Motor op hol

Onderhoud, problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Beemerke

Motor op hol

Ongelezen bericht door Beemerke »

Wist eigenlijk niet waar ik deze vraag moest stellen.

Vanmiddag met de 1150 Rt naar Nijmegen gereden en hij reed geweldig. Totdat ik op een wat hellende weg moest stoppen. Teruggeschakeld en in de remmen. Maar hoewel ik de koppeling helemaal in had getrokken maakte de motor steeds meer toeren. Kon geen kant uit voor een rood stoplicht en auto's vlak achter je.

Dus de koppeling wat op laten komen en seconden werden minuten pfffffffffffff.
Bij groen weggereden, wat gedraaid aan de Wunderlich cruisecontrol en alles deed het weer naar behoren.

Had trouwens al een paar minuten eerder gemerkt dat bij het schakelen al bij een half ingetrokken koppeling de versnelling erin vloog.

Heb het idee dat het aan de Wunderlich cruisecontrol ligt of zou het nog wat anders kunnen zijn ??? Was in ieder geval geen leuke ervaring.

Groeten,

Paul
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Re: Motor op hol

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Lijkt me geen leuke ervaring. Ken namelijk je soort C C niet.

Gr. Maarten
Beemerke

Is een stuureind met een soort rad eraan. In feite draai je aan het wiel totdat het gas vastzit. Maar normaal gesproken kun je hem dus in een noodsituatie gewoon terugdraaien aan het handvat en het wiel moet dan mee gaan.

Maar was nog niet gedaan met de pret. Hij moest toch weg voor een beurt dus gisteren weggebracht, een K 75 mee als leenmotor. Volgende ochtend wou dat kreng niet starten. Accu leeg gestart en nog niets. Dus een jumpstarter erop gezet, werkte goed bij mijn oude yamaha. Maar nee, de sleutel zat er niet eens in en de starter draaide al rond. Zekering kapot en vervangen. Druppellader weet er ook geen raad mee dus ik denk dat de accu kortsluiting maakt. Zal blij zijn als de 1150 RT weer terug is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

zal je uit de droom helpen:

het _003 _003 _003 heeft rechtse draad, d.w.z. dat vastzetten tegen de draairichting van je gashandel is, het weer los zetten is dus ook verkeerd. Daarnaast kan het ding onder het rijden van zelf vast gaan draaien, ik vermoed door de vibraties van het stuur. Het is dus altijd een verrassing wanneer cc erop gaat, het blijft stunten met je linker hand om de cc erop en eraf te halen.

Tot zover mijn persoonlijke ervaring met de Wunderlich cruise control, voor jou dus uit eerste hand!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Maarten de Vries
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Geen aanrader als ik het zo lees dus.

Groetjes Maarten
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Er is al eerder op het RT-forum melding gemaakt van de Wunderlich-oplossing (die op de keeper beschouwt verkeerd-om werkt) versus de "echte" van ThrottleMeister.

Eigenlijk best wel gevaarlijk als ik dat zo lees.
Als mij dit overkwam zou ik de leverancier van de Wunderlich (of Wunderlich zelf) aanschrijven en mijn geld terug vragen. _001

Ik heb genoeg opsmuk van Wunderlich op mijn motor zitten dat ik geen antipathie tegen Wunderlich heb, maar in dit geval noem ik hun oplossing levensgevaarlijk zo.

Aan de andere kant, als ik zo ThrottleMeister's waarschuwing lees, kan je het beter helemaal niet gebruiken, *bijna*;
http://throttlemeister.com/safety.html
Beemerke

Bert, ik denk dat je helemaal gelijk hebt, dat is waarschijnlijk ook gebeurd. Het is maar een gevaarlijk ding en ik denk dat ik hem er maar weer af zal halen.

En Wunderlich zal ik toch ook eens benaderen dat dit wel erg gevaarlijk is. Je weet nooit wanneer hij erop of eraf is. En spontaan gas geven is levensgevaarlijk.

Gegroet en weer wijzer geworden, gelukkig zonder ongelukken.

Paul
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Het kan helemaal aan mij liggen hoor maar telkens als ik hoor cruiscontrole op een motor vraag ik me af of je niet beter auto kan gaan rijden maar dat kan ik ook zeggen van de radio's die mensen op de motor aan hebben .
Eddy
Bijz: Ostgrau metallic mat
Woonplaats of omgeving: Doesburg

Ongelezen bericht door Eddy »

Hallo forumleden,

Ik heb kort geleden ook deze wunderlich cruisecontrol gekocht en het werkt perfect.
Er zit een nylon ring tussen het handvat en de cruisecontrol en je moet dat ding wel echt niet zo vast draaien om resultaat te krijgen. Je druk het handvat ook zo weer terug dus echt het is niet gevaarlijk maar je moet wel weten hoe het werkt.

Ik lees hier dat het géén goede cruisecontrol zou zijn maar ik heb toch wel een andere mening hierover.
Over cruiscontrol op de motor kan ik zeggen dat het af en toe best handig is als je lange afstanden maakt en even je rechterhand van het gas af kan halen. Stadsverkeer en lekker op binnenwegen toeren gebruik ik het niet. dan wil ik zelf het FINGERSPITSENGEFUHL hebben..

Grtz Eddy
Het leven is zo mooi daar kun je nog géén 1/2 uur dood voor zijn.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Yobotje schreef:M'n CC zit er nu een klein jaar op en bevalt me prima. Ik hoef niet met m'n linker hand de genoemde capriolen aan de rechterkant uit te halen. Onbegrijpelijk overigens.....
Ik heb er veel gemak en plezier van net als af toe muziek of fileberichten van de radio.
............ en welke heb jij dan .....................?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Over de cruise control van wunderlich kan ik kort zijn: ik heb die ook en het enige wat je ermee doet is de gashendel vastzetten. De originele CC houd de snelheid vast en dat is veel fijner. Ga je met de wunderlich versie berg op dan ga je te langzaam en ga je berg af dan ga je te snel. Ik heb het ding erop maar gebruik hem nooit want het is 3x niks. _003 _003 _003

Mocht iemand overwegen deze aan te schaffen: geen aanrader!!
Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Versnellingsbak & Koppeling”