After sales headlight bij plaatsen ?

Xenon, LED, mistlampen, storingen en aanpassingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
scuffy

After sales headlight bij plaatsen ?

Ongelezen bericht door scuffy »

Heeft er hier iemand ervaring mee en hebben jullie hier foto van Dank voor de re Scuffy
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: After sales headlight bij plaatsen ?

Ongelezen bericht door japachap »

Je heb de 1100, of niet? Redelijk vierhoekig gevormd lamp, dus er moet iets te vinden zijn aftermarket. Hella en Ring zijn goed fabricants met wie te gaan zoeken.
Ik heb geen evaring, maar het lijkt me dat de moeilijkst wordt een aangepast montage beugel binnen de kuip plaatsen.
Was je van plan een lamp achter de oorspronkelijk glass te inbouwen- dat is ingewikkeld; of vind je het niet erg als de bovenrand van een vierhoekig lamp buiten de kuip steekt?
Of ga je totaal gek en zet vier projector lampjes (2 hoog berm en 2 zacht berm) in de kuip?

Wat is de grootste ergenis- niet voldoende light bij zacht berm, of bij hoge berm? Als alleen bij zachte berm, dan kan je misschien makkelijkst twee "mist" projectorlampen plaatsen naast de kuip. Deze hebben een netjes afgesneden lichtbundel zodat je minder hindernis aan aankommende verkeer zullen maken.

Ik dacht een van de duits styling/accessoires leveranciers had eens een bespoke after-sales koplamp voor de 1100... maar misschien heb ik dat mis.

Je kan ook een nieuwe bedraading tot aan de accu maken en de oorspronkelijk bedraading als bestuuring voor en relais. hierbij kan je veiliger een sterker/feller 'rally' H4 lamp plaatsen- 80/80W of zelfs een 120/100W. Volgens mij illegaal voor wegengebruik- maar had ik wel in mijn oude XJ gedaan zonder probleem.

Jammer voor mij dat de H7 voor de 1150 in 100w allen een xenon-look na-apen...

Ach, een paar ideen voor je... _004
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Hallo Scuffy,

ik heb zelf ook met dat plan rondgelopen, en toen ging mijn 1100 totalloss, en werd vervangen door een 1150, probleem slechte verlichting grotendeels opgelost.
Mijn ervaring tot nu toe met vervangen van de unit van de 1100 zijn niet bijster positief, je zult zelf moeten knutselen.
Bij Louis hebben ze groot- en dimlichtarmatuurtjes die naast elkaar passen binnen de afmeting van de lamp van een 1100, waar je dan bijv. plexiglas voor kunt plaatsen, maar de ophanging aan de achterkant zul je met de hand moeten fabriceren.
Aftermarket heb ik, ondanks mijn uitgebreide zoektocht niets passends kunnen vinden.
Xenon is in een 1100 niet zo'n goede oplossing, omdat het geribbelde glas vrij veel strooilicht levert, waardoor je storend kunt zijn voor mede-weggebruikers, de 1150 heeft daar veel minder last van. Daarbij nog eens, dat er in het buitenland blijkbaar op gecontroleerd wordt, lees hierover het juiste draadje: [url]viewtopic.php?f=31&t=9133&p=104353&hili ... 101486/url]

Succes, en als je gaat knutselen uiteraard graag foto's.

Groet, Aad
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

beckysmile schreef:Xenon is in een 1100 niet zo'n goede oplossing, omdat het geribbelde glas vrij veel strooilicht levert, waardoor je storend kunt zijn voor mede-weggebruikers
Sorry, even een ander geluid: heb sinds een jaar Pilot bi-xenon in mijn -1100- laten inbouwen door Kenny van MSA. . . de lamp is goed afgesteld. . . na vele kilometers zowel overdag als 's nachts, nog geen enkele medeweggebruiker tegengekomen die mijn verlichting als storend heeft ervaren. . . :!:
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

+1

Ook ik heb alleen maar positieve ervaringen met een (Pilot) Bi Xenon op mijn toen 1100RT.
En geen op- of aanmerkingen gehad van de overige verkeersdeelnemers noch de handhavers.
jpauwels
Type: R1200RT
Bijz: Saphir Schwarz Metallic
Woonplaats of omgeving: Riel

Ongelezen bericht door jpauwels »

Ik heb geen idee of het mogelijk is, maar kun je niet een 1150 bovenkuip met bijbehorende koplamp plaatsen op een 1100?

Sent from my iPad aan alle forumleden
scuffy

Bedankt mensen voor de vele reacties alles stemt tot nadenken . Ik heb reeds andere lamp gestoken van 100 watt doch het zicht bij nacht verbeterde niet noemenswaardig (slechts een paar meters zicht ik zie amper waar ik rij) . Ik had daarom in gedachten om onder de kuip tussen de veerpoten iets after sales te monteren die samen branden met de originele lamp . Ben er nog niet uit.Die neus ombouwen naar die van de 1150 komt als dure grap naar voor ,niets past er men moet dus alle stukken gaan aanpassen alles lijkt hetzelfde maar dat is het niet de frame is ook anders laat staan het correcte kleur te vinden . verdere ideeën en reacties blijven uiteraard welkom.
DesertStrom
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door DesertStrom »

Heb je DIT al eens doorgelezen?
Kan in jouw geval ook wel eens interessant zijn.
scuffy

Bedankt dessertstorm zal dat zeker eens uitmeten zou goed kunnen zijn gezien de leeftijd mijnen fiets .
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

DesertStrom schreef:Heb je DIT al eens doorgelezen?
Kan in jouw geval ook wel eens interessant zijn.
Heb gehoord van meerdere instanties van een slechte aarde aansluiting op 1100/1150 koplampen- du seen goede plek om te beginnen.

Had de (open-circuit) spanning van mijn 1150RT zachte berm lamp-stekker vandaag gemeten- gewoon om te kijken.
Hooftschakelaar aan, motor niet gestart- 12,2V
Motor draiien, accu waarschuwingslamp verdooft, 12000tpm- 14,0V
Opmerking- spanning perfect op mijn RT. Ontwerp van lampunit (net zoals de slecht ontwerpen achterlampunit) ter schuld voor matig lichtopbrengst. Ik gebruik Phillips Extreme Vision H7s (of zoielts)- ter minst +100% meer licht dan standaard, zo ze zeggen... maar mijn lamphuizing lijkt verbrand (is geel) direct onder de zachte berm lamp... Ik mis metaal reflectorelementen...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
scuffy

Bij nazicht van de spanning is die ok ,maar daar heb ik het euvel gevonden hier bleek de stekker op de lamp half gesmolten deze is zo in de rubber ingepakt om waterdicht te zijn dat dit niet te zien was . even nieuw fiche maken en wauw ook meer licht .daartegen staat dat het wel net niet voldoende is. Zal dus opteren om er één bij te monteren onder zijn neus, als het begint te winteren gaan we er even aan klussen de foto's volgen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Verlichting & Elektronica”