen schakelen, en dat zijn vaak behoorlijke knotsen (lees: minder fraai) van schakelaars.
Ook moet je bedrading van en naar de schakelaar dan behoorlijk stevig uitvoeren.
Als je een relais gebruikt, kan je een veel kleinere schakelaar gebruiken, (zgn. lage excitatie, ook wel auto-relais genaamd, hebben inschakelstromen van 30 mA ~ 100 mA) en is het niet noodzakelijk dikke(re) bedrading naar de schakelaar te trekken, wat ook de installatie (o.a. het wegwerken van de draden) eenvoudiger zal maken.
Vandaar dat dergelijke "extra" verlichting, maar ook bijvoorbeeld Xenon verlichting relais gebruiken.
Ga ik zeker lezen die sites, ken autoswitch niet maar we zullen zien.dutchmidiman schreef:Als je nog meer over relais wilt weten, een echt leuke en leerzame site is (gevonden via AutoSwitch);
http://www.relayhelp.com/
Of, als je helemaal geen extra schakelaars wenst, natuurlijk de AutoSwitch oplossing (bijvoorbeeld);
http://www.autoswitch.com/
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!