Motor-lift-tafel
Moderator: RT_Patrick
- Baird
- 2024
- Berichten: 4370
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Motor-lift-tafel
Heb het forum afgezocht maar kom het niet tegen, zal wel aan mij liggen, maar:
Wat is een goede motor-lift-tafel voor onze RT's? Moet zo'n 300kg kunnen hebben mocht ik ooit het Kanaal over zwemmen en voor een TT1200 bezwijken. Zou mooi zijn als hij opvouwbaar is zoals de Kendon maar dan wel wat goedkoper. Wie?
Wat is een goede motor-lift-tafel voor onze RT's? Moet zo'n 300kg kunnen hebben mocht ik ooit het Kanaal over zwemmen en voor een TT1200 bezwijken. Zou mooi zijn als hij opvouwbaar is zoals de Kendon maar dan wel wat goedkoper. Wie?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Re: Motor-lift-tafel
Heb wel eens naar deze gekeken:
Motorlift
Maar deze is ook wel heel erg sjiek! Kunnen we zo iets niet zelf in elkaar knutselen?
Motorlift
Maar deze is ook wel heel erg sjiek! Kunnen we zo iets niet zelf in elkaar knutselen?
Laatst gewijzigd door Dave op 17 dec 2012, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: twente
Re: Motor-lift-tafel
Voordat ik mijn huidige Autec heftafel had ben ik begonnen met een zelfbouw met een grote krik eronder.
Was veel beter dan alles op de grond moeten doen, maar wat me niet beviel was dat het geen schaartafel was, maw, zo'n tafel heeft bijna 1 meter extra ruimte nodig in de onderste stand. Nadat ik dat ding verkocht had werd ik eigenaar van een goedkoop schaartafeltje wat de nodige stabiliteit miste. Geen drama, maar het geheel maakte -met een dikke tourmotor erop- geen indruk als het om de stabiliteit ging. (Het plaatwerk van het tafelblad was ook te dun om een middenbok fatsoenlijk te ondersteunen.) Wilde je bijvoorbeeld de centrale moer van de drukgroep lossen dan was het zaak om behalve de motor ook de tafel tegen omvallen te behoeden.
Daarna de knoop maar doorgehakt en een echte heftafel aangeschaft. Een weelde om te hebben!
Dat ding van Kendon kende ik nog niet. Ziet er wel aardig uit, maar ik zou het tafelblad erg missen. Zowel om de motor stabiel op te zetten (ik werk zeldzaam met extra spanbanden) alswel om de motor er weer af te laten rollen. Ook om gereedschap en onderdelen op te leggen is het tafelblad onmisbaar. Bedenk eens waar je de olieopvangbak moet plaatsen op de goot van die Kendon.
Kortom, mijn leerproces was wederom dat goedkoop (alsnog) duurkoop was. Mijn huidige heftafel staat er alweer jaren en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
gr v Ciske
Was veel beter dan alles op de grond moeten doen, maar wat me niet beviel was dat het geen schaartafel was, maw, zo'n tafel heeft bijna 1 meter extra ruimte nodig in de onderste stand. Nadat ik dat ding verkocht had werd ik eigenaar van een goedkoop schaartafeltje wat de nodige stabiliteit miste. Geen drama, maar het geheel maakte -met een dikke tourmotor erop- geen indruk als het om de stabiliteit ging. (Het plaatwerk van het tafelblad was ook te dun om een middenbok fatsoenlijk te ondersteunen.) Wilde je bijvoorbeeld de centrale moer van de drukgroep lossen dan was het zaak om behalve de motor ook de tafel tegen omvallen te behoeden.
Daarna de knoop maar doorgehakt en een echte heftafel aangeschaft. Een weelde om te hebben!
Dat ding van Kendon kende ik nog niet. Ziet er wel aardig uit, maar ik zou het tafelblad erg missen. Zowel om de motor stabiel op te zetten (ik werk zeldzaam met extra spanbanden) alswel om de motor er weer af te laten rollen. Ook om gereedschap en onderdelen op te leggen is het tafelblad onmisbaar. Bedenk eens waar je de olieopvangbak moet plaatsen op de goot van die Kendon.
Kortom, mijn leerproces was wederom dat goedkoop (alsnog) duurkoop was. Mijn huidige heftafel staat er alweer jaren en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
gr v Ciske
Re: Motor-lift-tafel
Deze heb ik tijdje als tweede in mijn werkplaats gehad.
Is in China gemaakt maar voldoet en is prima geschikt voor de DHZ. Prijs is 329, en je moet hem in Waddinxveen bij HBM ophalen.
Wel verkocht aan een blije klant en een met professionele 2de Bike Lift vervangen.
Om ruimte te besparen zou je opzij of rechtop kunnen opbergen.
http://www.hbm-machines.com/comasy/temp ... uctid=1964
Is in China gemaakt maar voldoet en is prima geschikt voor de DHZ. Prijs is 329, en je moet hem in Waddinxveen bij HBM ophalen.
Wel verkocht aan een blije klant en een met professionele 2de Bike Lift vervangen.
Om ruimte te besparen zou je opzij of rechtop kunnen opbergen.
http://www.hbm-machines.com/comasy/temp ... uctid=1964
- leo442
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:15
- Type: R1200RT
- Bijz: thundergrey-metallic 2010.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
- Locatie: Valkenswaard.
Re: Motor-lift-tafel
Ik heb zelf deze: http://www.powerplustools.eu/heftafels- ... 5c6a9d88d1 en bevalt uitstekend!
Gr. Leo
Gr. Leo
- rob55
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 09 okt 2011, 18:02
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: 1200GS 2008 Blauw
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Grave
Re: Motor-lift-tafel
Hallo Bert,
Onderstaande heftafel heb ik in september kunnen overnemen voor !!! €30,- !!! van een RT rijder die nu op een GS verder gaat en het onderhoud niet meer zelf gaat doen. Deze tafel stond in de weg en ik heb hem direct gehaald. Hij voldoet aan mijn wensen en staat op zijn kant in mijn garage als ik hem niet gebruik. En kan mijn
makkelijk liften. De verankeringsbeugels weggehaald en een paar rubber trillingsdempers gemonteerd.
Heb inmiddels een grote beurt gedaan en heb nu geen pijnlijke knieen en rug. Zeker een aanrader. Ik heb wel mijn voorwiel in spanbanden gehad.
Soortgelijke zag ik in Belgie te koop voor €279,- .
http://www.matthys.net/nederlands/ezsho ... terCat=197
http://members.home.nl/lansdaal/heftafel/
Deze tafel staat nu ingeklapt tegen de muur van mijn garage.......
Groeten Rob
Onderstaande heftafel heb ik in september kunnen overnemen voor !!! €30,- !!! van een RT rijder die nu op een GS verder gaat en het onderhoud niet meer zelf gaat doen. Deze tafel stond in de weg en ik heb hem direct gehaald. Hij voldoet aan mijn wensen en staat op zijn kant in mijn garage als ik hem niet gebruik. En kan mijn

Heb inmiddels een grote beurt gedaan en heb nu geen pijnlijke knieen en rug. Zeker een aanrader. Ik heb wel mijn voorwiel in spanbanden gehad.
Soortgelijke zag ik in Belgie te koop voor €279,- .
http://www.matthys.net/nederlands/ezsho ... terCat=197
http://members.home.nl/lansdaal/heftafel/
Deze tafel staat nu ingeklapt tegen de muur van mijn garage.......
Groeten Rob
- Baird
- 2024
- Berichten: 4370
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Motor-lift-tafel
Heb wat tekeningen gevonden op het www, maar dan nog zit daar het nodige werk in en de vraag is of het zo degelijk wordt als de prefabs die je kunt kopen, ook aan de veiligheid moet gedacht worden. De prijzen variëren behoorlijk, het model van HBM ziet er goed uit, de compressor heb ik al dus het liften is een eitje. Als je zelf gaat bouwen zul je toch een paar honderd euro's kwijt zijn en dan is de winst nogal mager. Nou nog mijn garage zo maken dat hij er ook kan staan en weer tegen de wand als hij niet nodig is.Dave schreef:...................
Kunnen we zo iets niet zelf in elkaar knutselen?
@allen: alvast bedankt voor de reacties!
to be continued .............
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Re: Motor-lift-tafel
Hoi Baird, die van HBM is met een voetpomp hoor... Maar dat moet geen probleem zijn als je niet dagelijks een paar keer een motor moet liften (huh?)...
- HansD
- Berichten: 3358
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Motor-lift-tafel
Ik heb een tijdje geleden een zelfbouw heftafel op basis van een standaard autokrik gezien. Kost een krik, metalen strips en wat laswerk - als je handig bent kan dit goedkoop.Baird schreef:Heb wat tekeningen gevonden op het www, maar dan nog zit daar het nodige werk in en de vraag is of het zo degelijk wordt als de prefabs die je kunt kopen, ook aan de veiligheid moet gedacht worden. De prijzen variëren behoorlijk, het model van HBM ziet er goed uit, de compressor heb ik al dus het liften is een eitje. Als je zelf gaat bouwen zul je toch een paar honderd euro's kwijt zijn en dan is de winst nogal mager. Nou nog mijn garage zo maken dat hij er ook kan staan en weer tegen de wand als hij niet nodig is.Dave schreef:...................
Kunnen we zo iets niet zelf in elkaar knutselen?
@allen: alvast bedankt voor de reacties!
to be continued .............
Re: Motor-lift-tafel
heb een aantal jaren een HBM 100 , functioneert voor de hobby sleutelaar prima.
Deze gekocht bij buitelaar www.buitelaar.nl
Deze gekocht bij buitelaar www.buitelaar.nl
- Dingeman
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: Motor-lift-tafel
@Baird,Baird schreef:Heb wat tekeningen gevonden op het www, maar dan nog zit daar het nodige werk in en de vraag is of het zo degelijk wordt als de prefabs die je kunt kopen, ook aan de veiligheid moet gedacht worden. De prijzen variëren behoorlijk, het model van HBM ziet er goed uit, de compressor heb ik al dus het liften is een eitje. Als je zelf gaat bouwen zul je toch een paar honderd euro's kwijt zijn en dan is de winst nogal mager. Nou nog mijn garage zo maken dat hij er ook kan staan en weer tegen de wand als hij niet nodig is.Dave schreef:...................
Kunnen we zo iets niet zelf in elkaar knutselen?
@allen: alvast bedankt voor de reacties!
to be continued .............
Op een ander forum gelezen en foto's gezien die in zijn garagevloer een uitsparing heeft gemaakt waar de heftafel mooi inpaste en gelijk met de zijn vloer lag.
Zie ook:
http://people.zeelandnet.nl/rvanloon/heftafel2.html
http://people.zeelandnet.nl/rvanloon/
Gr. Dingeman
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- Beemer-Tycoons
- 2023
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 23 mar 2009, 22:08
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Re: Motor-lift-tafel
Ik heb ook al ruim 6 jaar geleden een heftafel type HBM 200 bij de firma Buitenlaar in moordrecht gekocht en ben er nog steeds heel tevreden mee.
Niet meer op je knieën kruipen en heb er al verschillende motoren op gehad en mijn R1150RT staat er heel stabiel op.
Peter
Niet meer op je knieën kruipen en heb er al verschillende motoren op gehad en mijn R1150RT staat er heel stabiel op.

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400


- janc'borg
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 16:12
- Type: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Culemborg
- Locatie: Culemborg
Re: Motor-lift-tafel
Goed onthouden Hans.HansD schreef:Ik heb een tijdje geleden een zelfbouw heftafel op basis van een standaard autokrik gezien. Kost een krik, metalen strips en wat laswerk - als je handig bent kan dit goedkoop.Baird schreef:Heb wat tekeningen gevonden op het www, maar dan nog zit daar het nodige werk in en de vraag is of het zo degelijk wordt als de prefabs die je kunt kopen, ook aan de veiligheid moet gedacht worden. De prijzen variëren behoorlijk, het model van HBM ziet er goed uit, de compressor heb ik al dus het liften is een eitje. Als je zelf gaat bouwen zul je toch een paar honderd euro's kwijt zijn en dan is de winst nogal mager. Nou nog mijn garage zo maken dat hij er ook kan staan en weer tegen de wand als hij niet nodig is.Dave schreef:...................
Kunnen we zo iets niet zelf in elkaar knutselen?
@allen: alvast bedankt voor de reacties!
to be continued .............
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 5#18517945
- HansD
- Berichten: 3358
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Motor-lift-tafel
Jan,janc'borg schreef:Goed onthouden Hans.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 5#18517945
Ziet er perfect uit.
Hoe hoog is je garage? Kom je niet in de problemen met het scherm van de RT?
Hans
- janc'borg
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 16:12
- Type: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Culemborg
- Locatie: Culemborg
Re: Motor-lift-tafel
Dit is al eens op dit forum besproken. Kan het helaas niet meer terug vinden.HansD schreef:Jan,janc'borg schreef:Goed onthouden Hans.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 5#18517945
Ziet er perfect uit.
Hoe hoog is je garage? Kom je niet in de problemen met het scherm van de RT?
Hans
Het is een schuur Hans, en het scherm moet wel naar beneden ander komt het tegen de balken aan.
De hoogte is ruim voldoende om aan de motor te kunnen werken.
viewtopic.php?f=63&t=6106#p64816
- JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: Motor-lift-tafel
Bert, Kijk eens op Ebay ...... veel aanbod, lage prijzen, succes.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4660 Weergaves
-
Laatste bericht door PK
-
-
Nieuw bericht ABS op de motor
door Inspector Gadget » » in RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving - 27 Reacties
- 7892 Weergaves
-
Laatste bericht door moh_fan
-
-
- 1 Reacties
- 2606 Weergaves
-
Laatste bericht door Wouter5