PIRELLI ANGEL GT

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
roangRT

PIRELLI ANGEL GT

Ongelezen bericht door roangRT »

HEEFT ER IEMAND ERVARING MET DE PIRELLI ANGEL GT OP EEN -1200- :?:

[groet]
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: PIRELLI ANGEL GT

Ongelezen bericht door moh_fan »

Zaterdag gaat er door MSA bij mijn RT een Angel GT voorband geplaatst worden. Ik ben benieuwd naar de rijervaring!

PS. Je CapsLock staan aan.

Houdoe!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

roangRT schreef:HEEFT ER IEMAND ERVARING MET DE PIRELLI ANGEL GT OP EEN R1200RT? -1200-

[groet]
Niet op een RT maar op mijn FJR zijn ze helemaal top _004
Ik heb eerst achter de "gewone" angel GT gehad maar die vond ik te slap , nu zit de A uitvoering achter en die is prima .
Ook bij nat weer zeer goed .
gerard2
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door gerard2 »

Ik heb de Angel GT, de normale uitvoering, er nu zo'n drie weken onder en deze banden uitvoerig kunnen testen bij verschillende weersomstandigheden.
Ben er namelijk twee weken mee naar Noorwegen geweest.

Banden sturen geweldig, heel licht en heerlijk neutraal en geven veel vertrouwen; ook bij heftige regen.
Ik heb echter de afgelopen 20.000 km. twee setjes Dunlop Roadsmart banden versleten. Eerst type I en daarna type II, en eigenlijk voelen die exact hetzelfde.

De Roadsmart banden sturen net zo licht en neutraal en geven evenveel vertrouwen; ook in het nat.

Ik was dus eigenlijk wel een beetje teleurgesteld na de montage van de nieuwe Pirelli's, toen ik niet een nóg beter stuurgedrag ondervond. :(

Misschien was ik verwend en viel er gewoon niets meer te verbeteren.
Daar hou ik het dan maar op.

Over slijtage kan ik nu nog niets zinnigs zeggen; ik heb er namelijk net 4000 km opzitten en ze zien er nog prima uit.
De Roadsmarts achterband ging bij mij zo'n 10000 km mee, de voorband zo'n 15000 km.

Kortom: Als ik wist wat ik nu weet, was ik bij de Roadsmarts gebleven.
Jekihero
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

gerard2 schreef:
knipperdeknip............
Ik was dus eigenlijk wel een beetje teleurgesteld na de montage van de nieuwe Pirelli's, toen ik niet een nóg beter stuurgedrag ondervond. :(

Kortom: Als ik wist wat ik nu weet, was ik bij de Roadsmarts gebleven.
Je ervaring komt overeen met voornoemde test.

**quote**
Insturen gaat dan niet zo licht als je van een sportievere band zou verwachten - See more at: http://www.testmotor.nl/2013/test-pirel ... Y3oAX.dpuf
**unquote**

Hulde voor je objectiviteit.

Ronald
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Vanmorgen is bij MSA een Pirelli Angel GT voorband gemonteerd.
De eerste - nog wat voorzichtige - 110 kilometers zitten er op...
Mijn eerste indruk: een neutraal insturende band die daar maar weinig energie voor nodig heeft.

Ter vergelijk; de PR3 heeft - als de band nog nieuw is - wat meer de neiging de bocht in te vallen. Is de band meer versleten dan kost het insturen beduidend meer energie en voelt hij wat 'zwabberig'. Aan grip echter geen gebrek!

Just my €0,02
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Waarom wil Gerard2 toch bij de Roadsmart blijven vraag ik mij af? Was de Pirelli Angel GT duurder? Zoals ik het lees in jou reactie zijn ze even goed _001
gerard2

Ik wil niet speciaal bij de Roadsmart blijven hoor.
Wat ik bedoelde is dat ik, achteraf gezien, de Pirelli GT banden niet béter vind dan de Roadsmart banden.
Terwijl ik dat stiekum wél hoopte en verwachtte.

Ik was aan nieuwe banden toe, tenminste achter, en aangezien ik veel goede berichten las over die nieuwe Pirelli's dacht ik: Dan gelijk maar een hele nieuwe set.
Maar achteraf gezien had ik gewoon alleen achter, een nieuwe Roadsmart kunnen nemen.

Begrijp me niet verkeerd, de Pirelli's sturen dus echt gewoon helemaal tóp, alleen in mijn beleving dus niet béter dan de Roadsmarts.
De Roadsmarts II zijn ook goed op het gebied van slijtage, zelfs na 10000km sturen ze nog prima.
Op dat gebied moet de Pirelli zich nog bewijzen.

Financieel weet ik eigenlijk niet eens welke banden voordeliger zijn, ik wil gewoon de beste banden _005 (voor mij) en een paar tientjes meer of minder is dan zwaar ondergeschikt.

Snappie t nu wel?
Ton1959

Ik vind dat de voorband het meeste effect heeft op de rijeigenschappen. Voor mij word het volgende keer ook De Dunlop Roadsmart al verwacht ik niet veel verschil met de MPR3. De beste band bestaat volgens mij niet echt omdat elke band andere voordelen en nadelen heeft. Je topkoffer met inhoud zal waarschijnlijk meer effect hebben op de rijeigenschappen dan het soort banden.
scan
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Je topkoffer met inhoud zal waarschijnlijk meer effect hebben op de rijeigenschappen dan het soort banden.
...en wat er - op die dag - tussen je oren zit is een ook niet te onderschatten factor.
Ton1959

scan schreef:
Je topkoffer met inhoud zal waarschijnlijk meer effect hebben op de rijeigenschappen dan het soort banden.
...en wat er - op die dag - tussen je oren zit is een ook niet te onderschatten factor.

Ook daar heb je gelijk in. _004
gerard2

scan schreef:
Daar zit niets, dus dat is geen factor :lol:
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

even off-topic:

Heb sinds kort voor en achter de Roadsmart II. Eerst alleen achter, voor zat nog de Roadsmart I, motor reed prima. Toen ook de voorband vervangen werd een paar maanden later voor een Roadsmart II veranderde de rijeigenschappen nogal. Op de snelweg is de motor sinds die tijd erg onrustig, op de gewone wegen stuurt het erg goed maar op de snelweg, laat maar. Iemand vergelijkbare ervaring?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
vioma

Baird schreef:even off-topic:

Heb sinds kort voor en achter de Roadsmart II. Eerst alleen achter, voor zat nog de Roadsmart I, motor reed prima. Toen ook de voorband vervangen werd een paar maanden later voor een Roadsmart II veranderde de rijeigenschappen nogal. Op de snelweg is de motor sinds die tijd erg onrustig, op de gewone wegen stuurt het erg goed maar op de snelweg, laat maar. Iemand vergelijkbare ervaring?
Ja Bert dezelfde ervaring (ander merk motor) ik heb 500 km gereden op de dunlop RS 2 en heb ze toen weer verkocht en ben op de pirelli angel GT gaan rijden in eerste instantie op de "gewone"maar die vond ik ook niet stabiel op de snelweg . Dus de achterband vervangen voor de A uitvoering en nu is het _004 Ik vond het een beetje een tegenvaller van de roadsmart 2 de 1 reed beter vind ik .
Mijn motor weegt 293 kg en ik 96 kg :oops: Dus alles bij elkaar iets meer kg dan jou RT en bestuurder .
Ton1959

Okay dus toch geen Dunlop Roadsmart kopen en ook geen Pirelli en gewoon bij mijn MPR3 blijven?
vioma

Ton1959 schreef:Okay dus toch geen Dunlop Roadsmart kopen en ook geen Pirelli en gewoon bij mijn MPR3 blijven?
MPR3 ? dan liever een roadsmart 2 !
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

moh_fan schreef:Vanmorgen is bij MSA een Pirelli Angel GT voorband gemonteerd.
De eerste - nog wat voorzichtige - 110 kilometers zitten er op...
Mijn eerste indruk: een neutraal insturende band die daar maar weinig energie voor nodig heeft.

Ter vergelijk; de PR3 heeft - als de band nog nieuw is - wat meer de neiging de bocht in te vallen. Is de band meer versleten dan kost het insturen beduidend meer energie en voelt hij wat 'zwabberig'. Aan grip echter geen gebrek!

Just my €0,02
Tegenwoordig bijna alle merkbanden zijn goede performers. Opmerkelijk is dat de MPR3 voorband van moh_fan zat net aan de tread wear indicators voor profiel diepte, waren heel mooi rond en overal even veel versleten. Die had 20.000 km gelopen. Ik vind dat zelf een heel mooi prestatie en er is sprake van waar voor je geld.
Uiteraard zijn alle merken bij mij te krijgen. Testen doe ik uit onze eigen RT groep. Op het moment heb ik ook andere RT rijders aan de PA-GT en ook de Metzeler Z8 Interact aan testen.
De reacties op de Pirelli zijn momenteel positief qua performance maar uitslag over de langeduur is eventjes afwachten. De Z8 heeft minder positief revue's van RT rijders tot nu toe gehad waarbij er sprake is van een band met een wat nervouze gedrag.

mvgr,
Kenny
scan
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

gerard2 schreef:
scan schreef:
Daar zit niets, dus dat is geen factor :lol:
Daar zal je familie ook blij mee zijn :lol: .

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”