Vorige week vol goede moed, op mijn
 richting de moezel vertrokken voor een weekje relaxed toeren met de vrouw. Bij de heenreis was dat relaxte er al wel een beetje af, want na ca. 300 km. ging het ABS lampje branden. De motor rustig naar een raststatte gereden, en uitgezet voor een inspectie. Ik zag op ABS sensor voor een beetje vuil zitten en na dit schoongemaakt te hebben, de motor weer gestart. Eureka--- de storing was weg en we konden onze weg weer vervolgen. Een dag later echter ging het lampje tijdens een bochtige route weer branden, en voelden de remmen ook wat stug. Ook hoorde ik iets zoemen in het vooronder. Daar naar een dealer gereden maar toen was de storing weg en konden ze de storing niet meer aflezen (storing was gereset). Let wel
  richting de moezel vertrokken voor een weekje relaxed toeren met de vrouw. Bij de heenreis was dat relaxte er al wel een beetje af, want na ca. 300 km. ging het ABS lampje branden. De motor rustig naar een raststatte gereden, en uitgezet voor een inspectie. Ik zag op ABS sensor voor een beetje vuil zitten en na dit schoongemaakt te hebben, de motor weer gestart. Eureka--- de storing was weg en we konden onze weg weer vervolgen. Een dag later echter ging het lampje tijdens een bochtige route weer branden, en voelden de remmen ook wat stug. Ook hoorde ik iets zoemen in het vooronder. Daar naar een dealer gereden maar toen was de storing weg en konden ze de storing niet meer aflezen (storing was gereset). Let wel   Alleen het ABS-Lampje brand constant en het algemeen waarschuwings lampje (driehoek) brandt niet
  Alleen het ABS-Lampje brand constant en het algemeen waarschuwings lampje (driehoek) brandt niet   . Toen toch maar weer de sensor schoongemaakt en het ging weer een paar dagen goed. Op de terugweg  begon het lampje echter weer te branden
 . Toen toch maar weer de sensor schoongemaakt en het ging weer een paar dagen goed. Op de terugweg  begon het lampje echter weer te branden   na een kilometer of 200 . Thuisgekomen gelijk motorplaza gebeld en daar werd me meegedeeld dat ze allen de actieve storingen uit konden lezen en niet de storingen die inmiddels al gereset zijn, maw. rondjes kielerbocht (Groningen) rijden tot de storing zich weer voordoet en dan maar hopen dat de computer vrij is om hem uit te lezen. Motor heeft net zijn 20.000!!! kilometer beurt gehad. en voordien nooit geen last gehad. Kunnen de adaptieve instellingen ook een rol spelen, want die zijn in een korte tijd ook al een paar keer opnieuw ingesteld. Iemand een idee?
  na een kilometer of 200 . Thuisgekomen gelijk motorplaza gebeld en daar werd me meegedeeld dat ze allen de actieve storingen uit konden lezen en niet de storingen die inmiddels al gereset zijn, maw. rondjes kielerbocht (Groningen) rijden tot de storing zich weer voordoet en dan maar hopen dat de computer vrij is om hem uit te lezen. Motor heeft net zijn 20.000!!! kilometer beurt gehad. en voordien nooit geen last gehad. Kunnen de adaptieve instellingen ook een rol spelen, want die zijn in een korte tijd ook al een paar keer opnieuw ingesteld. Iemand een idee?   . Motor is van 2007.
 . Motor is van 2007.![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg) PieteRT
 PieteRT . Ik wil vanavond als het een beetje afkoelt, nog even een stukje rijden, en dan voornamelijk de achterrem gebruiken. Deze gebruik ik normaal nooit maar met wegrijden op een helling wordt hij wel eens aangesproken. Deze vakantie dus wel.  Wacht verdere reacties nog even af.
 . Ik wil vanavond als het een beetje afkoelt, nog even een stukje rijden, en dan voornamelijk de achterrem gebruiken. Deze gebruik ik normaal nooit maar met wegrijden op een helling wordt hij wel eens aangesproken. Deze vakantie dus wel.  Wacht verdere reacties nog even af. ) want die hebben verstand van zaken.
 ) want die hebben verstand van zaken. .
 .

(zie hier:
  (zie hier:  ).
 ).