R1200RT No Radio
Moderator: RT_Patrick
R1200RT No Radio
Na het vervangen van de batterij blijkt mijn radio niet meer te werken, op de boordcomputer verschijnt de melding NO RADIO, echter krijgt deze wel stroom want het lichtje van de radio brandt nog. Wat kan hier aan de hand zijn. De motor is een R1200RT van 2005. Alvast bedankt.
Denhakke
Denhakke
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: R1200RT No Radio
Ben niet zeker van mijn zaak, maar ik vermoed een noodzakelijke software reset van de RT.
Ronald
Ronald
Ik neem aan dat je met de batterij de (start)accu van de motor bedoelt?
Wie heeft de batterij vervangen, en hoe?
Je kunt het beste naar je BMW dealeRT gaan, want zo te lezen is een deel van de configuratie corrupt geraakt.
Ook de radio bij de 1200RT is CAN-bus aangestuurd en zo te zien is de herkenning dat je motor ook een radio heeft, verloren gegaan.
Dat kan alleen een BMW dealeRT voor je oplossen, door softwarematig de motorfiets opnieuw de nodige modules te activeren en te registreren.
Wie heeft de batterij vervangen, en hoe?
Je kunt het beste naar je BMW dealeRT gaan, want zo te lezen is een deel van de configuratie corrupt geraakt.
Ook de radio bij de 1200RT is CAN-bus aangestuurd en zo te zien is de herkenning dat je motor ook een radio heeft, verloren gegaan.
Dat kan alleen een BMW dealeRT voor je oplossen, door softwarematig de motorfiets opnieuw de nodige modules te activeren en te registreren.
De accu heb ik zelf vervangen. Ik dacht dat hier weinig kon mee mis gaan, blijkbaar niet dus.
Dan zal ik de dealer eens een bezoekje gaan brengen. Hoe lang zou dit terug activeren kunnen duren. Ik kan de motor niet echt voor lange tijd missen. Alvast bedankt voor het meedenken.
Dan zal ik de dealer eens een bezoekje gaan brengen. Hoe lang zou dit terug activeren kunnen duren. Ik kan de motor niet echt voor lange tijd missen. Alvast bedankt voor het meedenken.
Normaal gesproken kan er inderdaad vrij weinig mis gaan, mits je bepaalde voorzorgsmaatregelen treft.
Er vanuit gaande dat de software opnieuw ingeladen moet worden vanuit de fabriek via het internet, zal het zo'n 30 ~ 45 minuten duren, schat ik in.
Is moeilijk te zeggen omdat jou 1200RT van 2005 is, en die hadden soms wat "uitdagingen" op dat vlak, heb ik zoal begrepen.
We lezen het wel hoe je verder vergaan is dan.
Er vanuit gaande dat de software opnieuw ingeladen moet worden vanuit de fabriek via het internet, zal het zo'n 30 ~ 45 minuten duren, schat ik in.

Is moeilijk te zeggen omdat jou 1200RT van 2005 is, en die hadden soms wat "uitdagingen" op dat vlak, heb ik zoal begrepen.
We lezen het wel hoe je verder vergaan is dan.

- Wolfs RT
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Dat is apart. Ik heb laatst i.v.m. wat werkzaamheden aan mijn motor de accu een paar dagen los gehad. Na het aansluiten werkte alles gewoon zoals het hoort en zo ook de radio/cd én m'n iPod aansluiting 

Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
Het probleem is naar verluid bij modeljaar 2005/2006 en naar wat ik er van begrepen heb, als je de accu te vlug losneemt nadat het contact is uitgezet.
Dan zou er corruptie van de software (in de ZFE) ontstaan?
Dan zou er corruptie van de software (in de ZFE) ontstaan?

- Wolfs RT
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Duidelijk. Kan me er ook wel iets bij voorstellen.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
De motor stond nochtans al een paar uurtjes stil toen ik de accu vervangen heb. Ik ga binnekort eens bij de dealer langs en eens vragen wat het probleem zou kunnen zijn.
De ZFE (centrale computer) lijkt de registratie van de aanwezigheid van de radio verloren te zijn.
Althans, dat is mijn vermoeden, vooralsnog.
Vandaar dat via de CAN-bus de ZFE niet herkend dat er een radio aanwezig was, en de communicatie vanuit de CAN-bus blokkeert van en naar de radio.
Zaken zoals boordcomputer (BC), cruisecontrol, handvat-verwarming, zadelverwarming, radio, antislip-regeling (ASC) is niet alleen hardware maar ook software & activatie in de ZFE.
Vandaar dat je bij achteraf-montage bij de BMW dealeRT langs moet, en de motor via het internet verbonden wordt met de fabriek en de betreffende software & activatie gedaan worden.
En bij bouwjaar 2005 waren er wat aanloop-problemen, naast een probleem dat je niet tot het oneindige software kon updaten.
Althans, dat is mijn vermoeden, vooralsnog.
Vandaar dat via de CAN-bus de ZFE niet herkend dat er een radio aanwezig was, en de communicatie vanuit de CAN-bus blokkeert van en naar de radio.
Zaken zoals boordcomputer (BC), cruisecontrol, handvat-verwarming, zadelverwarming, radio, antislip-regeling (ASC) is niet alleen hardware maar ook software & activatie in de ZFE.
Vandaar dat je bij achteraf-montage bij de BMW dealeRT langs moet, en de motor via het internet verbonden wordt met de fabriek en de betreffende software & activatie gedaan worden.
En bij bouwjaar 2005 waren er wat aanloop-problemen, naast een probleem dat je niet tot het oneindige software kon updaten.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4633 Weergaves
-
Laatste bericht door ErikS
-
-