Vandaag weer iemand onaangekondigd binnen bij MSA met probleem met achterrem. Bij pompen van het rempedaal geen reactie bij de klauw. Wel een enorm bubbel in de leiding bij de achterste fitting. Bij nadere vragen een 'vriend' had nieuwe remblokken gemonteerd. Bij nadere inspectie was niets schoongemaakt in de klauw, de pen was weer roestig ingezet en geen pasta op de remblokplaten. Zeker geen schoonheidsprijs en met misschien de beste intenties deze motorrijder in een mogelijk gevaarlijk situatie gebracht. Ook heb ik 2 keer meegemaakt dat de achter remklauw zo oververhit was dat het al aan fikken was.
Met deze inleiding wil ik het graag aangeven dat bij sommige problemen GEWOON STOPPEN, PARKEREN en de PECHULP BELLEN.! Tikkende remmen, sponzige rembediening(en) opeens een tik of bonk in het blok of aandrijving, slecht wegligging, geur van brandstof, olie of rubber of andere brandende geuren zijn signalen om onmiddellijk te STOPPEN en NIET doodrijden tot dat je thuis of ergens anders bent. AUB !!!
Zet jouw veiligheid niet op het spel !!!
Ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen.
Af en toe zal ik deze boodschap op meerdere gelegenheden herhalen.
Rijd slim, rijd velig

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Kenn