BMW R1150 RT HEADLIGHT PROTECTOR

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Beemer-Tycoons
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

BMW R1150 RT HEADLIGHT PROTECTOR

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Afgelopen week heb ik via E-Bay een headlight protector gekocht voor mijn Beemer die vandaag heb ontvangen, na het uitpakken gekeken hoe het op de motor past, Ik weet het niet of dit wel de 18 euries waard is die ik er voor betaald heb, het komt uit Engeland.
De verkoper is volgens mij op E-Bay te vinden onder:slipscreenslimited
Het geheel is voor de koplamp bevestigd met een aantal klitteband stikkerjes zodat je de protector kunt verwijderen om de boel schoon te maken , we gaan het straks zien of het bevalt misschien toch wel handig als ik straks na de winterstop op 1 maart weer ga rijden en de kiezelstenen vliegen me weer om de oren op de slechte wegen na de winter.
Afbeelding
Groeten Peter -1150-
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Inspector Gadget

Re: BMW R1150 RT HEADLIGHT PROTECTOR

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

In de "volksmond" worden ze vaak Head Light Cover (HLC) genoemd.

Een "bekende" fabrikant is Aeroflow, die ook ruiten maakt voor (o.a.) de BMW's, maar die is flink duurder dan 18 pleuri. :lol:
http://www.aeroflowscreens.com/r1100rt_ ... ctures.htm

Die klittenband stickers zijn waarschijnlijk de 3M Dual-Lok, daarmee zit het goed vast, maar kan je het ook gemakkelijk loshalen om schoon te maken.

Ikzelf heb er voor gekozen ook zo iets op mijn R1100RT te monteren, nadat ik regelmatig merkte dat ik van het overige verkeer steentjes stond te happen.
Aan de andere kant, ik lees hier op het forum niet zo heel vaak dat men een kapot koplamp-glas heeft, maar dat is ook een beetje seizoensafhankelijk, denk ik.
In bepaalde seizoenen ligt er veel meer troep op de weg.

Maar als je koplamp-glas kapot gaat, kán het een dure grap worden.
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

Krijg je hiermee geen verstrooiing van de lichtbundel?
Inspector Gadget

Ligt aan het materiaal en de dikte daarvan, maar mijn indruk is van niet, nee.

Krassen e.d. zullen ook invloed hebben, maar ik hou het goed schoon (uiteraard ;) )
Beemer-Tycoons
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Hai Dutchmidiman, heb jij de dure uitgave van die head light cover? en heb je die al lang in gebruik ?
Ja ,het schoon maken van mijn Z-Liner scherm doe ik normaal ook altijd nadat ik thuis ben gekomen met een vezeldoekje dus dat zal ik hier dan ook gelijk mee doen.
Peter -1150-
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Inspector Gadget

Ja, ik heb de dure uitgave, want mijn ervaringen met eBay (lees: de verkopers op eBay) zijn niet altijd positief.

Ik koop het dan liever bij de bron, in de US in dit geval, en weet dat het dan a) aankomt (vaak wel invoerrechten) b) ik geen "huisvlijt" materiaal krijg c) en zo zijn er wel meer redenen dat ik terughoudend ben voor wat betreft eBay.

Bij mij zit de Aeroflow er nu zo'n 2 jaar-en-een-beetje op.
En als ik de steenslag op mijn helm e.d. zie, ben ik wel blij met deze investering.

Formeel dien je die 3M Dual-Lok 1x per jaar te vernieuwen, maar dat is volgens mij als je Californische zonneschijn hebt. ;)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”