Lampje mistlicht schakelaar
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Roermond
Lampje mistlicht schakelaar
Beste forumleden,
Dient de schakelaar van het mistlicht op het dashboard van een 1150RT (2001) te branden (bij inschakeling van de verlichting uiteraard)? Zo ja is dit lampje los te vervangen of dien je dan de gehele schakelaar te vervangen?
Armando
Dient de schakelaar van het mistlicht op het dashboard van een 1150RT (2001) te branden (bij inschakeling van de verlichting uiteraard)? Zo ja is dit lampje los te vervangen of dien je dan de gehele schakelaar te vervangen?
Armando
- siebke
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Re: Lampje mistlicht schakelaar
Voor zover ik weet, worden bij de
mistlampen niet af-fabriek geleverd. Het betreft hier wellicht een achteraf ingebouwde accessoire, tenzij e.e.a. in de gebruikershandleiding wordt benoemd (wat ik zéér betwijfel).

As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
-
Beste Siebke,
Hij wordt afgebeeld bij het overzicht van de cockpit in hoofdstuk 1 blz. 6 in de handleiding.
Hij wordt afgebeeld bij het overzicht van de cockpit in hoofdstuk 1 blz. 6 in de handleiding.
- Nightstalker
- Type: R1250RT
- Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Elke 1150 rt heeft mistlampen. Zitten in de kuip naast het dim/groot licht.siebke schreef: 26 sep 2025, 21:08 Voor zover ik weet, worden bij demistlampen niet af-fabriek geleverd. Het betreft hier wellicht een achteraf ingebouwde accessoire, tenzij e.e.a. in de gebruikershandleiding wordt benoemd (wat ik zéér betwijfel).
Veelgitariër
- ErikS
- 2024
- Type: R1250RT
- Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
- Contacteer:
Misschien eerst even ter verduidelijken;
Bedoel je de (extra) lampen aan de voorzijde? Ja, als die ingeschakeld zijn zou je een indicator op het dashboard moeten hebben die dat aangeeft.
Bedoel je echter een mistlicht aan de achterzijde; Die zit niet standaard op de motorfiets en voor zover mijn informatie strekt komt die er voorlopig ook niet. Dus als er een mistachterlicht op zit, dan is die extra gemonteerd (bij de overheidsfietsen bijvoorbeeld) en moet er ook en indicator voor zien in de vorm van een GEEL waarschuwingslampje!
Bedoel je de (extra) lampen aan de voorzijde? Ja, als die ingeschakeld zijn zou je een indicator op het dashboard moeten hebben die dat aangeeft.
Bedoel je echter een mistlicht aan de achterzijde; Die zit niet standaard op de motorfiets en voor zover mijn informatie strekt komt die er voorlopig ook niet. Dus als er een mistachterlicht op zit, dan is die extra gemonteerd (bij de overheidsfietsen bijvoorbeeld) en moet er ook en indicator voor zien in de vorm van een GEEL waarschuwingslampje!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFTmet radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT
-
Het gaat idd om de extra lichten aan de voorzijde en de schakelaar zit op het dashboard boven de display van de radio. De indicator op het dashboard licht wel op idd maar zit er ook een lampje in de schakelaar zelf? In het donker is deze namelijk lastig te vinden.
- siebke
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Oeps, foutjeArmando schreef: 26 sep 2025, 21:43 Beste Siebke,

As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht