Schuberth C5 met sc2

Communicatie op je RT (intercom)

Moderator: RT_Patrick

Wigo
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Schuberth C5 met sc2

Ongelezen bericht door Wigo »

Afgelopen week een nieuwe helm aangeschaft (C5) met het SC2 communicatiesysteem. Inbouwen stelde niets voor alleen kwam ik er achter dat het geluidsvolume niet meer te regelen was met het wonderheel. De reden dat dit niet werkte was dat ik de SC2 ook direct aan mijn telefoon had gekoppeld ivm de SC2 app van Schuberth. Na het verwijderen van deze koppeling kon ik het radio volume weer regelen met het wonderwheel.
Wat mij opviel: Toen ik de sc2 nog aan mijn telefoon gekoppeld had en nog niet aan het muzieksysteem van de motor,was de geluidskwaliteit spupergoed. (Applemusic) Als ik naar de radio luister of naar muziek vanaf een usb-stick via het muzieksysteem van mijn RT LC2014, dan is de geluidskwaliteit nog wel voldoende maar niet zo spetterend als direct vanaf mijn telefoon buiten het BMW systeem om. Heeft iemand hier ervaring mee?
Motorhistorie: cb550f, cb750kz, cx500c, vf700c, k75, r850r, r1100rt, r1150rt, r1200gs, k75, k75rt, r1150rt, r1200rt
Nu r1200rt lc
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Schuberth C5 met sc2

Ongelezen bericht door QuickFix »

Ervaringen met de SC2 wel, icm met een R1200RT en het Wonderwheel niet (ik heb een R1150RT).

Ik heb zelf geen iPhone (of Apple Music), maar op mijn Android toestel moet ik af en toe wel het master volume opnieuw instellen via de Schuberth app; de volumeknoppen van mijn telefoon kunnen dan niet het volume van de headset op maximaal zetten, waardoor het geluid te zacht is om te verstaan (zeker op de snelweg).
Een belangrijk ding om te vermelden is dat ik niet de bijbehorende afstandsbediening op mijn helm heb zitten, maar dat ik alles regel (afspelen/pauzeren/volume regelen) via mijn telefoon mbv de knoppen op mijn stuur, dus wellicht dat ik dat probleem dan niet zou hebben als ik de officiële afstandsbediening zou gebruiken.

Muziek afspelen vanaf mijn (Garmin XT 1) navigatie gaat eigenlijk ook nooit lekker (stotteren, etc.), dus dat doe ik ook niet.

Verder werkt het wel redelijk, alleen ben ik niet in staat om de firmware naar de laatste versie te updaten; dit schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn waarvoor geen werkende oplossing lijkt te zijn (suggesties zijn andere USB kabels proberen, helaas zonder succes, ook geprobeerd met verschillende PC's en OS versies); ik heb het maar opgegeven.
Groeten,

Peter
ErikS
2024
2024
Type: R1250RT
Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Contacteer:

Ongelezen bericht door ErikS »

QuickFix schreef: 22 sep 2025, 12:42
Verder werkt het wel redelijk, alleen ben ik niet in staat om de firmware naar de laatste versie te updaten; dit schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn waarvoor geen werkende oplossing lijkt te zijn (suggesties zijn andere USB kabels proberen, helaas zonder succes, ook geprobeerd met verschillende PC's en OS versies); ik heb het maar opgegeven.
Herkenbaar probleem, maar de oplossing zou simpel zijn, althans bij mij werkt het. Gewoon de helm met de computer verbinden met een USB1 poort (zwart).
Het schijnt dat de USB 2 poorten (of hoger, blauw) gewoon niet werken.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Ongelezen bericht door QuickFix »

ErikS schreef: 28 sep 2025, 09:54Gewoon de helm met de computer verbinden met een USB1 poort (zwart).
Hmmmm, dat zou ik nog eens na kunnen gaan: de meeste PC's (en laptops) hier zijn maximaal 7 á 8 jaar oud en dat zal dan allemaal minimaal USB2 of hoger zijn. Hopelijk kan ik ergens nog een hele oude PC (of adapter) vinden van voor 2000. _004
Groeten,

Peter

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Communicatie”