![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Moderator: RT_Patrick
Niet op een RT maar op mijn FJR zijn ze helemaal toproangRT schreef:HEEFT ER IEMAND ERVARING MET DE PIRELLI ANGEL GT OP EEN R1200RT?![]()
Je ervaring komt overeen met voornoemde test.gerard2 schreef:
knipperdeknip............
Ik was dus eigenlijk wel een beetje teleurgesteld na de montage van de nieuwe Pirelli's, toen ik niet een nóg beter stuurgedrag ondervond.![]()
Kortom: Als ik wist wat ik nu weet, was ik bij de Roadsmarts gebleven.
...en wat er - op die dag - tussen je oren zit is een ook niet te onderschatten factor.Je topkoffer met inhoud zal waarschijnlijk meer effect hebben op de rijeigenschappen dan het soort banden.
scan schreef:...en wat er - op die dag - tussen je oren zit is een ook niet te onderschatten factor.Je topkoffer met inhoud zal waarschijnlijk meer effect hebben op de rijeigenschappen dan het soort banden.
Daar zit niets, dus dat is geen factor :lol:scan schreef:...en wat er - op die dag - tussen je oren zit is een ook niet te onderschatten factor.
Ja Bert dezelfde ervaring (ander merk motor) ik heb 500 km gereden op de dunlop RS 2 en heb ze toen weer verkocht en ben op de pirelli angel GT gaan rijden in eerste instantie op de "gewone"maar die vond ik ook niet stabiel op de snelweg . Dus de achterband vervangen voor de A uitvoering en nu is hetBaird schreef:even off-topic:
Heb sinds kort voor en achter de Roadsmart II. Eerst alleen achter, voor zat nog de Roadsmart I, motor reed prima. Toen ook de voorband vervangen werd een paar maanden later voor een Roadsmart II veranderde de rijeigenschappen nogal. Op de snelweg is de motor sinds die tijd erg onrustig, op de gewone wegen stuurt het erg goed maar op de snelweg, laat maar. Iemand vergelijkbare ervaring?
MPR3 ? dan liever een roadsmart 2 !Ton1959 schreef:Okay dus toch geen Dunlop Roadsmart kopen en ook geen Pirelli en gewoon bij mijn MPR3 blijven?
Tegenwoordig bijna alle merkbanden zijn goede performers. Opmerkelijk is dat de MPR3 voorband van moh_fan zat net aan de tread wear indicators voor profiel diepte, waren heel mooi rond en overal even veel versleten. Die had 20.000 km gelopen. Ik vind dat zelf een heel mooi prestatie en er is sprake van waar voor je geld.moh_fan schreef:Vanmorgen is bij MSA een Pirelli Angel GT voorband gemonteerd.
De eerste - nog wat voorzichtige - 110 kilometers zitten er op...
Mijn eerste indruk: een neutraal insturende band die daar maar weinig energie voor nodig heeft.
Ter vergelijk; de PR3 heeft - als de band nog nieuw is - wat meer de neiging de bocht in te vallen. Is de band meer versleten dan kost het insturen beduidend meer energie en voelt hij wat 'zwabberig'. Aan grip echter geen gebrek!
Just my €0,02
Daar zal je familie ook blij mee zijn :lol: .gerard2 schreef:Daar zit niets, dus dat is geen factor :lol:scan schreef:...en wat er - op die dag - tussen je oren zit is een ook niet te onderschatten factor.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!