Wat bleek; volgens de meeste verzekeringsmaatschappijen heeft een R1150RT uit 2004 een gemiddelde dagwaarde van ..let op..€4999,=

Zelfs de belastingsdienst zou de bmw, indien ik hem vanuit het buitenland had geïmporteerd, vanwege zijn lage km-stand (4070) als nieuw beschouwen! (en meteen aankloppen voor de btw & bpm)
Of ik kon aantonen dat de bmw méér waard is....tja...ik koop 'm van een particulier dus een rekening krijg ik niet. Vervolgens de anwb gebeld (ben gelukkig lid) en nadat ook zij waar bijgekomen van het lachen :lol: beaamden zij de werkelijke dagwaarde, in mijn geval zo rond de €11.000,=. Alles opgelost dacht ik nog, maar helaas, de anwb mag/kan/wil dat niet zwart op wit geven. Volgens mijn verzekeringsagent zal het allemaal wel niet zo'n vaart lopen, mocht ik er ooit schade aan krijgen (tjee...ik heb 'm nog niet eens!) dan zal de schade-expert wel exact vaststellen wat de bmw op die dag waard was/is. Maar goed, terwijl ik dit typ is mijn tussenpersoon aan het uitzoeken hoe het eea nu op de polis geregeld moet worden :roll: Nu heb ik gelukkig een hele betrouwbare en kundige tussenpersoon en aan hem zal het niet liggen, maar ik had toch wel graag de juiste dagwaarde op het moment van aankoop op de polis staan, niet dan?
Ik hoop maar dat de huidige eigenaar zijn aankoopnota nog heeft want die heeft hem vorig jaar februari bij van Harten in Amersfoort gekocht.
Wordt vervolgd!