Rare dingen met de 590

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
bmwalter
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Rare dingen met de 590

Ongelezen bericht door bmwalter »

Misschien bedieningsfouten, misschien kinderziektes. Misschien kan iemand met meer verstand of kennis mijn vragen beantwoorden:
- ik woon in Nijmegen, mijn dochter in Breda. Als ik met de instelling snelweg vermijden een kronkelroute wil laten berekenen krijg ik de melding: routeberekening niet mogelijk, te weinig geheugen. Hij begint wel te rekenen maar maakt het vanwege een geheugenprobleem niet af. Nadat ik het apparaat uit gezet had en weer aan (niet op stand by) ging het wel. Het lijkt wel een oudere windowsversie!! Kan ik dat geheugen ook handmatig vrij maken? (het wissen van de routegeschiedenis was geen oplossing, overigens)

- met de instelling 'snelste route, niets vermijden' wil ik van thuis (Nijmegen centrum) naar mijn werk in Ede. Niet omdat ik de weg niet weet maar om te wennen aan de 590. Het voorstel is richting Beuningen te rijden via de brug bij Ewijk (A50). Als ik eigenwijs de andere kant op ga (a325 richting Arnhem) past de 590 zich razendsnel aan (via A15 knooppunt Valburg naar de A50, de route die ik normaal altijd volg) En nou komt het: tot mijn verbazing maakt mijn eigenwijze keuze de route sneller en korter dan het oorspronkelijke voorstel van de 590.
Op de terugweg hetzelfde verhaal: voorstel is om via de brug bij Ewijk te rijden. Ik ga eigenwijs linksaf via de A15. Weer wordt de route er sneller en korter van.

Hoe is dit mogelijk? klopt de doorrijsnelheid op het kaartmateriaal niet of zit er een bugje in de software? En hoe kun je er voor zorgen dat Garmin dit oplost?
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Inspector Gadget

Re: Rare dingen met de 590

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Naast het afwachten van eventuele reacties (van Mr. GPS, bijvoorbeeld);
Om dit kenbaar te maken bij Garmin zelf, kan je het beste een support-case loggen via de My Garmin portal.

Of, als het apparaat is aangeschaft bij WayPoint, aldaar te raden gaan. _001

Uit Mr. GPS's eerdere reactie had ik begrepen dat Kronkelroute nog niet optimaal werkt, daar wordt door Garmin nog aan gewerkt.

Ik heb op mijn BMW Navigator 5 een kronkelroute vanaf Plein 1944 in Nijmegen naar de Abeelstraat in Breda laten uitrekenen, 104 kilometer met een tijdsduur van 2 uur en 5 minuten, en ik kreeg geen foutmeldingen. _001
Hans Vaessen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Een kronkelroute van Nijmegen naar Breda zou geen probleem mogen opleveren. Waar ik zelf nog wel eens 'in trap' is dat ik het toestel in simulatiemodus een route in Italië laat rijden en dat ik aansluitend een route in de regio laat berekenen. Het toestel 'denkt' dan nog steeds in Italië te zijn.
ook kan het zijn dat de 'te vermijden' instellingen van invloed zijn. Bij 'kronkelwegen' zou snelwegen vermijden niet nodig moeten zijn; kàn ook oorzaak zijn van dit probleem. Probeer eens..

Qua berekende route:
Het is en blijft een wiskundige benadering van de werkelijkheid. Ik heb de route niet onderzocht, maar het kan altijd eens zijn dat de 'balans' links of rechtsom valt; veelal met relatief kleine verschillen. Ook historische verkeersdata kunnen van invloed zijn (traffic trends), evenals evt info via smarttraffic.

Overigens is juist voor een situatie als deze interessant te kijken of dat gedrag in de loop der weken verandert. Het toestel heeft namelijk ook een soort van zelf lerend effect. Zeker als je van je werkadres een 'favoriet' maakt zul je op een gegeven moment tegen een positieve verrassing aanlopen.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
bmwalter
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

Dank voor uw reactie(s).
Hoewel het een beetje tegen mijn natuur ingaat had ik van mijn werkadres al een favoriet gemaakt :(
Ik ga vrolijk door met uitproberen. De zelf in Basecamp gemaakte route door de zuidkant van de Pyreneen voor over 3 weken :-) zit er al prima in. Heb er zin in!
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”