Graag gedaan, uiteraard!
Het is natuurlijk mijn mening en ervaringen, het beste kan je inderdaad het allemaal zelf ervaren & hopelijk krijg je ook nog reacties van anderen.
Ikzelf gebruik meestal de 720 opnames voor publicatie op YT en 1080 voor thuis op de TV/NAS combinatie.
Bij de Hero 3 (niet-plus) Black heb ik Ultra, Medium en Narrow ook in de 720 mode, waarbij ik meestal de Medium gebruik.
Maar net zo vaak laat ik de camera in 1080 mode staan, liever in te hoge dan in een te lage resolutie opnames gemaakt.
Zeker als het opnames zijn die je niet nogmaals kunt maken en/of speciaal voor jou zijn.
1 ding, naast geheugencapaciteit (32Gb versus 64Gb) moet je natuurlijk ook rekening houden met de accucapaciteit van je ActionCamera;
Met circa 2 ~ 2.5 uur is het wel zo'n beetje "op", de accu van de Hero 3+ is dan al snel dusdanig leeg dat je laatste opname een zeker risico op corruptie, dus verloren gaat. (de Hero 3 serie neemt op in bestanden van 4Gb elk).
Het ff snel opladen van de accu onderweg is lastig, dat gaat al snel een uurtje of wat duren.
Daarom is een extra accu aan te bevelen, wellicht een niet-OEM met een iets hogere capaciteit (1200mAh versus 1050mA in mijn geval) als dat beschikbaar is.
Natuurlijk kan je ook de GoPro Battery BacPac nemen, maar mijn ervaring is dat deze ook ietwat erg beperkt is qua capaciteit.
Misschien is het overwegen waard de GoPro van "permanente" voeding via de USB te geven, kan je net zo lang opnemen totdat je geheugenkaartje vol is.
Ter indicatie: 4Gb is circa 30 minuten opname in de 1080 @ 30FPS.
Dus met een 32Gb is dat circa 4 uur opname, en bij 64Gb een 8 uur, ongeveer.
Belangrijk is wel dat het geheugenkaartje Class 10 is, zoals GoPro ook zelf aangeeft.
Dan wat betreft het afspelen;
Mijn laptop is 5 jaar oud, en speelt toch weldegelijk (ook) 1080 opnames vrijwel feilloos af.
Belangrijk is dat je de opnames *niet* probeert af te spelen vanaf het geheugenkaartje, dat gaat ten koste van de snelheid, je moet echt een goede geheugenkaartlezer hebben (en een goede snelle Class micro-SD) wil je dit probleemloos kunnen doen.
De Hero 3 Black Edition maakt opnames met een datadoorvoersnelheid van maximaal 45Mb/seconden.
Het is daarom raadzaam de gemaakte opnames eerst op je harde schijf van je kompjoeter te plaatsen en pas dan af te spelen.
Qua afspeelprogramma gebruik ik de VLC Media Player (
http://www.videolan.org/)
Dat is natuurlijk mijn persoonlijke keuze, omdat daar ook een 64-bit versie van is, en mijn OS alsook PC een 64-bit computer is.
Ongetwijfeld zijn er andere, ook "gratis" media-spelers, zoals De KMPlayer, maar ik wordt nooit zo vrolijk van de extra "troep" die sommige "gratis" spelers op mijn computer proberen te installeren, dan haak ik af en ga je bij mijn op mijn zwarte softwarelijst.
1080 @ 30FPS is prima af te spelen ook op een wat oudere computer, zelfs, in mijn geval, met een Intel & ATI matige videokaart en wispelturige driver-setje.