Je kunt voor hout, kunststof en aluminium gaan.
Ik heb zelf ervaringen met kunststof en aluminium.
Het voordeel van kunststof is dat het in principe al geïsoleerd is.
Vaak ook nog omdat de kunststof versie, zeker de gerenommeerde merken zoals Cosmo en Keter, dubbelwandig kunnen zijn.
Daarnaast, zeker met die gerenommeerde merken, is het modulair en soms zelfs uitbreidbaar, zoals groter kunnen maken, extra ramen of deuren, etc.
Kies wel voor een goed merk want plastic kan heel slecht tegen UV verlichting.
Blijf weg van de "Italiaanse" merken bij de bouwmarkten, die verharden te snel door UV en weersinvloeden, en breken & scheuren vroegtijdig.
Installeren is vaak vrij eenvoudig.
Wel zijn ze vaak ook vrij duur, bij de wat grotere afmetingen.
Pas-vorm is bij de gerenommeerde merken vaak goed tot heel prima.
De metalen versies zijn de vaak wat betaalbare versies.
Pasvorm kan bij sommige merken & modellen soms ietwat een uitdaging zijn, tijdens de montage-fase.
Is vaak ook niet geïsoleerd maar ik vraag mij af of dat ook echt nodig is, dat is een persoonlijke overweging.
Algemene tips:
Kijk altijd heel goed naar de afmetingen!
Niet alleen de afmetingen van de beoogde schuurtje maar ook of je die ruimte ook daadwerkelijk hebt op die plek!
"loop" & meet het uit op die beoogde plek, inclusief de hoogtes(!) voordat je tot aanschaf over gaat.
Kijk ook heel goed naar instap-hoogtes, met name dus de deuropening.
Want bij sommige zal je flink moeten bukken(!) als je de motor erin wilt plaatsen.
Laat staan de windscherm-hoogte (zeker bij niet-OEM), sommige openingen zijn dan echt te laag.
Kies qua diepte/lengte voldoende, liever net iets te diep dan net ff te weinig, anders moet je de motor er iets schuin inzetten en dat is zonde van de ruimte.
Tenzij je een goede & grote aanhangwagen hebt, overweeg het te laten bezorgen.
1tje waar je een keur aan mogelijkheden kunt vinden;
https://igarden.nl