Trilling/vibratie achterwiel R1250GS/A
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1250GS
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Trilling/vibratie achterwiel R1250GS/A
Ik ben heb nog niet vaker andere vergelijkbare motoren voor een langere tijd gereden, maar het valt mij op wanneer ik met mijn motor afschuin tijdens het rijden bijvoorbeeld in een bocht dat ik een trillen/vibratie voel in mijn achterwiel. Met name wanneer ik de motor laat rollen met koppeling ingedrukt en wat ga slingeren is het nog beter voelbaar (naar rechts net wat meer dan naar links)
De motor is heeft inmiddels 30.000 km gelopen. De achterband is wel wat vlak. Maar het voelt meer als iets van een lager of degelijke.
Ook voel ik kleine oneffenheden zoals lasnaden, wegmarkeringen als een tik door de aandrijving. Wellicht let ik te veel op alle kleine dingen
De motor is heeft inmiddels 30.000 km gelopen. De achterband is wel wat vlak. Maar het voelt meer als iets van een lager of degelijke.
Ook voel ik kleine oneffenheden zoals lasnaden, wegmarkeringen als een tik door de aandrijving. Wellicht let ik te veel op alle kleine dingen
- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: Trilling/vibratie achterwiel R1250GS/A
Lijkt me niet goed.
Domme vraag misschien: maar zit het achterwiel wel vast?
Zitten alle wielbouten (5 stuks) er in en aangehaald met het juiste koppel/moment?

Domme vraag misschien: maar zit het achterwiel wel vast?
Zitten alle wielbouten (5 stuks) er in en aangehaald met het juiste koppel/moment?

Groeten,
Peter
Peter
- Lone Rider
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nederland
Kijk ook eens goed naar je banden.
May the fleas of a thousand camels infest the crotch of the person who ruined your day. And may their arms be too short to scratch.
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Inderdaad banden, misschien erg cuppen ?
Welke soort banden heb je erop liggen ?
Bij een 50/50 band met grof profiel voel je dat bij lagere snelheden, vooral in het bochie op verhard.
Die tik voel je in je metalen voetsteunen, je kunt er eventueel voetsteunen van je naamgenoten op plaatsen, die hebben rubberen inzetstukken.
Snuffel anders eens op het GS-forum, daar vind je veel meer info dan bij deze luxe bankstelrijders

https://www.bmwgsclub.nl/forum
Welke soort banden heb je erop liggen ?
Bij een 50/50 band met grof profiel voel je dat bij lagere snelheden, vooral in het bochie op verhard.
Die tik voel je in je metalen voetsteunen, je kunt er eventueel voetsteunen van je naamgenoten op plaatsen, die hebben rubberen inzetstukken.
Snuffel anders eens op het GS-forum, daar vind je veel meer info dan bij deze luxe bankstelrijders
https://www.bmwgsclub.nl/forum
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht