Klep in uitlaat uitschakelen!
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: VL. Brabant
Klep in uitlaat uitschakelen!
Ik heb een kleine 3 maand geleden een R1200RT gekocht en reeds 3000 km gereden dus nu 40.000 km en dus heb ik juist een groot onderhoud gedaan en wil nog even die klep in de uitlaat uitschakelen.
Kan het zo meteen niet meer vinden maar had gezien dat die links onder ergens aan voetsteun zou zitten maar ondanks dat heel de kuip er nu afligt zie ik ze niet zitten dus ik denk dat dat er één van een ander bouwjaar zal geweest zijn?
Die van mij is van de 3° maand van 2008 dus met 4 klepjes en 2 bougies per cilinder.
Ik wil gewoon een wat dieper gebrom want nu rij ik precies met een grasmaaier rond! :lol:
Kan iemand mij dus zeggen waar die fiche zit die ik moet lostrekken?
DBV
Kan het zo meteen niet meer vinden maar had gezien dat die links onder ergens aan voetsteun zou zitten maar ondanks dat heel de kuip er nu afligt zie ik ze niet zitten dus ik denk dat dat er één van een ander bouwjaar zal geweest zijn?
Die van mij is van de 3° maand van 2008 dus met 4 klepjes en 2 bougies per cilinder.
Ik wil gewoon een wat dieper gebrom want nu rij ik precies met een grasmaaier rond! :lol:
Kan iemand mij dus zeggen waar die fiche zit die ik moet lostrekken?
DBV
Re: Klep in uitlaat uitschakelen!
Volgens mij is die klep pas in 2010 geintroduceerd.
Dus snel naar de accessoire handel en een Akrapovic of een Sebring uitlaat kopen, want inderdaad zonder is het geen gehoor zo'n gedempte boxer.
Dus snel naar de accessoire handel en een Akrapovic of een Sebring uitlaat kopen, want inderdaad zonder is het geen gehoor zo'n gedempte boxer.
Inderdaad, pas bij modeljaar 2010 is er de uitlaatklep gekomen.
-
Verdorie!
Zal even wachten tot ik eens een RT tegen kom met een lekker geluidje om te kiezen wat ik er op ga zetten dan.
Heb er al één gezien/gehoord met een Remus maar dat was wel erg luid!
In ieder geval kan ik dan nu de kuip er terug opzetten en kan ik morgen terug rondtuffen met mijn grasmachien.
Zal even wachten tot ik eens een RT tegen kom met een lekker geluidje om te kiezen wat ik er op ga zetten dan.
In ieder geval kan ik dan nu de kuip er terug opzetten en kan ik morgen terug rondtuffen met mijn grasmachien.

Op mijn vorige had ik een Remus en nu een Akra.ovi schreef:Verdorie!
De Akra vind ik mooier klinken.
Te luid? Dan moet je de DB killer laten zitten. De Akra heeft er zelfs 2. Dus keuze uit 3 geluidsniveaus. Met 2 er uit is het behoorlijk luid.
Heb de Laser gehad, heel net geluid, en met de sport (= rechte) insert niet overdadig hard.
Helemaal zonder insert heb ik nooit getracht.
Heb nu de Akrapovic, en zonder inserts is deze inderdaad wat errug luidruchtig.
Goede tip van Doov650 om het eens met 1 insert te proberen.
Ik denk qua geluid de Remus, Laser en Akrapovic elkander qua heerlijke roffel niet erg veel zullen ontlopen.
En er staat er 1 momenteel te koop op MP voor niet al te veel geld;
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -2009.html
Helemaal zonder insert heb ik nooit getracht.
Heb nu de Akrapovic, en zonder inserts is deze inderdaad wat errug luidruchtig.
Goede tip van Doov650 om het eens met 1 insert te proberen.
Ik denk qua geluid de Remus, Laser en Akrapovic elkander qua heerlijke roffel niet erg veel zullen ontlopen.
En er staat er 1 momenteel te koop op MP voor niet al te veel geld;
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -2009.html
-
Voila!
Vandaag een Akrapovic gemonteerd dus vanaf nu bromt hij een stuk lekkerder!
Vandaag een Akrapovic gemonteerd dus vanaf nu bromt hij een stuk lekkerder!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2356 Weergaves
-
Laatste bericht door RendeRT
-
- 4 Reacties