Mijn persoonlijke ervaringen zijn niet best. Voor mijn eerste

In Oostenrijk wordt "illegale" xenon onverbiddelijk afgestraft met een forse boete . . . .
Mijn vraag in de poll: Ga jij nog Xenon aanbrengen? evt. even toelichting . .
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jos
Moderator: RT_Patrick
......... het was toch én een bekeuring ...??? correct me if I'm wrong!Beamietoo schreef:4300 tot max. 6000K lampen opnieuw afstellen en alles is in orde.
Tja Oostenrijk blijft een probleem met een mogelijk verzoek om de halogeen onmiddellijk te monteren of een bekeuring.
Was er niet bij en zelf had ik geen enkel probleem met mijn eigen aangepaste Xenon gehad.Baird schreef:......... het was toch én een bekeuring ...??? correct me if I'm wrong!Beamietoo schreef:4300 tot max. 6000K lampen opnieuw afstellen en alles is in orde.
Tja Oostenrijk blijft een probleem met een mogelijk verzoek om de halogeen onmiddellijk te monteren of een bekeuring.
De R850RT is identiek aan de 1100RT. Die foto heb ik gewoon van internet geplukt. De bovenste is de lamp zoals ik het heb. Door al die ribbels/reflectoren reflecteert het licht alle kanten op en zien tegenliggers een hinderlijke lichtvlek ipv een koplamp. Let wel dat een tegenligger eigenlijk niet hoort te zien dat je Xenon hebt. Tenzij je kouder dan 4800-5200K pakt, want dan wordt het blauw en dat heeft ook nog eens een lagere lichtopbrengst. Xenon die af fabriek is gemonteerd, is heel vaak 4800K. Dat is mooi wit en niet blauw.EileRT schreef:Jouw koplamp glas lijkt op mijn koplamp glas van de, maar wellicht heb je een andere uitvoering (?) Hoe dan ook: Een goede afstelling is uitermate belangrijk voor een ander en jezelf!
Mijn R850RT is gelijk aan de R1150RT. Ik heb de pilot pro line xenon mono. Ik heb de kleurtemperatuur gekozen die aanbevolen werd door de leverancier. Ik weet even niet wat dit was, maar ik dacht 5000. Maar de kleur is zeker niet blauw. De meeste auto's worden nu met 4300 KV afgeleverd.Mike Philippens schreef:De R850RT is identiek aan de 1100RT. .EileRT schreef:Jouw koplamp glas lijkt op mijn koplamp glas van de, maar wellicht heb je een andere uitvoering (?) Hoe dan ook: Een goede afstelling is uitermate belangrijk voor een ander en jezelf!
5000 is idd nog niet blauw. Die 4800 kan ook een memory-error van mij zij, en dat het 4300 moest zijn. Op een of andere manier zat dat getal in mijn hoofd. Je ziet heel veel sjonnies met hun 25 jaar oude Golfjes met behoorlijk blauwe Xenon rijden. Pilot adverteert ook met de kreet dat het een 'luxe' uitstraling geeft. Voor de Sjon betekent het, dat iedereen van mijlenver kan zien dat ie Xenon heeft, en dus misschien wel een echte auto...wil51 schreef:Mijn R850RT is gelijk aan de R1150RT. Ik heb de pilot pro line xenon mono. Ik heb de kleurtemperatuur gekozen die aanbevolen werd door de leverancier. Ik weet even niet wat dit was, maar ik dacht 5000. Maar de kleur is zeker niet blauw. De meeste auto's worden nu met 4300 KV afgeleverd.Mike Philippens schreef:De R850RT is identiek aan de 1100RT. .EileRT schreef:Jouw koplamp glas lijkt op mijn koplamp glas van de, maar wellicht heb je een andere uitvoering (?) Hoe dan ook: Een goede afstelling is uitermate belangrijk voor een ander en jezelf!
Ik heb deze set ook, maar bedrijf zelf is gestopt.1-handed schreef:Ik heb deze set
Helaas verkoopt het bedrijf ze niet meer , prima set
...helemaal mee eens...dutchmidiman schreef:Als je eenmaal (goed afgestelde & functionerende) HID Xenon verlichting gewend bent wil je niet meer anders, is mijn ervaring.
De politie kan altijd verbaliserend optreden bij elk voertuig indien de verlichting ondeugdelijk is. Zijnde defect, verblindend en/of hinder en/of gevaar veroorzakend....Op motorfietsen (motoren) en driewielige motorvoertuigen zijn deze regels niet van toepassing.
Wel kan de politie optreden als er sprake is van verblindende verlichting net als bij personenauto's (Regeling voertuigen, artikel 5.4.64, eerste lid).
Ja, in mijn optiek is een dergelijke motorverlichting inderdaad beter geschikt;wil51 schreef:... mijn R850RT 2003 die dezelfde verlichting heeft als de 1150. Daar kijk je ook niet rechtstreeks in de lamp. Is de deze motor beter geschikt voor xenon? Ik heb nog nooit klacht gehad over verblinding....
Baird schreef:......... het was toch én een bekeuring ...??? correct me if I'm wrong!Beamietoo schreef:4300 tot max. 6000K lampen opnieuw afstellen en alles is in orde.
Der Anton aus Tirol?Tuono schreef:Mit freundlichen Grüßen aus Tirol
Anton
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!