vibratie R850RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Anton Nijssen

vibratie R850RT

Ongelezen bericht door Anton Nijssen »

ik rijdt met enorm veel plezier op een R850RT uit 2001met 80.000 Km op de teller en ben de 2e eigenaar sinds 6 jaar dus de BMW gekocht toen deze 2 jaar oud was. Hiervoor gereden met R100RT en R100. De laatste was mijn 1e motor bouwjaar 1982!
Het volgende probleem zit ik eigenlijk een beetje mee: De 850RT is vanaf 0 tot 120 KM snelheid nagenoeg trillingvrij en zeer soepel, echter bij rijden met hogere snelheden, 135 en hoger en bij een toerental van 5000 en meer trilt de motor met een vervelende vibratie, wat weer stopt als de toerenteller weer onder de 5000 zakt. Dit is eigenlijk het afgelopen jaar begonnen en het lijkt wel of je je er steeds meer aan ergert. Motor is goed gesynchroniseerd. Wie kan mij adviseren??
met vriendelijke groet, Anton Nijssen

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Re: vibratie R850RT

Ongelezen bericht door dhr »

Anton,

wat is bepalend voor het vibreren, je toerental of je snelheid?

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Anton Nijssen

Ongelezen bericht door Anton Nijssen »

Anton Nijssen schreef:ik rijdt met enorm veel plezier op een R850RT uit 2001met 80.000 Km op de teller en ben de 2e eigenaar sinds 6 jaar dus de BMW gekocht toen deze 2 jaar oud was. Hiervoor gereden met R100RT en R100. De laatste was mijn 1e motor bouwjaar 1982!
Het volgende probleem zit ik eigenlijk een beetje mee: De 850RT is vanaf 0 tot 120 KM snelheid nagenoeg trillingvrij en zeer soepel, echter bij rijden met hogere snelheden, 135 en hoger en bij een toerental van 5000 en meer trilt de motor met een vervelende vibratie, wat weer stopt als de toerenteller weer onder de 5000 zakt. Dit is eigenlijk het afgelopen jaar begonnen en het lijkt wel of je je er steeds meer aan ergert. Motor is goed gesynchroniseerd. Wie kan mij adviseren??
met vriendelijke groet, Anton Nijssen
dhr schreef:Anton,

hgr
Kees

dhr schreef:Anton,

hgr
Kees

Beste Kees,

bepalend is het toerental, ik noemde de link toeren /snelheid omdat dit alleen in de 5e versnelling voorkomt aangezien doortrekken in lagere versnellingen tot 5000 toeren bij mij zelden of niet voorkomt. Echter bij 5000> in de 4e versnelling treedt het zelfde probleem op,

grt, Anton
WoutG

Ongelezen bericht door WoutG »

Wat heeft dit met de VRO te maken, moet dit niet onder een ander topic?
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

klopt, maar alsie eenmaal fout staat kun je hem zelf niet meer verplaatsen dus dat moet Jos of Wout even doen
WoutG schreef:Wat heeft dit met de VRO te maken, moet dit niet onder een ander topic?
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Garfield
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden

Ongelezen bericht door Garfield »

Dag Anton,

Ik blijf dit topic volgen want ik heb exact hetzelfde. Ook bij mij trillingen boven de 135-140kmh die steeds sterker worden naarmate de snelheid toeneemt. Het ligt bij mij toch echt aan het blok want koppeling in=weg trilling. En ook de synchronisatie is goed, zelf gezien want ik stond er met m'n neus bovenop toen het werd afgesteld. Nu zijn de vierkleppers erg gevoelig voor de afstelling van de kleppen en synchronisatie en als je alles goed hebt afgesteld en het blijft trilen, dan zit het in het blok zelf. Nu kom ik zelden boven de 5000-5500 toeren, maar toch.

Volgens mij is de kwaliteitscontroleur van Herr BMW wat toleranter dan vroeger :shock: , als je het (niet) treft heb je een motor met alle toegestane spelingen tot het uiterste, tja, dan trilt het wat meer en/of loopt het rauwer. Als bijvoorbeeld de zuigers niet nagenoeg hetzelfde gewicht hebben, zal er bij een hoger toerental onbalans optreden.

Allemaal mooi en aardig, maar daar schieten we beiden niets mee op. :( Mischien dat anderen een goede suggestie hebben.

Groeten,
Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”