Topkoffer: Hou je klep !

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Topkoffer: Hou je klep !

Ongelezen bericht door BertL »

Tijdens het toertochtje door de Achterhoek klapte regelmatig het deksel van mijn topkoffer open.
Dit gebeurde twee keer toen ik over een drempel ging. Twee vragen:
Wie heeft hier ook last van ?
Wat is er eventueel aan te doen; koffer bijstellen ? (een andere route nemen, had ik zelf al bedacht ;) )
Dank voor de respons.

Grz
BertL
GrTz
BertL
Willem Rietveld
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Topkoffer: Hou je klep !

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Bert goedenavond.

Waarschijnlijk heb je dan de koffer niet op slot gedraaid. van een erg snelle trilling zou dan hetzelfde effect kunnen plaatsvinden als wanneer je in dat geval zelf slechts de knop indrukt en de vergrendeling open gaat staan.
Als je de koffer steeds op slot draait zou je geen last meer moeten hebben.

[groet] , Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Ha die Willem,
Dank voor je antwoord, maar ik weet haast voor 100% zeker dat ik de koffer dichtgedaan heb en de sleutel heb omgedraaid.
Maar ik check i.i.g. voor de zekerheid op welke manieren de koffer allemaal dicht kan.
GrTz
BertL
Tuinbank

Ongelezen bericht door Tuinbank »

Ook al zit de koffer niet opslot dan mag hij op een hobbelige belgische keienweg zelfs niet open gaan. Denk zelf dat de vergrendeling van de koffer niet helemaal lekker dicht springt bij sluiten koffer. Je zou bij open koffer dit moeten controleren op de werking van het slot. Belangrijk moet zijn dat de sluiting volledig tot sluitkant komt. Is dat goed? Dan kijken naar plaats waar slot zijn sluitting raakt of die wel op juiste plaats zit en niet is versleten. Alles dan goed met slotspray, geen kruipolie inspuiten. Het slot en sluiting zou dan goed moeten zijn en een goede sluiting geven. Je kan dan nog als laatste proberen of er teveel speling zit in de deksel ten opzichten van de onderkant koffer. Als dit te veel ruimte heeft zou het ook nog mogelijk zijn dat deksel open springt. Maar dit komt weinig voor. Succes _004
Toni
Type: R1200RT
Bijz: Osta Grau, 2011, Zumo 660
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Toni »

Hoi Bert,

Ik heb dit euvel inmiddels ook al 2 keer gehad. Beide keren had ik de koffer vol (te vol waarschijnlijk, te veel nieuwe kleding op de beurs gekocht :roll: ). Door de vulling is de koffer licht vervormd/gebold en is de sluiting opengesprongen. Althans dat is mijn conclusie na 2 keer. Moraal van mijn verhaal: niet te vol proppen die topkoffer :!:
Groet,
Ton

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”