Raar, klein schrapend gevoel in rechter voetsteun R1200RT
Moderator: RT_Patrick
- arjl
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Den Haag
Raar, klein schrapend gevoel in rechter voetsteun R1200RT
Heren,
Sinds ik mijn motor heb opgehaald, voel ik in mijn rechter voetsteun als ik over kleine oneffenheden in het wegdek ga een soort schrapend gevoel. Soms met een klein tikje... Ik heb het de dealer voorgelegd en die herkennen het niet. Soms is het gevoel dat je de middenbok of zijstandaard in laat schieten en zo een tik in je frame krijgt. Rare echter is dat die oneffenheden in de weg niet in staat zijn om dit effect met de standaard en bok na te bootsen of daadwerkelijk te laten gebeuren.
Heeft iemand een idee? Soms krijg ik het gevoel dat ik het ook voel vanuit mijn koppeling...
Overigens ruik ik bij het wegrijden met een slippende koppeling (vooral aan het begin van de dag) zo'n lekkere koppelingsgeur. Is dat normaal? Op mijn R1100RT nooit gehad...
Gr,
Arjen
Sinds ik mijn motor heb opgehaald, voel ik in mijn rechter voetsteun als ik over kleine oneffenheden in het wegdek ga een soort schrapend gevoel. Soms met een klein tikje... Ik heb het de dealer voorgelegd en die herkennen het niet. Soms is het gevoel dat je de middenbok of zijstandaard in laat schieten en zo een tik in je frame krijgt. Rare echter is dat die oneffenheden in de weg niet in staat zijn om dit effect met de standaard en bok na te bootsen of daadwerkelijk te laten gebeuren.
Heeft iemand een idee? Soms krijg ik het gevoel dat ik het ook voel vanuit mijn koppeling...
Overigens ruik ik bij het wegrijden met een slippende koppeling (vooral aan het begin van de dag) zo'n lekkere koppelingsgeur. Is dat normaal? Op mijn R1100RT nooit gehad...
Gr,
Arjen
R1100RT (2000), Neon Blauw, Interphone F4, Garmin Zümo 550
- PaulRS
Re: Raar, klein schrapend gevoel in rechter voetsteun R1200R
Hoi.
Even je aandrijfas (laten) controleren.
Kans is dat er een kruiskoppeling ruimte heeft, wordt erger en dan geeft dat op den duur zo'n rommel.
Ik ken dat uit de tijd dat ik nog regelmatig Guzzi reed, gerommel in de rechter voetsteun, kruiskoppeling.
Van de stinkende koppeling kan ik niet veel zeggen, veel slip met wegrijden en dan stinkt die, dat wel.
Daar zou je het vloeistof nivo kunnen (laten) controleren, potje te vol geeft ook meer slip, je hebt dan geen speling meer.
En/of de starter motor er even af en naar binnen kijken hoe eea erbij staat.
Groeten, Paul.
Even je aandrijfas (laten) controleren.
Kans is dat er een kruiskoppeling ruimte heeft, wordt erger en dan geeft dat op den duur zo'n rommel.
Ik ken dat uit de tijd dat ik nog regelmatig Guzzi reed, gerommel in de rechter voetsteun, kruiskoppeling.
Van de stinkende koppeling kan ik niet veel zeggen, veel slip met wegrijden en dan stinkt die, dat wel.
Daar zou je het vloeistof nivo kunnen (laten) controleren, potje te vol geeft ook meer slip, je hebt dan geen speling meer.
En/of de starter motor er even af en naar binnen kijken hoe eea erbij staat.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Bij mijn
heb ik dat gevoel ook bij het afremmen op de motor. Maar...niet altijd.
Hoe kan men dit het best opsporen zonder al te veel te moeten demonteren?

Hoe kan men dit het best opsporen zonder al te veel te moeten demonteren?
- arjl
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Den Haag
Hoi Paul,
Bedankt voor je antwoord!
Gr,
Arjen
Bedankt voor je antwoord!
Gr,
Arjen
R1100RT (2000), Neon Blauw, Interphone F4, Garmin Zümo 550
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3031 Weergaves
-
Laatste bericht door kuifje1964
-
-
Nieuw bericht Voetsteun verlagers R1200RT, kom je aan de grond?
door Jan R1200RT » » in Overige Techniek & Mechanica - 10 Reacties
- 7238 Weergaves
-
Laatste bericht door Ralph Romein
-
-
- 13 Reacties
- 6926 Weergaves
-
Laatste bericht door blauwebeemer
-
- 8 Reacties