in Frankrijk met vast achterrempook
Moderator: RT_Patrick
- head02
- Type: R1200RT/LC
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Lisse
in Frankrijk met vast achterrempook
Beste mensen graag even advies. Ik zit in frankrijk met een vaste achter rem pook. Remblok zit niet vast maar mijn rempook wil niet naar beneden. Wie geeft mij advies
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: in Frankrijk met vast achterrempook
Lijkt mij een kwestie van pedal van de vootplaat demonteeren, de (simpel)lagers schoonmaken en goed invetten.
Had een keeer gehord van de lagers stijf/droog worden door warmte van de uitlaat/motor.
In ieder geval- demonteeren, schoonmaken, invetten.
Of voorzichtig rijden met de pedaal met kabelwraps omhoog vastgezet (zodat ie niet naar beneden kunnen gedrukt worden en zo de achterrem vast kommen te zitten) totdat je thuis komt.
Hope dat van hulp is...
Had een keeer gehord van de lagers stijf/droog worden door warmte van de uitlaat/motor.
In ieder geval- demonteeren, schoonmaken, invetten.
Of voorzichtig rijden met de pedaal met kabelwraps omhoog vastgezet (zodat ie niet naar beneden kunnen gedrukt worden en zo de achterrem vast kommen te zitten) totdat je thuis komt.
Hope dat van hulp is...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- HansD
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Niet naar beneden? Of niet meer naar boven?head02 schreef:Beste mensen graag even advies. Ik zit in frankrijk met een vaste achter rem pook. Remblok zit niet vast maar mijn rempook wil niet naar beneden. Wie geeft mij advies
Als ie niet meer naar beneden wil, what's the problem?: je kunt prima zonder achterrem rijden.
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Remcilinder of scharnierpunt pook. Al had je het probleem dan waarschijnlijk al een tijdje zou ik denken.
- head02
hij kan inderdaad niet naar beneden.
morgen is er geen zaak open dus ga ik morgen eens rustig kijken. het schema helpt daarbij wel waarvoor dank.
het rijden zonder achterrem vind ik wel een dingetje.
wat vinden jullie?
morgen is er geen zaak open dus ga ik morgen eens rustig kijken. het schema helpt daarbij wel waarvoor dank.
wat vinden jullie?
Dat is geen enkel probleem.head02 schreef:hij kan inderdaad niet naar beneden.
wat vinden jullie?
Toen ik naast mijn Beemer nog een racer had, gebruikte ik op die laatste fiets alleen de voorrem. Zelfs op het circuit.
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ik gebruik de achterrem ook heel weinig. Af en toe bij heel langzaam rijden. Dus ik zou me geen zorgen maken als ik even zonder zat.
- head02
mijn diagnose was ietwat verkeerd.
het lijkt alsof de pook blijft hangen maar in feite heb ik geen rembekrachtiging meer.
als ik het contact aan zet verschijnt er een rode driehoek voor 1 sec. dit daarna over in een gele waarschuwingsdriehoek met op het scherm de melding check. na ca 2 sec krijg ik in rode letters brake failure en een klein geel driehoekje met een pijl rondom.
als ik rij gaat alles uit maar achterrem heb ik niet.
het lijkt alsof de pook blijft hangen maar in feite heb ik geen rembekrachtiging meer.
als ik het contact aan zet verschijnt er een rode driehoek voor 1 sec. dit daarna over in een gele waarschuwingsdriehoek met op het scherm de melding check. na ca 2 sec krijg ik in rode letters brake failure en een klein geel driehoekje met een pijl rondom.
als ik rij gaat alles uit maar achterrem heb ik niet.
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Dat is dus veel meer ingewikkeld. Kan alles van een lekkende slang/reservoir/remklauw tot lucht in de remolie tot een slecht verbinding of een kapot achterwielsensor (de laatste is een goede plek te beginnen).
Maar rijden zonder achterrem is niet zo erg- de meest mensen gebruiken het alleen bij rijden of manoeuvers op lage snelheid...
Maar rijden zonder achterrem is niet zo erg- de meest mensen gebruiken het alleen bij rijden of manoeuvers op lage snelheid...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2507 Weergaves
-
Laatste bericht door trebor
-
- 28 Reacties
- 10738 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
-
Nieuw bericht Hoe een RT vast te maken op een motortrailer?
door RTeetje » » in Overige Techniek & Mechanica - 3 Reacties
- 4380 Weergaves
-
Laatste bericht door Hazeldonk
-
-
- 2 Reacties
- 1993 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird