Verzekering
Moderator: RT_Patrick
Verzekering
Ik heb de nieuwe R1200RT LC gekocht en deze net als de oude RT verzekerd bij de KNMV. Met de maximale no claim van 80% betaal ik 70 euro per maand aan premie voor de all risk verzekering. Dit vind ik om eerlijk te zijn absurd veel, al ben ik me ervan bewust dat motoren nu eenmaal duurder zijn dan auto's om te verzekering.
Nu heb ik de premie check gedaan bij inshared.
Bij hun kom ik met een eigen risico van 250 € per gebeurtenis uit op een maanpremie van 47 €
Dit vind ik een enorm verschil en overweeg dus ook over te stappen.
Heeft hier iemand ervaring met Inshared?? Zit hier een addertje onder het gras?
Ik hoor het graag.
Luc
Nu heb ik de premie check gedaan bij inshared.
Bij hun kom ik met een eigen risico van 250 € per gebeurtenis uit op een maanpremie van 47 €
Dit vind ik een enorm verschil en overweeg dus ook over te stappen.
Heeft hier iemand ervaring met Inshared?? Zit hier een addertje onder het gras?
Ik hoor het graag.
Luc
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
Re: Verzekering
Luc, de ene all-risk verzekering is de andere niet
. Er zitten in de voorwaarden van vergoeding nogal wat verschillen. Om er maar eens een paar te noemen; hoe lang keren ze de nieuwwaarde uit bij een total-los?, zijn alle accessoires (helm, navigatie, kleding, etc) wél of niet mee verzekerd? wat zijn de beveiligingsvoorwaarden van de motor bij diefstal? etc....
Ik heb een soort ultra all-risk verzekering en die kost mij - ondanks mijn winterstalling en ondanks dat mijn brommert inmiddels 10 jaar oud is - elke maand 60 Euro. Inderdaad niet goedkoop, maar daar staat wel tegenover dat ik voor zo goed als alles verzekerd ben
Mijn advies; staar je niet blind op de maandpremie, maar kijk héél goed naar alle voorwaarden

Ik heb een soort ultra all-risk verzekering en die kost mij - ondanks mijn winterstalling en ondanks dat mijn brommert inmiddels 10 jaar oud is - elke maand 60 Euro. Inderdaad niet goedkoop, maar daar staat wel tegenover dat ik voor zo goed als alles verzekerd ben

Mijn advies; staar je niet blind op de maandpremie, maar kijk héél goed naar alle voorwaarden
De voorwaarden zijn gewoon goed. Kleding tot 1000 euro meeverzekerd. Accessoires tot 500 euro. wel 250 euro eigen risico per gebeurtenis.Berrybeer schreef:Luc, de ene all-risk verzekering is de andere niet. Er zitten in de voorwaarden van vergoeding nogal wat verschillen. Om er maar eens een paar te noemen; hoe lang keren ze de nieuwwaarde uit bij een total-los?, zijn alle accessoires (helm, navigatie, kleding, etc) wél of niet mee verzekerd? wat zijn de beveiligingsvoorwaarden van de motor bij diefstal? etc....
Af fabriek extra's waren bij de verzekering inbegrepen. Ik heb een 4 sterren goedgekeurd ART slot en alarm. Dus ook dat moet goed komen.
Luc
Verplicht binnen staan?
Verplicht vastmaken aan een vast object?
Dat zijn vaak de instinkers bij lage premies.
Verplicht vastmaken aan een vast object?
Dat zijn vaak de instinkers bij lage premies.
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Woonplaats of omgeving: Uden
Dat zijn idd een paar van de voorwaarden van Inshared had ik al gelezen in de betreffende voorwaarden. Ze zetten er zelfs een verplichte tijd bij: van 23.00 tot 06.00 uur 

- Eric r1200rt
- Type: R1200RT
- Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Dat binnen staan geldt alleen voor het huis adres, vind ik niet zo'n probleem. Met betrekking tot het alarm:
Alarmsysteem SCM klasse M2 of hoger, waarbij het beveiligingssysteem in werking dient te zijn bij achterlating van uw motor
Weet iemand of het BMW alarm hier aan voldoet?
Groet,
Eric.
Alarmsysteem SCM klasse M2 of hoger, waarbij het beveiligingssysteem in werking dient te zijn bij achterlating van uw motor
Weet iemand of het BMW alarm hier aan voldoet?
Groet,
Eric.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
- Eric r1200rt
Oh, lees net nog dat bij stalling buitenhuis 's avond / 's nacht de motor met goedgekeurd slot aan de vaste wereld verbonden dient te zijn ....dat lijkt me wel weer lastig ....
Eric.
Eric.
- Eric r1200rt
Oeps, niet zo snel posten ...
Buitenhuis geldt ook voor overdag, valt dan voor mij af ivm stelling op parkeerplaats bij werk.
Buitenhuis geldt ook voor overdag, valt dan voor mij af ivm stelling op parkeerplaats bij werk.
Ik ben eens verder gaan kijken en kom tot mijn verbazing zaken als van 23 uur tot 6 uur stallen binnenshuis in afgesloten garage tegen bij Verzekerjezelf.nl Die volgens Kassa de beste keuze was. Bij de KNMV staat dit ook in de voorwaarden (ben ik tot nu verzekerd) en bij Inshared dus ook.
BMW gebeld (dealer) of mijn alarm in de splinternieuwe RT SCM klasse M2 is.
Antwoord: Nee, hiervoor moet het systeem worden aangepast en hiervoor mag je dus lekker extra dokken. Het alarmsysteem is geschikt voor alle landen behalve Nederland. Dat was het antwoord
Als ik dit geweten had was het een principe kwestie geworden en had BMW de RT in hun reet mogen steken!!
koop je een motor van 24 mille en zit er een flut alarmpje op dat niet door verzekerraars geaccepteerd wordt.
Wellicht dat er meerdere forumleden zijn die de voorwaarden voor hun verzekering nog eens goed moeten doorlezen.
Luc
BMW gebeld (dealer) of mijn alarm in de splinternieuwe RT SCM klasse M2 is.
Antwoord: Nee, hiervoor moet het systeem worden aangepast en hiervoor mag je dus lekker extra dokken. Het alarmsysteem is geschikt voor alle landen behalve Nederland. Dat was het antwoord
Als ik dit geweten had was het een principe kwestie geworden en had BMW de RT in hun reet mogen steken!!
koop je een motor van 24 mille en zit er een flut alarmpje op dat niet door verzekerraars geaccepteerd wordt.
Wellicht dat er meerdere forumleden zijn die de voorwaarden voor hun verzekering nog eens goed moeten doorlezen.
Luc
Raar. Ik heb wel een SCM certificaat bij de LC ontvangen waarop de bevestiging staat dat het aan de M2 eisen voldoet. Het certificaat is 3 jaar geldig. Daarna is kennelijk een update?onderhoud noodzakelijk.
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Beste Luc, ik denk dat jij oorzaak en gevolg omdraait: het BMW alarm is prima, maar de Nederlandse verzekeraars 'deugen' niet. Zij hebben de stichting opgericht om die verrekte SCM certificaten uit te geven en daar willen ze wél munt uit slaan. Mijn K1600GT moest ook zo'n certificaat hebben. Er is niets aan het alarm aangepast, hij is alleen ingeschreven bij de stichting... Kortom: prima alarm volgens de Goden der Verzekeraars alleen jammer dat het stickertje zo duur is ...Erteetje schreef:
...koop je een motor van 24 mille en zit er een flut alarmpje op dat niet door verzekerraars geaccepteerd wordt.
Luc
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Nogmaals navraag gedaan bij de dealer.doov650 schreef:Raar. Ik heb wel een SCM certificaat bij de LC ontvangen waarop de bevestiging staat dat het aan de M2 eisen voldoet. Het certificaat is 3 jaar geldig. Daarna is kennelijk een update?onderhoud noodzakelijk.
Er moet een softwarematige aanpassing worden gedaan en een hardware matige aanpassing. Pas dan mag een certificaat afgegeven worden en het alarm moet elke 2 jaar gekeurd worden.
Iemand andere info gekregen van zijn of haar dealer???
Luc
Ik heb het certificaat er nog even bijgepakt:Erteetje schreef:Nogmaals navraag gedaan bij de dealer.doov650 schreef:Raar. Ik heb wel een SCM certificaat bij de LC ontvangen waarop de bevestiging staat dat het aan de M2 eisen voldoet. Het certificaat is 3 jaar geldig. Daarna is kennelijk een update?onderhoud noodzakelijk.
Er moet een softwarematige aanpassing worden gedaan en een hardware matige aanpassing. Pas dan mag een certificaat afgegeven worden en het alarm moet elke 2 jaar gekeurd worden.
Luc
"De geldigheidsduur van dit certificaat is 36 maanden. Hierna moet uw systeem jaarlijks periodiek gekeurd te worden bij een Kiwa SCM erkend inbouwstation"
Je dealert praat peop.
Na het nodige informeren en vergelijken ga ik de motorverzekering bij de KNMV opzeggen en maak de overstap naar BMW Motor Cover
Voordelen van de overstap:
KNMV max 5000 km
BMW Motor Cover max 20000 km
KNMV 1 jaar nieuwwaarde regeling
BMW Motor Cover 3 jaar nieuwwaarde regeling
Voor de KNMV betaal ik 70 euro
Voor de BMW Motor Cover ga ik 62 betalen
Geen rare voorschriften dat de motor tussen 23.00 uur en 06.00 uur in de garage moet staan
(zoals de KNMV in de voorwaarden heeft staan)
Dit is voor mij al genoeg om de knoop door te hakken.
Luc
Voordelen van de overstap:
KNMV max 5000 km
BMW Motor Cover max 20000 km
KNMV 1 jaar nieuwwaarde regeling
BMW Motor Cover 3 jaar nieuwwaarde regeling
Voor de KNMV betaal ik 70 euro
Voor de BMW Motor Cover ga ik 62 betalen
Geen rare voorschriften dat de motor tussen 23.00 uur en 06.00 uur in de garage moet staan

Dit is voor mij al genoeg om de knoop door te hakken.
Luc
Het is toch niet meer normaal dat je je moet afvragen wie je nu de juiste informatie geeft.doov650 schreef:Ik heb het certificaat er nog even bijgepakt:Erteetje schreef:Nogmaals navraag gedaan bij de dealer.doov650 schreef:Raar. Ik heb wel een SCM certificaat bij de LC ontvangen waarop de bevestiging staat dat het aan de M2 eisen voldoet. Het certificaat is 3 jaar geldig. Daarna is kennelijk een update?onderhoud noodzakelijk.
Luc
"De geldigheidsduur van dit certificaat is 36 maanden. Hierna moet uw systeem jaarlijks periodiek gekeurd te worden bij een Kiwa SCM erkend inbouwstation"
Je dealert praat peop.
Je zou blindelings moeten kunnenvertrouwen op de informatie die je van je dealer krijgt waar je 24000 uitgeeft aan een motor.
Rara wie heeft er nu gelijk???
Mijn dealer zegt dat zij het volgens de regels spelen.
Ik weet het niet meer.

- Beamer63
- Bijz: R Nine T Racer
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Bij mijn weten is het voldoende als het alarm wordt " ingeleerd" en wordt beschermd door een stalen kast. ( doorboor beveiliging)
Degene die een certificaat hebben : kijk eens of alarmodule is " ingepakt" door een stalen kast ( alleen open aan achterzijde en zijkanten )
Vr. Groeten,
Peter
Degene die een certificaat hebben : kijk eens of alarmodule is " ingepakt" door een stalen kast ( alleen open aan achterzijde en zijkanten )
Vr. Groeten,
Peter
Ik denk dat je helemaal gelijk hebtBeamer63 schreef:Bij mijn weten is het voldoende als het alarm wordt " ingeleerd" en wordt beschermd door een stalen kast. ( doorboor beveiliging)
Vr. Groeten,
Peter

Zoiets heb ik namelijk ook te horen gekregen van de dealeRT
- Lemoi
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
yep, ook verschillende dealers gevraagd: Metalen kastje om het alarm en SCM certificaat. (was toen 99 euro voor de LC). Certificaat was in iedergeval duurder als het metalen kastje
Dealer gaf inderdaad aan dat de prijs 100 € isLemoi schreef:yep, ook verschillende dealers gevraagd: Metalen kastje om het alarm en SCM certificaat. (was toen 99 euro voor de LC). Certificaat was in iedergeval duurder als het metalen kastje

Valt mee maar blijf het schandalig vinden dat dat niet standaard is voor in Nederland geleverde motoren.

- Cobaard
- Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Drunen
Goede middag, ik heb zojuist pas kennis genomen van het vorengaande. Een tip voor een (naar mijn mening) goede motorverzekering: Centraal Beheer. Geen idiote veiligheidsbepalingen, 3 jaar nieuwwaarde (en nog wat extra's inbegrepen zoals kleding en helm) en bij 75% noclaim voor de 1200RT LC full options een maandpremie van ca 55 euro (hangt van de postcode af). Hierbij niet inbegrepen collectiviteitskorting. Ik betaal voor mijn 1200RT (dec 2011), All Risk met collectiviteit 46 euro. Mocht je NU eea op internet willen opzoeken: dat lukt niet, want ze hebben een storing, telefonisch zijn ze wel bereikbaar (055-5799054) en even voor de goede orde: ik doe niet in verzekeringen. Succes :mrgreen:
Cobaard schreef:Goede middag, ik heb zojuist pas kennis genomen van het vorengaande. Een tip voor een (naar mijn mening) goede motorverzekering: Centraal Beheer. Geen idiote veiligheidsbepalingen, 3 jaar nieuwwaarde (en nog wat extra's inbegrepen zoals kleding en helm) en bij 75% noclaim voor de 1200RT LC full options een maandpremie van ca 55 euro (hangt van de postcode af). Hierbij niet inbegrepen collectiviteitskorting. Ik betaal voor mijn 1200RT (dec 2011), All Risk met collectiviteit 46 euro. Mocht je NU eea op internet willen opzoeken: dat lukt niet, want ze hebben een storing, telefonisch zijn ze wel bereikbaar (055-5799054) en even voor de goede orde: ik doe niet in verzekeringen. Succes :mrgreen:
Ik ga morgen dus bellen met Centraal Beheer. Ik heb daar (op mijn ziektekostenverzekering na) alles verzekerd. Van huis tot 2 auto's (All Risk) WA etc. Als je de berekening via de site doet kom ik op een absurd hoog bedrag uit. 180 euro per maand met 20 schadevrije jaren

Laat ze dat zelf maar eens narekenen

Wordt vervolgt.
Luc
Aangezien Centraal Beheer tot 9 uur bereikbaar is ben ik gelijk in de telefoon geklommen en heb ze gebeld om de premie te laten berekenen. Online kreeg ik met 20 schadevrije jaren een premie van 180 euro per maand voorschotelt en dat leek mij niet echt correct.Cobaard schreef:Goede middag, ik heb zojuist pas kennis genomen van het vorengaande. Een tip voor een (naar mijn mening) goede motorverzekering: Centraal Beheer. Geen idiote veiligheidsbepalingen, 3 jaar nieuwwaarde (en nog wat extra's inbegrepen zoals kleding en helm) en bij 75% noclaim voor de 1200RT LC full options een maandpremie van ca 55 euro (hangt van de postcode af). Hierbij niet inbegrepen collectiviteitskorting. Ik betaal voor mijn 1200RT (dec 2011), All Risk met collectiviteit 46 euro. Mocht je NU eea op internet willen opzoeken: dat lukt niet, want ze hebben een storing, telefonisch zijn ze wel bereikbaar (055-5799054) en even voor de goede orde: ik doe niet in verzekeringen. Succes :mrgreen:
De medewerker de premie laten berekenen en ik kwam ui op 72.65 voor de RT LC full options m.u.v. het audiosysteem. Jouw 55 euro lijken dus niet te kloppen.

Bij BMW zelf kwam ik met vergelijkbare voorwaarden uit op 62 euro. En deze gaat het dus worden.
Luc
- MofkaP
- Bijz: R1300GS ASO + F850GS
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Contacteer:
Bij BMW motor cover (Allianz is de verzekeringsnemer, BMW is tussenpersoon) gelden ook wat (vreemde) beperkende voorwaarden.
De aansprakelijkheidsverzekering geldt alleen als de bestuurder op de polis staat vermeld.
Dat geldt ook voor de garage bij onderhoud, of de dealer. Die moeten ook op de polis staan vermeld.
Als je iemand anders op de motor laat rijden (broer, zus, motorvriend, of wie dan ook) die niet op de polis staat vermeld, dan geldt verzekering niet.
Er wordt dan niet uitgekeerd.
Er wordt ook geen schade betaald als de bestuurder "roekeloos" is geweest. Dat wordt niet verder uitgewerkt of gedefinieerd.
Een fijne open voorwaarde, waarvan je nu al kunt zien aankomen dat het tot forse discussies aanleiding kan geven.
Is roekeloos als je iets te snel rijdt? Weinig motorrijders die dat niet doen (zoals ik :) ).
Is roekeloos als je een andere verkeersregel overtreedt? B.v. voor de stopstreep opstellen bij een verkeerslicht, via een verkeerde voorsorteerstrook rijden, of rechts inhalen?
Draagbare navigatie apparatuur is niet verzekerd, tenzij het op de polis is vermeld en het verzekerde bedrag (en de premie) daarmee is verhoogd.
Nieuwprijs voor 36 maanden wordt alleen uitgekeerd als je een vergelijkbare motorfiets bij een officiële BMW dealer koopt.
Anders begint er meteen een afschrijving van 1% per maand al in de eerste maand.
Lekkere vorm van gedwongen winkelnering.
De aansprakelijkheidsverzekering geldt alleen als de bestuurder op de polis staat vermeld.
Dat geldt ook voor de garage bij onderhoud, of de dealer. Die moeten ook op de polis staan vermeld.
Als je iemand anders op de motor laat rijden (broer, zus, motorvriend, of wie dan ook) die niet op de polis staat vermeld, dan geldt verzekering niet.
Er wordt ook geen schade betaald als de bestuurder "roekeloos" is geweest. Dat wordt niet verder uitgewerkt of gedefinieerd.
Een fijne open voorwaarde, waarvan je nu al kunt zien aankomen dat het tot forse discussies aanleiding kan geven.
Is roekeloos als je iets te snel rijdt? Weinig motorrijders die dat niet doen (zoals ik :) ).
Is roekeloos als je een andere verkeersregel overtreedt? B.v. voor de stopstreep opstellen bij een verkeerslicht, via een verkeerde voorsorteerstrook rijden, of rechts inhalen?
Draagbare navigatie apparatuur is niet verzekerd, tenzij het op de polis is vermeld en het verzekerde bedrag (en de premie) daarmee is verhoogd.
Nieuwprijs voor 36 maanden wordt alleen uitgekeerd als je een vergelijkbare motorfiets bij een officiële BMW dealer koopt.
Anders begint er meteen een afschrijving van 1% per maand al in de eerste maand.
Groetjes van MofkaP
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
IK heb van heel wat maatschappijen de voorwaarden gelezen. Noem mij maar eens een verzekeraar op waar de voorwaarden geen vreemde zaken bevatten. Ik kan er geen noemenMofkaP schreef:Bij BMW motor cover (Allianz is de verzekeringsnemer, BMW is tussenpersoon) gelden ook wat (vreemde) beperkende voorwaarden.

- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Verzekeraars willen winst maken en vooral geen schades vergoeden.
Je kunt eens kijken bij http://www.mag-verzekeringen.nl , die heb ik hier nog niet gezien.
Heb niet alle kleine lettertjes gelezen,dat is iets voor diegene die echt op zoek zijn, weet ook niets van premiehoogte maar een quickscan levert het volgende:
schade door diefstal als die het gevolg is van het niet in acht nemen van de normale zorgvuldigheid.
Hiervan is in ieder geval sprake als verzekerde de motor onbeheerd heeft achtergelaten terwijl hij:
a.
de motor niet goed met een ART goedgekeurd slot heeft afgesloten;
3
b.
de sleutels daarop of daarin heeft achtergelaten.
Je kunt eens kijken bij http://www.mag-verzekeringen.nl , die heb ik hier nog niet gezien.
Heb niet alle kleine lettertjes gelezen,dat is iets voor diegene die echt op zoek zijn, weet ook niets van premiehoogte maar een quickscan levert het volgende:
schade door diefstal als die het gevolg is van het niet in acht nemen van de normale zorgvuldigheid.
Hiervan is in ieder geval sprake als verzekerde de motor onbeheerd heeft achtergelaten terwijl hij:
a.
3
b.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- MofkaP
- Bijz: R1300GS ASO + F850GS
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Contacteer:
Iedere verzekering kent wel beperkende voorwaarden of uitsluitingen.
Ook in verzekeringsland geldt: alle waarde naar zijn geld (lees: premie).
Je moet voor jezelf bepalen wat je wel of niet belangrijk vindt, welk risico bij jou nooit voorkomt, of welk risico je bereid bent zelf te dragen.
36 maanden nieuwwaarde alleen als je een vergelijkbare motor bij een officiële BMW motordealer koopt, vind ik zelf wel een hele linke.
Koop je geen vergelijkbare motor, maar een minder model (b.v. een 1200 i.p.v. de gestolen 1600), dan wordt dat in de uitkering verrekend en wordt die verlaagd. Stel (in het onaannemelijke geval) dat je een ander merk motor wilt kopen, of dat je na een ongeval (tijdelijk) geen motor meer kunt rijden en daarom geen motor koopt, dan kun je fluiten naar die 36 maanden nieuwwaarde.
Bij de Mag is de verzekeraar Achmea (Centraal Beheer).
Die clausule geen uitkering bij onbeheerd achterlaten waarvan in ieder geval sprake is als je geen ART slot gebruikt is een heel vervelende.
Dat betekent b.v. dat als je na het tanken binnen wilt afrekenen, je de motor op slot moet zetten met het ART slot.
Doe je dat niet en wordt de motor gestolen, dan wordt er niet uitgekeerd.
Ver gezocht? Nee, het is een praktijkvoorbeeld waar ik zelf van weet.
Andere verzekeraars kennen ook een dergelijke clausule, maar voegen meteen een redelijkheids- en billijkheidsclausule toe, of definiëren wat onder onbeheerd achterlaten wordt verstaan en wat daar niet onder valt (b.v. afrekenen na het tanken).
Bij de Mag verzekering ontbreekt een dergelijke bepaling.
Ook in verzekeringsland geldt: alle waarde naar zijn geld (lees: premie).
Je moet voor jezelf bepalen wat je wel of niet belangrijk vindt, welk risico bij jou nooit voorkomt, of welk risico je bereid bent zelf te dragen.
36 maanden nieuwwaarde alleen als je een vergelijkbare motor bij een officiële BMW motordealer koopt, vind ik zelf wel een hele linke.
Koop je geen vergelijkbare motor, maar een minder model (b.v. een 1200 i.p.v. de gestolen 1600), dan wordt dat in de uitkering verrekend en wordt die verlaagd. Stel (in het onaannemelijke geval) dat je een ander merk motor wilt kopen, of dat je na een ongeval (tijdelijk) geen motor meer kunt rijden en daarom geen motor koopt, dan kun je fluiten naar die 36 maanden nieuwwaarde.
Bij de Mag is de verzekeraar Achmea (Centraal Beheer).
Die clausule geen uitkering bij onbeheerd achterlaten waarvan in ieder geval sprake is als je geen ART slot gebruikt is een heel vervelende.
Dat betekent b.v. dat als je na het tanken binnen wilt afrekenen, je de motor op slot moet zetten met het ART slot.
Doe je dat niet en wordt de motor gestolen, dan wordt er niet uitgekeerd.
Ver gezocht? Nee, het is een praktijkvoorbeeld waar ik zelf van weet.
Andere verzekeraars kennen ook een dergelijke clausule, maar voegen meteen een redelijkheids- en billijkheidsclausule toe, of definiëren wat onder onbeheerd achterlaten wordt verstaan en wat daar niet onder valt (b.v. afrekenen na het tanken).
Bij de Mag verzekering ontbreekt een dergelijke bepaling.
Groetjes van MofkaP
Niet aan gedacht en dus gelijk maar even de offerte aanvraag verstuurdBaird schreef:Verzekeraars willen winst maken en vooral geen schades vergoeden.
a.
3
b.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht