Verzekering
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Verzekering
Ook al is het al een oudere motor 1997 zou ik hem toch graah all risk verzekerd hebben.
Nu denkt mijn tussen persoon dat het niet meer gaat omdat hij daarvoor te oud is.
Hij gaat nu aan het zoeken voor mij of er ergens toch nog een mogelijkheid is.
Hebben jullie als je ook een BMW uit 1997 hebt de motor ook all risk verzekerd of gewoon Wa (+).
Wat betalen jullie voor een all risk verzekering?
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Re: Verzekering
Waaom all risks? Nooit doen. Wat denk je dat de dagwaarde is...als je 'm van zijn standaard laat vallen, wordt ie al total-loss verklaard en krijg je de dagwaarde.Paul schreef:Ik heb eeb vraag met betrekking tot het verzekeren van mijn 1100RT.
Ook al is het al een oudere motor 1997 zou ik hem toch graah all risk verzekerd hebben.
Nu denkt mijn tussen persoon dat het niet meer gaat omdat hij daarvoor te oud is.
Hebben jullie als je ook een BMW uit 1997 hebt de motor ook all risk verzekerd of gewoon Wa (+).
Ik heb de meest El-Cheapo WA verzekering voor mijn '97er RT. Ik heb 'm voor €2400 gekocht, en zijn dagwaarde zal echt niet hoger zijn dan dat. Nee, all-risks doe je hooguit voor een nieuwe motor, maar na een paar jaar wordt ook dat zinloos. Het is niet alsof je een nieuwe motor krijgt als je 'm in de prak rijdt...
mits je zelf een beetje handig bent. Vooral op de duitse E-bay staan veel onderdelen voor "onze" motoren.
succes met je keuze Hans
Ik heb vorig jaar (toen ik mijn RT kocht) even op deze site gekeken, en kwam uit op nog geen €40/jaar. Ik heb wel iets van 11 schadevrije jaren, dus dat scheelt ook weer.blittkit schreef:Ik heb de mijne WA verzekerd,voor € 72,- per jaar (voordeel als je wat ouder bent).
Precies! Dat was ook mijn idee. Ben wel niet zo handig, maar daar vind ik wel wat op.Bij schade kan je gaan shoppen op de marktplaats en/of E-bay.de mits je zelf een beetje handig bent. Vooral op de duitse E-bay staan veel onderdelen voor "onze" motoren.
- han62
- Type: R1200RT
En ook voor een oudere motor of auto kan het best interessant zijn deze alrisk te verzekeren en zeker als je een groot aantal jaren schadevrij rijdt. dan is de premie een gering bedrag in verhouding met wat je zou moeten betalen als je in het ergste geval je motor totallos rijdt. maar ook dan is er een verschil in economisch en technisch totallos. in geval economisch los kun je overwegen met het uit te keren bedrag en ev met behulp van gebruikte delen je motor weer keuring in orde te krijgen en fo je nu ineens voor het blok staat dat je 3000.00 moet betalen of dat je daarvoor een paar honderd euro premie betaald. dat moet je gewoon zelf overwegen.
het verschil kan gewoon zijn na een ongeval en niet verzekered voor casco (voorlopig) niet meer rijden of na reparatie weer vrolijk verder rijden met de gerepareerde of een andere motor. en er zijn voldoende verzekeringen die dat wel doen ook bij die bouwjaren.
veel succes met je keuze
han
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
- BeemerBert
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Zelf heb ik mijn RS uit 1995 wa extra verzekerd dus inclusief brand en diefstal.
Kosten bij Centraal Beheer ongeveer 10 euro per maand.
Mijn RT uit 2001 all risk voor ongeveer 50 euro per maand.
Het blijft altijd een afweging, maar een paar duizend euro schade heb je zo te pakken.
Voor zover ik weet zijn voertuigen uitgesloten bij de brandpolis voor je huis.
Dus als je schuurtje afbrand sta je raar te kijken. In ieder geval iets om over na te denken.
Voor mij geld dat ik in ieder geval brand en diefstal gedekt wil hebben want hier valt niet tegen op te klussen, en dat mag dan best een kleine 100 euro per jaar meer kosten dan de goedkoopste mogelijkheid.
Groet, Bert
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Mijn RT uit 2000 heb ik nog steeds all-risks verzekerd. Ondanks al mijn schadevrijde jaren betaal ik bij Centraal Beheer nog steeds € 49,56 per maand. Een BMW-motor verzekeren in de Randstad is een dure zaak. Ik moet er niet aan denken wat een beginnende jonge bestuurder zou moeten betalen.
Je vraag . . . .
Of je een RT uit '97 ook all risks moet verzekeren is natuurlijk je eigen beslissing en van je budget afhankelijk. Maar vergeet niet dat 'eigen schade' zo gemaakt is en onderdelen schreeuwend duur. Stel dat je fiets eens omvalt. Je hebt al heel snel een schadepost van € 800,= aan de kuipdelen. En dan heb ik het nog niet eens over een aanrijding.
Ik schat de dealerwaarde van een '97-er toch nog snel op zo'n € 6000,= a € 6500,= en dat zou mij wel een AR-verzekering waard zijn.
Overigens heeft de verzekeringsmij. InShared http://www.inshared.nl een nieuw soort autoverzekering die de helft van de eigen schade uitkeert. Een halve All risks dus. Of ze ook motoren verzekeren zou je eens moeten informeren.
Suc6
Jos
Paul schreef:Ik heb eeb vraag met betrekking tot het verzekeren van mijn 1100RT.
Ook al is het al een oudere motor 1997 zou ik hem toch graag all risk verzekerd hebben.
Jos WRSM
Dat bedoel ik nou. Pak er eens een rekenmachientje bij. Ik betaal iets van €35 per jaar voor WA verzekering. Mijn motor kostte €2400 en de dagwaarde zal ook rondom dat bedrag liggen. Elk jaar wordt het minder. Straks is er (voor de verzekering dan) niets meer over. En dan vind je het nog steeds verantwoord om €600 per jaar aan verzekeringspremie te betalen? Sorry, maar voor mij klinkt dat als zeer oneconomisch. Als mijn motor een schuiver maakt, en er is geen frameschade, kan ik voor minder een paar kuipdelen kopen. Als je goed zoekt op marktplaats en eBay is er voor minder dan €1000 een boel Tupperware te koop. Als je blok kapot is of de hele motor is krom, dan wordt het een ander verhaal. Het leven is nu eenmaal niet risicoloos en een polis maakt het niet minder risicovol. Ik vind het een desinvestering. Zet dan het bedrag dat je uitspaart met de verzekering op een spaarrekening (niet in Ijsland!). Je hebt dan na 4 jaar een het bedrag dat je maximaal van de verzekering zou krijgen bij elkaar gespaard, terwijl je bij de maatschappij nog steeds blijft dokken. Voor een motor van die leeftijd vind ik het gewoon weggegooid geld. Het is een schijn-zekerheid. Maar goed, dat is maar mijn mening. It's a free country natuurlijk.han62 schreef:in geval economisch los kun je overwegen met het uit te keren bedrag en ev met behulp van gebruikte delen je motor weer keuring in orde te krijgen en fo je nu ineens voor het blok staat dat je 3000.00 moet betalen of dat je daarvoor een paar honderd euro premie betaald. dat moet je gewoon zelf overwegen.
Dealerwaarde is iets anders dan de dagwaarde voor de verzekering. Ik zie zat '97 te koop voor onder de €4000.Jos WRSM schreef:Ik schat de dealerwaarde van een '97-er toch nog snel op zo'n € 6000,= a € 6500,= en dat zou mij wel een AR-verzekering waard zijn.
Ik heb inmiddels van mijn verzekeringsagent vernomen dat AR 60,- euro per maand kost.
Dat vond ik net iets te duur.
Ik heb hem nu dus maar wa met brand en diefstal verzekerd a 14,- euro per maand.
Hoi Paul,Paul schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb inmiddels van mijn verzekeringsagent vernomen dat AR 60,- euro per maand kost.
Dat vond ik net iets te duur.
Ik heb hem nu dus maar wa met brand en diefstal verzekerd a 14,- euro per maand.
mijn reactie is dus mosterd na de maaltijd, maar goed
ik heb mijn RT uit '96 sinds anderhalf jaar all risk verzekerd voor 40 euro per maand (maximale noclaim korting)
7 januari had ik daar profijt van, toen ik zonder aanleiding van buitenaf mijn bmw uit mijn handen liet vallen bij 1 km/u.
schade: 2000 euro, die netjes door mijn verzekering werd overgemaakt.
had ik dus niet zonder verzekering kunnen betalen...
groetjes,
Matthieu.
Jij hebt nu dus wel goed gekozen.
Maar 60 euro per maand is 720 euro per jaar.
Een paar jaar geen schade rijden en je hebt een hele boel voor niets betaald.
Maar eens kan het zich terug betalen.
Zoals ik al zei. Achteraf zal ik weten of ik goed gekozen heb.
- BeemerBert
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Zorg maar dat je met je RT de weg op komt..... Genieten
Groet, Bert
- - brand, blikseminslag, ontploffing, zelfontbranding en vliegtuigschade;
- diefstal of poging daartoe, joy-riding, verduistering of vermissing;
- botsing met wild, vogels of loslopende dieren (geen gevolgschade);
- relletjes of opstootjes (geen baldadigheid of vandalisme);
- natuurevenementen, zoals storm, hagel, overstroming en lawines;
- schade tijdens betaald transport per boot, trein of luchtvaartuig.
Verzekerde bedragen per zitplaats:
- - Bij overlijden € 5.000,-
- Bij algehele blijvende invaliditeit € 10.000,-

- dhr
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Contacteer:
Mijn vorige motor had ik alleen WA + casco en de Bonusopbouwbescherming (gelukkig) tot ik in februari onvrijwillig afstapte als gevolg van eigen schuld en ik dus niets meer had...
Opzittenden verzekering kan wel weer handig zijn. Hier valt nl ook je motorkleding en accesoires van de motor onder. Dus als je (god berhoede het) op je platte bek gaat, en je koffers zitten in elkaar en je pak is naar de Filistijnen, krijg je dat vergoed. Hopelijk ben je zelf dan nog een beetje heel om iets aan dat geld te hebben.Dave schreef:Daarbij is verder nog inbegrepen een opzittenden verzekering
Voor de rest vind ik voor een '97er een uitgebreide verzekering niet echt zinvol meer. Volgens mij is ie voor het minste geringste total-loss verklaard en krijg je dagwaarde. En dat zal echt niet veel meer dan €2-3000 zijn. Maar goed, als je er beter van slaapt, moet je het doen.
- dhr
- Bijz: Alpine Weiss
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Contacteer:
Mike Philippens schreef:
Voor de rest vind ik voor een '97er een uitgebreide verzekering niet echt zinvol meer. Volgens mij is ie voor het minste geringste total-loss verklaard en krijg je dagwaarde. En dat zal echt niet veel meer dan €2-3000 zijn. Maar goed, als je er beter van slaapt, moet je het doen.
Niet dus, jammer genoeg. Dat geldt bij Turien alleen voor volledig casco... Opzittenden betreft echt alleen de opzittenden. Wel is het mogelijk voor accessoires bij te verzekeren, maar ik ga nog eens precies mijn verzekeringen nakijken en narekenen. Toch wel de moeite...Mike Philippens schreef:Opzittenden verzekering kan wel weer handig zijn. Hier valt nl ook je motorkleding en accesoires van de motor onder.
Oh, ik zag het ooit bij mijn vorige verzekering (wa+mini casco) in het verhaaltje staan. Dat was Winterthur (bestaat geloof ik niet meer).Dave schreef:Niet dus, jammer genoeg. Dat geldt bij Turien alleen voor volledig casco... Opzittenden betreft echt alleen de opzittenden. Wel is het mogelijk voor accessoires bij te verzekeren, maar ik ga nog eens precies mijn verzekeringen nakijken en narekenen. Toch wel de moeite...Mike Philippens schreef:Opzittenden verzekering kan wel weer handig zijn. Hier valt nl ook je motorkleding en accesoires van de motor onder.
- Ralph Romein
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Hoi Paul, heb zelf altijd voor "all risk" gekozen en de meeste motoren gingen naar de 100.000km. Heb nooit aanspraak hoeven maken (gelukkig en dat houdt ik zoHebben jullie als je ook een BMW uit 1997 hebt de motor ook all risk verzekerd of gewoon Wa (+).

-
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Hoe is je vervangend vervoer geregeld bij dhr. Verzekeraar?
Daar kun je behoorlijk mee achter het net vissen als motorrijder.
Eigen ervaring...
Schade (fors) buiten mijn schuld --> motor gaat naar BMW dealer --> geen recht op vervangend vervoer

Motor moet gebracht worden naar een schadeherstelbedrijf welke een 'regeling' heeft met de verzekeraar.
De verzekeraar (UNIVÉ, daar pluk ik geen vruchten meer) heeft echter geen schadeherstelbedrijf in haar klantenbestand welke motorfietsen herstelt...

Er valt niets te regelen, waardoor ik er een behoorlijk probleem bij had gekregen, daar ik afhankelijk ben van mijn motor.
De casus is verder netjes afgehandeld door UNIVÉ, maar wat mij betreft waren de vruchten reeds verrot.
Heb nu gekozen voor een 'echte' motorverzekering bij de KNMV.
Bij deze verzekeraar is vervangend vervoer voor mij als motorrijder gewoon geregeld!

Als ik strand brengen ze de motor (wrak) thuis en ik krijg vervangend vervoer. (als ik nog kan rijden)

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht