En de kosten van Douane/Belastingen, vergeet die a.u.b. ook niet.
Het feit dat iets beneden of boven een grens valt qua waarden schijnt ook geen stel-regel te zijn, moest nog 16 euro aftikken aan de dienaars van de staat bij de aanschaf van kabels uit de US of A.
Je groot-licht blijft bij een low-beam HID oplossing gewoon ongemoeid, dus H7 Halogeen.
(je kunt opteren om een zgn. Ralley H7 (= 100 Watt) gloeilamp te plaatsen/vervangen maar dat mag niet (geen E-keur) en het is de vraag of het resultaat er ook naar is)
Het is een beetje afhankelijk (o.a.) welke BMW dealeRT je vraagt, er zijn wisselende ervaringen met Xenon setjes voor de vier-wielige.
Ikzelf heb dan ook nog een setje van Pilot die naar verluid het (ook?) goed zou moeten doen.
Maar ik heb ook

's gezien die een Pilot setje net gemonteerd hadden en 10 minuten later weer terug waren bij hun dealeRT.
Daarnaast hebben de diverse merken zogenoemde belastingkabelsetjes (al dan niet voorzien van relais & weerstanden e.d.) om Xenon op CAN-bus te laten werken;
Daarbij wordt de Xenon ballast gevoed vanuit de accu (dus extra bekabeling!) en alleen het stuursignaal vanuit de CAN-bus gebruikt om de Xenon aan te zetten.
Het probleem is dat de CAN-bus dusdanig gevoelig kán zijn (en helaas niet beïnvloedbaar noch instelbaar) dat de Xenon HID uit en weer aan, uit en weer aan, uit en weer aan, uit en weer aan, (en daardoor of vice versa, Lampen-defect melding

) gezet wordt door de CAN-bus.
Vaak is bij het starten van de motor wel óf geen probleem, of krijg je het probleem nadat je ff gereden hebt.
Het is een "willekeur" of je problemen hebt cq. krijgt.
De ballast van 1OffMotorSports is elektronisch aangepast (capacitieve & reactieve belasting aan de CAN-bus kant?

) dat je geen extra bekabeling, belasting o.i.d. nodig hebt, en het vrij eenvoudig te installeren is.
En je hebt "levenslange" garantie bij hen.
De service is uitstekend, via 1 van hun wederverkopers had ik (per ongeluk) een niet-CAN-bus ballast gekregen naast een CAN-bus versie, en stuurde ze mij een nieuwe versie (en de juiste) op, nadat ik de kabels van de verkeerde had afgeknipt en er een foto van had gemaakt.
Ook reageren ze snel en prima op e-mails.