Schijf versleten of krom of...?

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Mike Philippens

Schijf versleten of krom of...?

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Eigenlijk heb ik dit vanaf het begin met mijn Beemer gehad, maar er nooit echt veel aandacht aan geschonken.

Als ik rem met de voorrem, is het net of ie pulserend remt. Hij remt wel goed, de vertraging is prima, maar het gaat met schokjes. Nou gaat ie wel binnenkort voor een beurt, maar ik wil graag even het oordeel van de deskundigen hier horen. Kan het zijn dat de schijf krom of versleten is? Of is dit indicatief voor een ander probleem, de pomp bijvoorbeeld?
De blokjes waren een kleine 3000km gelden nog wel redelijk qua dikte. Ze moeten nu wel vervangen worden denk ik, maar toen de nieuwe banden eronder gingen hadden ze nog voldoende dikte. Of de schijven nog dik genoeg zijn weet ik niet. Ik voel wel een flinke rand aan de buitenkant als ik de schijf tussen duim en wijsvinger pak. Zou dus zomaar kunnen dat de schijven versleten zijn.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Roadrunner

Re: Schijf versleten of krom of...?

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Mike,

Dat is sterk. Ik heb zojuist een vergelijkbare vraag gesteld. Trilt jouw fiets niet als je in de ankers gaat? Het pulserende remmen herken ik, vooral de laatste meters voor het stoppen.

Tom.
Mike Philippens

Roadrunner schreef:Dat is sterk. Ik heb zojuist een vergelijkbare vraag gesteld. Trilt jouw fiets niet als je in de ankers gaat? Het pulserende remmen herken ik, vooral de laatste meters voor het stoppen.
Nee, trillen doet ie niet. Ik denk eigenlijk niet dat het een kromme schijf is, want het pulseren blijft hetzelfde met het afnemen van de snelheid (naar mijn gevoel dan). Als het een kromme schijf zou zijn, zou het steeds langzamer moeten gaan omdat de schijf langzamer ronddraait.

Inderdaad erg sterk dat we zo kort op elkaar dezelfde vraag stellen. Ik had het niet gezien.
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Dan lijkt het eerder of de abs al inschakelt....
Heb je het ook al als je een heel klein beetje remdruk geeft??
Kijk eens naar de openingen in de abs-ring op je wiel. of vuil bij de voorwiel sensor. Iets anders kan ik niet zo gauw bedenken.
Succes
Mike Philippens

Volgens mij is het niet de ABS. Maar goed, hij gaat zaterdag naar de werkplaats, dan weet ik met een dag of wat of er iets mis is.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”