OPGELOST: Luchtfilter
Moderator: RT_Patrick
OPGELOST: Luchtfilter
Ik ben binnenkort weer toe aan een grote beurt voor mijn motor.
Daarbij wordt mijn luchtfilter ook vernieuwd.
Nu las ik kort geleden een stuk over een bepaalde K&N filter die de motor beter laat lopen.
Ik heb geinformeerd over deze filter en bleek dat het twee keer zo duur is.
Wie heeft er ervaring met zo,n filter.
Ik wil graag weten of het wat uit maakt op mijn R850RT of dat ik gewoon op de standaard BMW filter moet blijven.
Nu las ik kort geleden een stuk over een bepaalde K&N filter die de motor beter laat lopen.
Ik wil graag weten of het wat uit maakt op mijn R850RT of dat ik gewoon op de standaard BMW filter moet blijven.
- hybride
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Goes
Re: Luchtfilter
Hoi, ik heb ook net zo'n filter gekocht voor mijn R1150RT. Van wat ik weet zijn de voordelen dat het minder snel dichtslibt met vuil en dat het filter te reinigen zou zijn.jody175 schreef:Ik ben binnenkort weer toe aan een grote beurt voor mijn motor.
welkom op ons forum.
Met een K&N filter ademt de motor inderdaad beter maar zoals altijd zit er een maar aan vast:
1 hij is duurder
2 lucht wordt grover gefilterd
3 voordeel is idd dat je het filter zelf kunt reinigen
Rij je in schone gebieden hoeft dat niet zo veel uit te maken, maar rij je in stoffige gebieden kan dit slijtage veroorzaken.
Maar voor dat je hem hebt gereinigd dan zit het vuil al in jouw blok.
met vriendelijke groet,
RhanRT
Met een K&N filter ademt de motor inderdaad beter maar zoals altijd zit er een maar aan vast:
1 hij is duurder
2 lucht wordt grover gefilterd
3 voordeel is idd dat je het filter zelf kunt reinigen
Rij je in schone gebieden hoeft dat niet zo veel uit te maken, maar rij je in stoffige gebieden kan dit slijtage veroorzaken.
Maar voor dat je hem hebt gereinigd dan zit het vuil al in jouw blok.
met vriendelijke groet,
RhanRT
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Klopt wat Han zegt, door het zand/stof dat naar binnenkomt krijg je meer slijtage tussen zuiger/cilinder en gasklep etc. Ben je op zoek naar meer vermogen moet je een andere motor kopen, bij deze motoren de gewone filters blijven gebruiken. Tussen de beurten door maak ik hem regelmatig schoon met de stofzuiger maar ieder 20K gaat er gewoon een nieuwe in. 

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Oke bedank voor de informatie en tips ik blijf gewoon bij de normale luchtfilters
- hybride
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Goes
Op de site van K&N lees ik dit:
"Ingeoliëd medisch katoen houdt stof en vuil aan de buitenkant om de filterwerking te verbeteren"
Han zegt dat lucht grover wordt gefilterd, terwijl K&N het tegenovergestelde beweert?
"Ingeoliëd medisch katoen houdt stof en vuil aan de buitenkant om de filterwerking te verbeteren"
Han zegt dat lucht grover wordt gefilterd, terwijl K&N het tegenovergestelde beweert?
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2775 Weergaves
-
Laatste bericht door EL SCORPIO